نعمت بخش خطاب به پژویان:

خودرو را از انحصار خارج کنید

میهن صنعت : دبیر انجمن خودروسازان ایران انجام قیمت گذاری توسط شرکت های خودروسازی و واردات خودرو با تعرفه 45درصد را بهترین راه کار برای رفع وضع فعلی صنعت خودرو کشور دانست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت، احمد نعمت بخش با بیان این مطلب گفت: تا زمانی که وضعیت قیمت گذاری خودروها مشخص نشود، بازار روی آرامش را نخواهد دید و بحران روز به روز بیشتر می شود که ادامه این روند به تعطیلی کارخانه ها ختم خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به وضعیت فعلی تکلیف بازار و خریداران خودرو چه می شود، گفت: با توجه به اینکه پژوهان متفق دولت است، ما بر اساس مصوبه دولت و سامانه 127 قیمتها را تعیین می کنیم و مشخص کردن تکلیف بازار بر عهده شخص ایشان است.

نعمت بخش در مورد نقش دلالان در بازار خودرو اظهار داشت: مصوبه دولت در جهت کوتاه کردن دست دلالان است و در حال حاضر دلالان نقش کمتری نسبت به قبل ایفا می کنند که البته این مصوبه به طور کامل اجرا نشد که در صورت اجرای کامل آن، نقش دلالان هر روز کمرنگ تر خواهد شد.

او در ادامه به تشریح دلیل افزایش قیمت خودرو پرداخت و افزود: دلیل به هم ریختن وضعیت بازار، کاهش ارزش پول کشور است که در مدت کوتاهی به یک سوم کاهش یافته که همین امر باعث افزایش سه برابری قیمت تمام اجزای خودرو از قبیل چدن، آهن، آلومینیم،لاستیک و…. شده است.

دبیر انجمن خودروسازان ایران با تاکید بر اینکه افزایش قیمت خودرو طبیعی است، تصریح کرد: مردم در زندگی روزمره شان با خرید اجزا و قطعات خوودرو درگیر نیستند و از افزایش قیمت مواد اولیه این صنعت بی خبرند و به همین سبب فقط افزایش قیمت خودرو است که توجهشان را جلب می کند.

به گزارش پرشین خودرو نعمت بخش همچنین انجام قیمت گذاری توسط خود شرکت های خودروساز را بهترین راه کار برای رفع وضعیت فعلی دانست و از شورای رقابت خواست دست به کار شده و خودرو را از انحصار بیرون آورد.
او واردات خودرو با تعرفه 45درصد را معقول و یکی از بهترین راه کارها برای نجات صنعت خودروسازی کشور از وضعیت فعلی دانست

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=15553
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه