میهن صنعت :

خودرو یورو۴ تولید می شود؟

میهن صنعت : یکی از عوامل آلودگی هوا، خودروهای فرسوده است که خوشبختانه ما در یک دوره توانستیم پیکان را از رده خارج کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، معاون رئیس جمهور گفت: کیفیت سوخت و استاندارد‌سازی خودرو باید در کنار کاهش معانیه فنی مورد توجه قرار گیرد.


به گزارش «پرشین خودرو»، معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص آلودگی ناشی از خودرو‌های فرسوده و تدابیر سازمان حفاظت محیط زیست، اظهار داشت: یکی از عوامل آلودگی هوا، خودروهای فرسوده است که خوشبختانه ما در یک دوره توانستیم پیکان را از رده خارج کنیم بنابراین باید بگویم که کاهش آلودگی هوا و استاندار‌سازی خودرو‌ امکان‌پذیر خواهد بود.


وی با بیان اینکه انتظار این است که استاندارد خودروها تا پایان سال جاری به یورو 4 انتقال یابند، ادامه داد: موضوع کیفیت سوخت و استاندار‌سازی خودرو باید در اولویت قرار گیرد و همچنین مورد توجه مسئولان باشد اگر تحریم‌ها نیز بهبود یابد به طور قطع بنزین با کیفیت وارد کشور خواهیم کرد.

با کاهش معاینه فنی خودرو از 5 سال به 2 سال موافقم
معاون رئیس جمهور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا شما به شخصه با کاهش معاینه فنی خودرو موافق هستید یا خیر، گفت: در این زمینه بارها پیشنهاداتی داده شده است که معاینه فنی خودو از 5 سال به 2 سال کاهش یابد و مجلس شورای اسلامی و همه در این خصوص موافق هستند.


به گزارش تسنیم، وی با بیان اینکه در کنار کاهش معاینه فنی باید موضوع کیفیت سوخت و استاندار‌سازی خودرو نیز مورد توجه قرار گیرد، گفت: این موارد ذکر شده در کنار یکدیگر مورد اهمیت هستند.


ابتکار با اشاره به اینکه نظارت بر مراکز معاینه فنی خودروها ضروری است، اظهار داشت: معاینه فنی خودروها یکی از ابزارهای مهم برای کنترل آلایندگی هوا به شمار می‌رود که در همه کشورها اعمال می‌شود بنابراین نباید به این موضوع سطحی بنگریم.


رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: زمانی که نیاز باشد سازمان حفاظت محیط زیست، در خصوص کاهش معاینه فنی و در راستای استاندار‌سازی خودرو محیط زیست از اختیار نظارتی خود استفاده و در این زمینه نظارت کامل را خواهد داشت که امیدواریم شاهد استاندارد‌سازی خودرو با توجه به مهلتی که از ما گرفته‌اند، باشیم.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=31890
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه