«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

خودرو 2021 سیتروئن C4 با چندین پیشرانه معرفی شد

مدل 2021 سیتروئن C4 رونمایی شد و در واقع نخستین خودروی فرانسوی است که امکان انتخاب یک پیشرانه دیزلی و یا بنزینی برای آن وجود دارد و به علاوه، می تواند نسخه تمام الکتریکی آن را با عنوان e-C4 سفارش داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، مدل 2021 سیتروئن C4 رونمایی شد و در واقع نخستین خودروی فرانسوی است که امکان انتخاب یک پیشرانه دیزلی و یا بنزینی برای آن وجود دارد و به علاوه، می تواند نسخه تمام الکتریکی آن را با عنوان e-C4 سفارش داد.

بازار خودرو هاچ بک ها از رونق شاسی بلند ها رنج می برد و به همین دلیل، نسل جدید سیتروئن C4 با رویکرد متفاوت ظاهر شده است و رقیب های سنتی مانند فولکس واگن گلف و فورد فوکس نیز به سمت طراحی کراس اوور با الهام از کوپه حرکت کرده اند.

مدل 2021 سیتروئن C4 با الهام از برادر بزرگتر خود یعنی شاسی بلند ایرکراس C4 طراحی شده و نشانه های از آن در چراغ های جلو و عقب به چشم می خورد. تصاویر دو نسخه بنزینی و الکتریکی این خودرو به منظور انتخاب راحت تر مشتریان منتشر شده است که از نظر طراحی یکسان هستند و تنها تفاوت آن ها مربوط به تزیینات آبی رنگ نشان e-C4 می شود.

طول، عرض و ارتفاع مدل C4  به ترتیب 4,360، 1,800 و 1,525میلی متر است که در واقع بزرگ تر از فولکس واگن گلف است. مشتریان می توانند رینگ های 16 و 18 اینچی را نیز سفارش دهند. کابین این خودرو فرانسوی نیز با تغییراتی همراه شده که از امکانات آن می توان از سیستم اینفوتیمنت 10 اینچی جدید، ابزار دیجیتالی، کنسول مرکزی نو، شارژر وایرلس گوشی هوشمند، اندروید اتو و اپل کار پلی نام برد.

دو مدل C4 و e-C4 به طور کلی با دو پیشرانه بنزینی، یک موتور دیزلی و الکتریکی عرضه می شود که مشتریان می توانند براساس نیاز خود، یکی از آن ها را انتخاب کنند. پیشرانه بنزینی این خودرو شامل موتور سه سیلندر 1.5 لیتری PureTech می شود که با سه قدرت 99، 128 و 153 اسب بخار موجود است.

تمامی مدل ها مجهز یه سیستم FWD هستند که برای نسخه های قدرتمند تر گیربکس اتوماتیک 8 سرعته نیز در نظر گرفته شده است. نسخه دیزلی 1.5 لیتری با قدرت 110 اسب بخار است که با گیربکس 6 سرعته دستی و یا 8 سرعته اتوماتیک عرضه می شود.

سیتروئن e-C4 از یک پک باتری 50kWh بهره می برد که به لطف یک موتور الکتریکی قادر به تولید 135 اسب بخار قدرت است. این برند فرانسوی مدعی شده که شتاب صفر تا 62 مایل خودرو الکتریکی e-C4 حدود 9.7 ثانیه است وبیشینه سرعت آن به 93 مایل بر ساعت می رسد که در هر بار شارژ می تواند 217 مایل طی کند.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=199718
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه