میهن صنعت :

خودکفایی خودروسازان و قطعه سازان در سایه اعمال تحریم ها

سید محمد بیاتیان : دولت و مجلس در پی آن اند که با فراهم سازی مقدمات و زمینه های لازم ، شرایط مساعدی را برای بخش صنعت به جهت ارتقا بخشی بر محصولات تولیدی ، ایجاد نمایند.


به گزارش میهن صنعت به نقل از خبر خودرو، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه ارتقای سطح کیفی محصولات گروه خودرویی برای دولت و مجلس شورای اسلامی از اهمیت بسزایی برخوردار است، گفت: دولت و مجلس در پی آن اند که با فراهم سازی مقدمات و زمینه های لازم ، شرایط مساعدی را برای بخش صنعت به جهت ارتقا بخشی بر محصولات تولیدی ، ایجاد نمایند.

سید محمد بیاتیان در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو بر ضرورت اعمال کنترل و نظارت سختگیرانه بر عملکرد واحدها و مجموعه های تولید کننده قطعات و خودرو تاکید کرد و افزود: قطعاً اعمال اینگونه نظارت ها می تواند موجب گردد تا خودروسازان و قطعه سازان استانداردهای جهانی را رعایت نمایند.

وی با بیان اینکه مجموعه های صنعتی الزاماً جهت ادامه فرآیند تولید باید از استانداردهای روز دنیا پیروی کنند ، اظهار داشت: به همین جهت لازم است که محصولات تولیدی قطعه سازان تنها در گریدهای Aو Bتولید و در اختیار خودروسازان قرار گیرد.

وی تصریح کرد: قطعاً تحقق این مهم می تواند موجب شود دروازه های بازارهای بین المللی به روی محصولات تولید شده توسط صنعتگران داخلی (قطعه سازان و خودروسازان)گشوده شود.

وی خاطرنشان کرد: بهبود کیفیت ها و افزایش صادرات  ،تنها در سایه تدوین و اجرای استراتژی های هدفمند و نیز اعمال کنترل و نظارت های قوی از سوی سازمان ملی استاندارد و تحقیقات صنعتی، وزارت صنعت –معدن و تجارت و نیز سایر بخش های ذیربط، بر عملکرد این مجموعه ها حاصل می گردد.

نماینده منتخب دوره نهم مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود با اعلام اینکه اعمال تحریم ها نتوانسته اثرات سوء یی را متوجه صنعت خودرو و قطعه سازی نماید، گفت: لازم که فعالان عرصه صنعت از این تحریم ها به عنوان یک فرصت استفاده بهینه نمایند و آن را در جهت رشد و پیشرفت صنعت قطعه سازی به کار ببرند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه توجه به امر فوق می تواند خودکفایی را برای صنعت خودرو و قطعه سازی به ارمغان آورد، خاطرنشان کرد: عملکرد شرکت های خودرو و قطعه ساز در این چندساله اخیر مطلوب بوده است اما مشکلی که در این میان ایجاد شده این است که متاسفانه برخی از قطعه سازان کشور به منظور تامین قطعات مورد نیاز خودروسازان ، اقدام به تولید و تامین قطعه از کشور چین می نمودند که این  امر به هیچ عنوان مطلوب نیست.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=3042
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه