«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

داستان ادامه دار افزایش شمار مبتلایان کرونا و کاهش قیمت نفت

بهای نفت در روز چهارشنبه به دلیل افزایش شمار مبتلایان به کووید-19 کاهش پیدا کرد و نفت برنت طی معاملات روز گذشته به کمترین میزان خود از ماه جون یعنی به زیر 40 دلار رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز چهارشنبه به دلیل افزایش شمار مبتلایان به کووید-19 کاهش پیدا کرد و نفت برنت طی معاملات روز گذشته به کمترین میزان خود از ماه جون یعنی به زیر 40 دلار رسید.

تعداد مبتلایان به این بیماری در هند، اسپانیا و بخش هایی از آمریکا و بریتانیا افزایش داشته است و بعد از چندماه از شیوع این بیماری تاکنون کنترل نشده است.افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا مانع از احیای اقتصاد جهانی و در نهایت تقاضای نفت، گاز و بنزین خواهد شد.

شاخص نفت برنت با کاهش 16 سنت معادل  0.4 درصد به ازای هر بشکه نفت 39 دلار 62 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت 24 سنت معادل 0.7 درصد افت داشته است و به 35 دلار 52 سنت در هر بشکه رسید.

کاهش تولیدات نفت از سوی اوپک و متحدانش تا حدودی منجر به تقویت قیمت ها شد اما آمار نه چندان جالب از وضعیت اقتصادی بر بازار نفت تاثیر گذاشته است و به همین دلیل چشم انداز این بازار خوشایند نیست.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=200610
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه