میهن صنعت:

داستان واردات تلفن همراه نباید در بخش نهاده‌های کشاورزی تکرار شود

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه ما با واردکنندگان و تامین‌کنندگان بخش کشاورزی بنا را بر اصل اعتماد قرار داده‌ایم، گفت: معتقدیم که نباید داستان واردات موبایل در بخش نهاده‌های کشاورزی تکرار شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، عباس کشاورز معاون وزیر جهاد کشاورزی امروز در جمع تولیدکنندگان و واردکنندگان نهاده‌های کشاورزی صحبت می‌کرد اظهار کرد: در این شرایط بحرانی ممکن است در برخی موارد بخش خصوصی نادیده گرفته شود و تصمیمات آنی اتخاذ شود که مشکلاتی را برای این بخش ایجاد کند.

وی افزود: در مواردی مطرح می‌شود که کوتاهی شرکت خدمات حمایتی خوب نیست اما امروز باید بگویم که وضعیت کوتاه این شرکت و بخش خصوصی از نظر کیفی خیلی خوب است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: اگر کسی ادعایی در این باره دارد مستندات آن را به ما ارائه دهد تا مورد بررسی قرار گیرد.

کشاورز ادامه داد: کیفیت کوتاهی که برای بخش کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد بسیار مناسب است به طوریکه توانسته‌ایم 9 هزار برند کودی را ثبت کنیم.

وی درباره وضعیت کیفی آفت‌کش‌های بخش کشاورزی نیز گفت: از نظر من راضی‌کننده است هر چند که مطلوب نیست اما باید توجه داشت که با توجه به شرایط تحریم مشکلاتی برای تامین بخش داشتیم اما این مشکلات مدیریت و حل و فصل شده است و از نظر تنوع، کیفیت و کارآمدی مناسب است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی، وضعیت تدارک کود و سموم بخش کشاورزی را مناسب دانست و گفت: به اندازه سال قبل واردات انجام شده است و مشکلی در این بخش نداریم؛ اما درباره بذر مشکلاتی داریم که قابل رفع است و ما معتقدیم که بخش خصوصی باید در این ارتباط امور را انجام دهد.

کشاورز افزود: در هیچ شرایطی حتی در جمع‌های رسمی غذا مورد تحریم قرار نمی‌گیرد هر چند که مشکلاتی برای واردات ایجاد شده است.

با خشونت و بگیر و ببند مشکلی حل نمی‌شود

وی گفت: در تحریم‌ها مشکلاتی برای کشور بوجود آمد و شرایط از حالت تعادل خارج شد اما در این شرایط نباید بخش خصوصی دولتی با یکدیگر تند شوند بلکه باید با تعامل امور را پیش ببرند زیرا با خشونت و بگیر و ببند هیچ مشکلی حل نمی‌شود.

کشاورزی تصریح کرد: از دولتی‌ها خواهش می‌کنم که روش‌های نظارتی و خشونتی را در تعامل با بخش خصوصی، آخرین گام در نظر گیرند و ما معتقدیم که فعلا در گام اعتماد با بخش خصوصی هستیم و هیچ نگرانی از بابت واردکنندگان بخش خصوصی نداریم.

وی گفت: ما بر اساس اصل اعتماد باید با یکدیگر کار کنیم البته نظارت نیز لازم است تا وضعیتی مانند موبایل در این بخش روی ندهد.

 معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: بنا نداریم که در بخش واردات نهاده‌های کشاورزی مشکلاتی با واردکنندگان مانند داستان موبایل داشته باشیم زیرا معتقدیم که این امر برازنده بخش خصوصی و وزارت جهاد کشاورزی نیست. برای اینکه نگرانی برای کشاورزان پیش نیاید ما تدارکات خود را در سطح بالایی قرار داده‌ایم که از وضعیت سال قبل بیشتر است.

وی گفت: در شرایطی که ترامپ علیه ایران موجی راه می‌اندازد در فضای مجازی پیام و به طور مرتب به ما اره و تیشه نشان می‌دهد؛ همه فعالیت‌ها و اقدامات ما باید بیشتر شود تا کشاورزان حتی فکری برای نگرانی داشته باشند.

کشاورز افزود: سیاست ما آن است که همه نیاز زارعان خودمان را قبل از سال زراعی تامین و در انبارها ذخیره کنیم تا مشکلی ایجاد نشود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: اروپایی‌ها به ما پیام داده‌اند که ما می‌خواهیم به بخش کشاورزی ایران کمک کنیم و این شرکت‌ها اکنون در ایران فعالیت خوبی دارند اما امیدواریم تولیدات داخلشان (به جای واردات) را بیشتر کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=170866
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه