میهن صنعت :

دایملر پیشرانه مرسدس‌های خود را در لهستان تولید خواهد کرد

میهن صنعت : شرکت خودروسازی دایملر آلمان اعلام کرد که این شرکت قصد دارد با سرمایه‌گذاری 500میلیون یورویی در لهستان، پیشرانه‌های مورد نیاز برای مدل‌های مختلف مرسدس را در این کشور به تولید برساند. این خودروساز آلمانی همچنین اعلام کرده که خروج برخی از سایت‌ها

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، در این رابطه شرکت دایملر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که کارخانه مذکور از سال 2019 میلادی آغاز به کار خواهد کرد و به تولید پیشرانه‌های چهار سیلندر بنزینی و گازوییلی برای مدل‌های مختلف مرسدس خواهد پرداخت. لازم به ذکر است که احداث سایت تولید پیشرانه‌های مرسدس در لهستان صدها شغل ایجاد خواهد کرد که این موضوع سبب استقبال مقامات لهستان از اقدام اخیر مدیران شرکت دایملر شده است.

براساس اطلاعات منتشر شده در رسانه‌ها، کارخانه تولید پیشرانه‌های مرسدس در منطقه «Jawor» خواهد بود که در فاصله 430 کیلومتری جنوب‌غربی ورشو قرار دارد. گفتنی است کارخانه مذکور نخستین سایت تولید پیشرانه مرسدس در لهستان و دومین کارخانه از این نوع بعد از سایت پکن این خودروساز آلمانی محسوب می‌شود.

سرمایه‌گذاری اخیر دایملر در لهستان در حالی اتفاق می‌افتد که مدیران این شرکت معتقدند تحقق پروژه احداث سایت تولید پیشرانه‌های موردنیاز این شرکت در لهستان به عناصر متنوعی بستگی دارد که صدور مجوزهای مورد‌نیاز از سوی مقامات لهستان از جمله این عناصر محسوب می‌شود.

به گفته مدیران شرکت دایملر، سرمایه‌گذاری 500 میلیون یورویی این شرکت در لهستان نخستین مرحله از سرمایه‌گذاری این خودروساز آلمانی در این کشور محسوب می‌شود. این در شرایطی است که مدیران دایملر از هرگونه اظهار نظر در رابطه با گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌های آلمان در رابطه با احداث سایت تولید خودرو در لهستان به جای روسیه، که صنعت خودروسازی آن در رکود عمیقی فرورفته، خود‌داری کردند.

لازم به ذکر است سرمایه‌گذاری شرکت دایملر در مرکز و شرق اروپا شامل یک کارخانه خودروسازی در مجارستان و یک سایت تولید سیستم تعلیق خودرو در رومانی می‌شود و در این راستا لهستان سومین کشور اروپای شرقی است که مدیران دایملر قصد سرمایه‌گذاری در آن را دارند.

فرانک دایس، مدیر بخش تولید پیشرانه شرکت دایملر در ارتباط با احداث کارخانه تولید پیشرانه‌های مرسدس در لهستان اظهار داشت: سایت Jawor به مرسدس این امکان را می‌دهد که نسبت به وضعیت تقاضا در بازار به سرعت واکنش نشان داده و نیازهای سایت‌های تولیدی پرتعداد خود را برطرف کند.

بسیاری از کارشناسان و فعالان حوزه صنعت خودروسازی، اقدام اخیر دایملر را در راستای تلاش خودروسازان جهانی به منظور کاهش هزینه‌های تولید از طریق تولید قطعات خودروهای خود در یک سایت و استفاده از آن در خطوط تولید خود ارزیابی می‌کنند.

گفتنی است گسترش فعالیت‌های اخیر شرکت دایملر و سرمایه‌گذاری این خودروساز در لهستان در شرایطی صورت می‌پذیردکه مدیران‌ آن قصد دارند با افزایش تولید و فروش مدل‌های مختلف مرسدس، بار دیگر مقام نخستین تولید‌کننده خودروهای لوکس در جهان را از رقیب دیرینه خود BMW بازپس گیرند./فرصت امروز/

جهت آگاهی و دریافت آخرین اخبار صنایع داخلی کشور و همچنین تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران از طریق تلگرام به کانال اختصاصی میهن صنعت (https://telegram.me/mihansanat ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=83627
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه