میهن صنعت :

درآمد شرکت اپل برابر با فروش نفت و گاز کشور امارات

میهن صنعت : قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه شرکتهایی برای ارائه خدمات ارزش افزوده نیاز داریم، گفت: در حال حاضر درآمد اپل برابر با فروش نفت و گاز کشور امارات و گردش مالی شرکت مایکروسافت 60 میلیارد دلار و سود آن 20 میلیارد دلار است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، دکتر مرتضی براری در مراسم امضای تفاهم نامه در دانشگاه تهران مهمترین دغدغه وزارت ارتباطات را توسعه کسب و کار در حوزه ICT ذکر کرد و افزود: در حال حاضر 25 میلیون خریدار بازی‌های رایانه‌ای و 25 میلیون مشترک تلفن ثابت در کشور داریم ضمن آنکه 6 میلیون سیمکارت فعال داریم.

قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به توانمندی‌های کشور در حوزه ICT، خاطرنشان کرد: در ایران هم بازار مناسب داریم و هم نرم افزارهای توانمندی تولید شده است که می‌توانیم گام‌های عظیمی در این زمینه برداریم.

براری تولید سیستم عامل بومی را دستاوردهای مهم محققان در این زمینه ذکرکرد و یاداور شد: این سیستم عامل در دانشگاه تهران راه اندازی شده است ولی متاسفانه هنوز به بهره برداری نرسیده است.

وی ادامه داد: در این راستا تفاهم نامه‌ای با دانشگاه تهران به امضا رسیده است تا محصولات مبتنی بر این سیستم عامل تولید کند. 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=20376
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه