میهن صنعت:

درخشش برندهای اتریشی در دنیای ورزش

اتریش با برندهای برتر خود که اکثرا فعالیت قابل توجهی در دنیای ورزش دارند در حال تاثیرگذاری در ورزش دنیا است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، موسسه برندهای اروپایی (European Brand Institute) طبق عادت هر سال، رده‌بندی 10 برند برتر اتریش از لحاظ میزان ارزش برند و میزان رشد ارزشی را ارائه کرده است.

در آخرین رده‌بندی و در سال 2018، ردبول به عنوان اول نوشابه انرژی‌زای دنیا با ارزشی معادل 15.3 میلیارد یورو در صدر قرار دارد. بعد از ردبول، سوواروفسکی به عنوان شرکت تولید کریستال و زیورآلات با 3.6 میلیارد یورو قرار گرفته و نووماتیک، شرکتی فعال در حوزه شرط‌بندی با ارزشی معادل 3.4 میلیارد یورو ایستاده است.

اما در رتبه چهارم اسپار، تنها خرده‌فروش حاضر در جمع 10 برند برتر اتریش با ارزشی حدود 2.3 میلیارد یورو قرار گرفته است. حضور اسپار در رده چهارم در شرایطی است که رایفایزن به عنوان یکی از بانک‌های قدرتمند اتریش وOMV  (شرکت نفت اتریش) در رده‌های پنجم و هشتم این رده‌بندی قرار گرفته‌اند. در عین حال در جمع برندهای برتر نووماتیک با 7.5% رشد ارزش، صدرنشین بخش بیشترین میزان رشد ارزش است.

گروه اِرسته به عنوان شرکت خدمات مالی با رشد 5.8 درصدی دوم است و OMV با 4.7% سوم. در این رده‌بندی هم اسپار با 4.1% همانند رده‌بندی ارزشی در رتبه چهارم ایستاده است.  از دیگر نکات جالب این رده‌بندی افزایش 1.5 میلیارد یورویی مجموع ارزش 10 برند برتر اتریش از سال 2015 تا 2018 است.

اما نکته حائز اهمیت، پررنگ بودن اسپانسرشیپ ورزشی در بین 7 برند از 10 برند برتر اتریش است. ردبول با داشتن دو تیم در فرمول یک ( ردبول ریسینگ و توروروسو)، 5 تیم فوتبال در سرتاسر دنیا ( نیویورک ردبولز، ردبول سالزبورگ، ردبول غنا، ردبول لایپزیگ و ردبول برزیل)، حضور پررنگ در ورزشهای موتوری و در کل ورزش‌های اکستریم، سردمدار قدرتمندان اتریشی  در عرصه ورزش است. سوواروفسکی به عنوان دومین برند برتر اتریش اسپانسر تیم ملی چوگان زنان انگلیس است.

نووماتیک به عنوان یک بنگاه شرط‌بندی به تار و پود ورزش گره خورده و اسپار، چهارمین برند برتر اتریش از سال 1996، شریک تجاری اصلی اتحادیه دوومیدانی اروپا است. باور تک تک این برندها، اتکا به قدرت ورزش در درگیر کردن مردم با ذات برندهایشان است.

اسپار هم از این قاعده مستثنی نیست. با شعار "با هم بهتریم"، این برند باور دارد که با حضور 50 کشور اروپایی در این رقابت‌ها، حضور به عنوان شریک تجاری اتحادیه، روحیه "کار در کنار یکدیگر برای منافع مشترک" را تقویت خواهد کرد. علاوه بر این، اسپار در فوتبال هم حضور پررنگی دارد و در اسکاتلند اسپانسر تیم ملی فوتبال زنان این کشور است. در رده پنجم، رایفایزن هم در ورزش حضوری پرزرق و برق داشته و دارد.

این بانک مشهور اتریشی با این دیدگاه که 40% اتریش ( 2.7 میلیون نفر) در این بانک حساب دارند، حامی تیم ملی فوتبال اتریش است. شریک تجاری مسابقات اسکی قهرمانی جهان در سال‌های مختلف و حمایت از ورزشکارانی چون هرمان مایر، اسطوره اسکی اتریش و نیکی لائودا، راننده فقید فرمول یک از دیگر فعالیت‌های این برند است.

گروه "ارسته" هم با حمایت رویدادهای مرتبط با هاکی روی یخ، دوومیدانی و تنیس، در اسپانسرشیپ ورزشی فعالیت چشمگیری دارد. OMV، شرکت نفت اتریش هم در ورزش نقشی کم‌نظیر دارد. علاوه بر 30 سال حمایت از فدراسیون اسکی اتریش (OSV)، آنها شریک تجاری اصلی باشگاه فوتبال راپیدوین نیز هستند. OMV در ورزش‌های اکستریم هم سری در سرها دارد. آنها حامی ماتیاس والکنر، تنها موتورسوار اتریشی قهرمان بخش موتورسواری رالی داکار در سال 2018 هم هستند.

تمامی نکات بالا نشان‌دهنده قدرت ورزش و علاقه برندهای مختلف به حضور در رویدادهای متفاوت به فراخور نیازها و شکل ارتباط با مشتریانشان است./خبرورزشی

انتهای یپام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=181884
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه