نخستین 5 ستاره ایرانی در سبد محصولات ایران خودرو؛

درخشش ستاره های ایران خودرو در آسمان جاده مخصوص

سال 1399 با تمام سختی هایی که بر صنعت خودرو تحمیل کرد، دستاوردهایی نیز داشت که افزایش کیفیت خودروهای تولید داخل و کسب ستاره های کیفی بیشتر، بخش مهمی از این دستاوردها بوده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، سال 1399 با تمام سختی هایی که بر صنعت خودرو تحمیل کرد، دستاوردهایی نیز داشت که افزایش کیفیت خودروهای تولید داخل و کسب ستاره های کیفی بیشتر، بخش مهمی از این دستاوردها بوده است.

 سال 1399 را باید سال ثبات پیدا کردن و به نتیجه رسیدن برنامه های ضدتحریمی خودروسازان بدانیم که مهمترین نمود خود را در بخش کیفیت خودروها به نمایش درآورد.
 
ایران خودرو در این میان توانست با برگزاری میزهای ساخت داخل و برنامه ریزی در حوزه داخلی سازی قطعات خودرو، با یک تیر دو نشان را بزند.
 
ایران خودرو در این مسیر نه تنها ارزبری را کاهش داد بلکه توانست با استفاده از توانمندی های مجموعه، کیفیت محصولات تولیدی این شرکت را نیز افزایش دهد.
 
گواه این ادعا نیز، گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران ISQI است که اولین خودروی داخلی با 5 ستاره کیفی را به نام ایران خودرو ثبت کرد.
 
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران ISQI در آخرین گزارش کیفی این شرکت، دنا پلاس توربو اتوماتیک را به عنوان نخستین خودروی تولید داخل 5 ستاره معرفی کرد که دستاورد بزرگی برای بزرگترین خودروساز ایران بود.
 
هر چند تا امروز، دنا پلاس توربو اتوماتیک تنها خودروی تولید داخل است که موفق به کسب 5 ستاره ایمنی از شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران شده است اما باید در ماه های آینده انتظار یک خودروی 5 ستاره دیگر را نیز داشته باشیم.
 
به احتمال قریب به یقین در ماه های آینده که خودروهای پیش فروش شده تارا در اختیار مشتریان قرار گیرد، می توانیم شاهد دومین خودروی داخلی با 5 ستاره کیفی باشیم که با توجه به استانداردها و کیفیت بالای محصول تارا، این اتفاق دور از دسترس نخواهد بود.
اندازه گیری شاخص های ستاره کیفی نیازمند پیمایش سه ماهه خودرو توسط مشتریان است، بنابراین تعیین سطح کیفی محصول تارا پس از تحویل دهی به مشتریان و پیمایش سه ماهه و تعیین نتایج شاخص بررسی اولیه کیفیت از نگاه آنان صورت می پذیرد، بنابراین می توانیم در یکی دو ماه آینده تارای 5 ستاره را نیز در خیابان های کشور شاهد باشیم.
 
آنچه ما را امیدوار به کسب 5 ستاره کیفی توسط تارا می کند نه تنها کیفیت بالای این خودرو بلکه استانداردهای بروز این خودرو است. تارا به عنوان یکی از خودروهای تولیدی با بیشترین سهم داخلی سازی تنها خودروی داخلی و با نشان ایرانی است که علاوه بر استانداردهای تصادف از روبرو و تصادف از پهلو، موفق به دریافت تاییدیه استاندارد ایمنی برخورد با عابر پیاده شده است.
 
تارا در آزمون‌های ایمنی عابر پیاده در تصادفات جاده ای  (Pedestrian Safety Test)  موفق ظاهر ده است و نتایج این آزمون مورد تایید مراجع رسمی بین المللی قرار گرفته است.
 
این آزمون‌ها در مراکز تست معتبر اروپایی مانند اسپانیا و آلمان، منطبق با استانداردهای روز بین المللی و با حضور بازرسان و نمایندگان قانونی مراجع صدور تاییدیه اروپایی ایمارک (E-mark) انجام شده و تارا با کسب نتایج عالی موفق شد تمامی الزامات استانداردهای مربوط را تامین کرده و مورد تایید قرار گیرد. استاندارد ایمنی عابر پیادهECE –R127 از استانداردهای روز اروپا و یکی از الزامات ورود به بازار این کشورها به شمار می رود.
 
بد نیست بدانید؛ آزمون ایمنی عابر پیاده که شبیه سازی تصادف خودرو با عابر پیاده است، بر اساس استانداردهای اروپایی ECE- R127 و 78/ 2009/EC  انجام می شود؛ این آزمون دارای دو بخش اصلی برخورد سر با نقاط مختلف درب موتور و برخورد پا با نقاط مختلف سپر است.
 
از دنا پلاس توربو اتوماتیک و تارا که بگذریم؛ سبد محصولات ایران خودرو بیشترین خودروهای 4 و 3 ستاره را نیز در خود جای داده است.
 
دنا پلاس توربو، پژو 207 آی، هایما اس هفت، سمند، پژو 405 اس ال ایکس به ترتیب دارای چهارو سه ستاره کیفی هستند.
 
انتهای پیام/
لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=209517
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه