میهن صنعت:

درخواست فزاینده اهل سنت برای پیوستن به نیروهای امنیتی/پرونده جنایات داعش بر روی میز حقوق بشر

میهن صنعت: ارائه پرونده جنایات تروریستهای تکفیری به کنفرانس حقوق بشر ژنو، هلاکت دهها تروریست در نزدیکی پالایشگاه بزرگ بیجی و افزایش درخواست اهل سنت برای پیوستن به نیروهای امنیتی در جنگ با تروریستها از جمله خبرهای مربوط به عراق است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، در روزهای اخیر داعش تحرکاتی را در مناطقی از شمال و شمال غرب عراق آغاز کرده و به مدد تسلیحات رسیده از برخی کشورهای منطقه مناطقی از عراق را به اشغال خود در آورده است. متعاقب تحرکات داعش، ارتش عراق مناطقی را از این گروه بازپس گرفته است.به نقل از مهر  جدیدترین اخبار سیاسی و امنیتی عراق به همراه اخبار روزهای قبل و از زمان آغار تحولات در این خبر قابل دسترس است.

جمعه 30/3/93

۲۳:۱۲ هلاکت دهها تروریست در بیجی/پوتین خطاب به مالکی: روسیه به طور کامل از عراق حمایت می کند

بیانیه رئیس ائتلاف متحدون از مهمترین تشکلهای سیاسی اقلیت اهل سنت عراق درباره داعش، هلاکت دهها تروریست تکفیری در نزدیکی پالایشگاه بیجی و تاکید رئیس جمهوری روسیه بر حمایت کامل کشورش از نبرد عراق با تروریسم از جمله خبرهای مربوط به عراق است.

اسامه النجیفی رئیس ائتلاف متحدون گفت ما تروریسم داعش و القاعده را رد می کنیم.وی افزود خواستار یکپارچه شدن تلاشها برای بیرون راندن تروریستهای داعش هستیم.

اداره اوقاف اهل سنت در بصره هم از درخواستهای فراوان اهل سنت جنوب عراق برای پیوستن به نیروهای امنیتی در جنگ با تروریستهای تکفیری خبر داد.

وزارت حقوق بشر عراق هم اعلام کرد پرونده جنایات وحشیانه گروه تروریستی تکفیری داعش را به کنفرانس ژنو ارائه می کند.

از سوی دیگر شاهدان در موصل اعلام کردند تروریستهای داعش به باجگیری از مردم مسیحی موصل تحت عنوان جزیه می پردازند.

مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق هم در تماس تلفنی با جوزف بایدن معاون رئیس جمهوری آمریکا گفت کردها همانند گذشته مخالف گروههای تروریستی هستند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در تماس تلفنی با نوری المالکی نخست وزیر عراق بر حمایت کامل کشورش از دولت و ملت عراق در نبرد با تروریستهای داعش و پاکسازی کشور از وجود آنها تاکیدکرد.

یگان مبارزه با تروریسم هم از هلاکت دهها تروریست در نزدیکی پالایشگاه بیجی خبر داد.

۱۹:۱۳ تماس تلفنی پوتین با مالکی/سرکرده داعش در صلاح الدین به هلاکت رسید

منابع روسی از تماس تلفنی رئیس جمهوری روسیه با نوری المالکی برای بررسی آخرین تحولات امنیتی عراق خبر دادند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه امروز جمعه با نوری المالکی نخست وزیر عراق تماس تلفنی برقرار کرد و درباره آخرین تحولات امنیتی عراق و منطقه با وی به گفتگو پرداخت.

از سوی دیگر شبکه ماهواره ای الفرات گزارش داد خالد الهلالی از سرکردگان گروه تروریستی داعش در صلاح الدین به هلاکت رسید.

 ۱۸:۰۵ هلاکت سرکرده داعش در منطقه الجزیره/حمایت پترائوس از عملیات علیه داعش

یک منبع امنیتی در موصل اعلام کرد: نیروهای امنیتی موفق به هلاکت فردی به نام ابوخدیجه معاون سرکرده داعش در الجزیره در الانبار شدند.


۱۷:۳۳ درخواست از ساکنان موصل برای قیام علیه داعش/ السعدان هم آزاد شد

درخواست رئیس شوراهای بیداری عراق از اهالی موصل برای قیام علیه داعش و آزاد سازی منطقه السعدان در الانبار و ادامه پیشروی نیروهای امنیتی در تلعفر از مهمترین اخبار امنیتی عراق است.

وسام الحردان رئیس شوراهای بیداری عراق از ساکنان شهر موصل خواست که علیه داعش قیام کنند.

وی افزود: ساکنان مناطقی که از سوی داعش اشغال شده است ناامید و سرخورده شده اند زیرا آنها تصور می کردند که این گروهها برای آزادی آنها آمده اند اما این گروهها اشغالگرند و ساکنان این مناطق باید علیه واقعیت تلخی که خود در آن نقش داشته اند شورش کنند

 ۱۵:۴۹ عملیات گسترده برای بازپس گیری موصل و تکریت/750 داوطلب در پایگاه الحبانیه

منابع امنیتی عراقی از عملیات گسترده نظامی طی ساعات آینده ضد داعش در موصل و تکریت و رسیدن 750 داوطلب به پایگاهی در این کشور خبر دادند.
۱۵:۴۶  بان کی مون: آمریکا و ایران برای تحرک در عراق نیازی به مجوز شورای امنیت ندارند

دبیر کل سازمان ملل در واکنش به مواضع روسها که هر گونه اقدامی در عراق را نیازمند موافقت شورای امنیت دانسته بودند، اعلام کرد هر اقدامی از سوی آمریکا و ایران در عراق نیازی به مجوز شورای امنیت ندارد.

۱۵:۴۳  نماینده آیت الله سیستانی: همه عراقیها مخاطب مرجعیت هستند

نماینده آیت الله سیستانی ضمن تمجید از داوطلب شدن هزاران عراقی برای جنگ با داعش این دعوت را فارغ از موضوعات مذهبی و طایفه ای دانست و خواستار تحرکت سریع علیه گروههای تکفیری شد

۱۵:۲۰ واکنش مقامات فرانسه به تحرکات داعش/ تاکید بر لزوم حل دیپلماتیک بحران عراق

مقامات فرانسه با گرفتن ژست حمایت از مردم عراق، هشدار درباره وخامت رو به افزایش بحران در عراق خواستار حل دیپلماتیک آن شدند.

۱۴:۳۹ آموزشهای ویژه البغدادی زیر نظر اسرائیلیها/منابع مالی داعش از کجا تامین می شود

گروهک تروریستی داعش که علاوه بر مناطقی از سوریه طی هفته های اخیر با همدستی بعثی های صدامی و برخی طرفهای خائن، موصل و مناطقی از صلاح الدین در عراق را نیز اشغال کرده است منابع مالی متعددی دارند که مهمترین آنها کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به ویژه عربستان است.

۱۳:۵۴ آزاد سازی منطقه المعتصم و الجزیره از لوث تروریستهای تکفیری بعثی

منابع امنیتی عراقی از آزاد سازی منطقه المعتصم در استان صلاح الدین و الجزیره در الانبار از لوث گروههای تکفیری و بعثی خبر دادند.

۱۳:۰۶  پاکسازی منطقه الاسحاقی در صلاح الدین

پاکسازی منطقه الاسحاقی در صلاح الدین و موضع دبیر کل ناتو درباره عراق از مهمترین اخبار مربوط به این کشور است.

وزارت دفاع عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد: نیروهای مسلح با حمایت عشایر موفق به پاکسازی منطقه الاسحاقی در صلاح الدین از لوث تروریستهای داعش پاکسازی کرده اند و موفق به اخراج و اسارت برخی از آنها و غنیمت گرفتن مقادیر زیادی سلاح و خودرو رها شده از سوی تروریستهای داعش شدند.

۱۲:۲۱ سیطره داعش بر یک کارخانه سلاح شیمیایی رژیم سابق/اعزام نیروهای استرالیایی به عراق

منابع عراقی از تسلط داعش بر یک کارخانه تولید سلاح شیمیایی رژیم سابق(که تعطیل شده است) در شمال غرب بغداد و اعزام نیروهایی از سوی استرالیا برای حمایت از سفارت این کشور در عراق خبر دادند

۱۲:۰۵ 644 دلار برای داوطلبان خط مقدم/داعش کودک 10 ساله را 70 ضربه شلاق زد

منابع عراقی از اختصاص 644 دلار از سوی نخست وزیر این کشور برای داوطلبانی که در خطوط مقدم با داعش می جنگند و ادامه اقدامات وحشیانه گروهک موسوم به دولت اسلامی عراق و شام در موصل خبر دادند

۱۱:۴۳ ضربات مهلک نیروی هوایی به داعش

ضربات مهلک نیروی هوایی عراق به مراکز داعش در بغداد و صلاح الدین و درخواست یکی از علما برای مقابله کسانی که با تروریستهای بعثی-تکفیری کشته شوند از مهمترین اخبار امنیتی عراق است

۱۰:۴۲ هلاکت تعدادی از تروریستها در موصل/تخریب مجسمه "ابوتمام الطائی" از سوی داعش

منابع امنیتی عراقی از هلاکت تعدادی از سرکرده های داعش در شمال غرب موصل و تخریب مجسمه ابوتمام الطائی از شاعران عرب در این منطقه خبر دادند.

قاسم عطا سخنگوی نیروهای مسلح عراق عراق اعلام کرد: نیروهای امنیتی طی عملیاتی در منطقه الجزیره حسین عباس القوجه سرکرده داعش در این منطقه را به همراه شش تن از معاونانش در نزدیکی تلعفر در شمال غرب موصل به هلاکت رساندند.

۰۹:۴۱ هلاکت سرکرده داعش در صلاح الدین/60 هزار نیروی آماده مقابله با تروریستها در بابل

منابع عراقی از هلاکت سرکرده داعش در صلاح الدین،حمایت رئیس اقلیم کردستان عراق از مبارزه با تروریستها،امن بودن بخش اعظم بابل و درخواست کمک یک مسئول دولت اقلیم کردستان عراق برای مقابله با داعش و آمادگی 60 هزار نیرو برای مقابله با تروریستها در بابل خبر دادند.

پنجشنبه 29/3/93     

۲۳:۱۰اوباما :نظامیان آمریکایی هرگز به عراق باز نمی گردند

رئیس جمهوری آمریکا با اشاره به سفر قریب الوقوع وزیر خارجه این کشور به منطقه اعلام کرد نظامیان آمریکایی هرگز برای جنگ با داعش به عراق بازنخواهند گشت.

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد آمریکا آماده اعزام شماری از مشاوران امنیتی خود به عراق است که ممکن است تعداد آنها به 300 نفر برسد، اما نظامیان آمریکایی هرگز برای جنگ به عراق بازنخواهند گشت، ولی ما به نیروهای عراقی برای جنگ با گروههای افراطی کمک خواهیم کرد.

18:30: تاکید حکیم بر مجازات خائنان/ برگزاری مانور در کربلا

"عمار الحکیم" رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق طی سخنرانی در کنفرانس مبلغان مذهبی که امروز در نجف اشرف برگزار شد گفت: باید هرچه سریعتر در خصوص اقدامات خیانت کارانه برخی که بدون هیچ مقاومتی موصل را تسلیم داعش کردند تحقیق و بررسی صورت بگیرد.

وی همچنین تأکید کرد همه کسانی که به عراق و مردم این کشور خیانت کردند مجازات شودند.

از سوی دیگر رسانه های خبری از یک مانور نظامی در استان کربلا خبر دادند.

این مانور نظامی بسیاری با مشارکت برخی از ساکنان استان کربلا و عشایر این استان  در کنار نیروهای امنیتی عراق برگزار شد.

"عقیل الطریحی" استاندار کربلا در این خصوص گفت: این مانور نظامی حاوی این پیام است که شهروندان و ساکنان کربلا بمثابه سپری برای عراق هستند و از دولت و ارتش حمایت می کنند.

17:2: 6 کشته و دهها زخمی در حملات تروریستی در بغداد/ هلاکت تروریست سعودی در بیجی

16:59:ابراز نگرانی همزمان عربستان و ترکیه از عملیات نظامی خارجی در عراق

16:59:ارائه طرح آزادسازی موصل توسط پارلمان عراق

"کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق اعلام کرد که طرح آزادسازی استان نینوی و شهر موصل آماده شده است.

"عباس البیاتی" عضو این کمیته در این خصوص گفت: برای بازپس گیری و پاکسازی سازی موصل  از عوامل داعش کاملا آماده هستیم.

14:47:پاکسازی کامل پالایشگاه بیجی/ جنایات هولناک داعش در موصل و تکریت

"قاسم عطا" سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق، امروز(پنج شنبه) اعلام کرد که ارتش توانست کنترل امور را در پالایشگاه بیجی در استان صلاح الدین به طور کامل به دست گیرد.
عطا همچنین از هلاکت 70 نفر از اعضای داعش که در جریان پاکسازی این پالایشگاه و همچنین هلاکت 48 تروریست دیگر در استان الانبار خبر داد.

14:03:بیانیه داعش به زنان موصل: هم اکنون وقت جهاد نکاح است

گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش در نهمین روز اشغال موصل، دومین شهر بزرگ عراق  با انتشار بیانیه ای از  ساکنان این شهر خواست که دختران خود را به منظور جهاد نکاح(اشاعه فساد و فحشا به اسم نکاح) تسلیم داعش کنند.

13:57:اعلام آمادگی زنان کربلا برای نبرد با داعش

"عقیل الطریحی" استاندار کربلا اعلام کرد: تعداد کسانی که برای نبرد با داعش داوطلب شده اند به 25 هزار نفر می رسد که در میان آنها زنان نیز وجود دارند. وی تصریح کرد: هم اکنون 1500 نفر از داوطلبان انتخاب و برای نبرد با داعش به التاجی، سامرا و بغداد اعزام شده اند.

استاندار کربلا خاطر نشان شد تاجران و سرمایه داران ساکن کربلا آمادگی خود را برای ارائه حمایتهای مالی از آموزش نظامی نیروهای مردمی و نیروهای امنیتی اعلام کرده اند.

13:04:در کنفرانس مبلغان مذهبی در نجف اشرف مطرح شد:فتوای جهاد علیه داعش محدود به گروه خاصی از مردم عراق نمی شود

" ایت الله سید محمد سعید حکیم" یکی از مراجع دینی عراق در کنفرانس مبلغان مذهبی در نجف اشرف، گفت: سیاستمداران عراقی باید در بحران کنونی به وظایف و مسئولیتهای قانونی خود عمل کنند.

وی همچنین از مردم عراق خواست که به یاری همو طنان خود در مناطق درگیر و تحت سیطره داعش بشتابند.

" محمد اسحاق الفیاض" یکی دیگر از مراجع دینی عراق اعلام کرد که بسیج مردمی برای نبرد با داعش تنها باید از طریق نهادهای نظامی دولتی صورت بگیرد.

13:01:هلاکت 15 نفر از اعضای داعش در بعقوبه/ 7 کشته در انفجار تروریستی در کرکوک

"عبدالامیر الزیدی" فرماندهی عملیات دجله در بعقوبه اعلام کرد: بر اثر حمله هوایی ارتش عراق به مواضع داعش  در مناطق مرزی میان دو استان دیالی و صلاح الدین واقع در 60 کیلومتری شمال بعقوبه، 15 نفر از اعضای داعش به هلاکت رسیدند و چند نفر دیگر زخمی شدند.

12:07:حمایت عشایر صلاح الدین از داعش کذب محض است

"سهاد العبیدی"، نماینده استان صلاح الدین در پارلمان عراق در خصوص بیان برخی اظهارات درباره حمایت قبایل سنی مذهب در این استان از داعش گفت: آنچه که برخی از رسانه های عربی در این خصوص منتشر می کنند کذب محض است.

11:55:حضور 150 افسر سعودی در موصل

منابع عراقی از ورود 150 افسر سعودی به عراق به منظور همکاری با داعش خبر دادند.

طبق گزارشهای واصله این افسران سعودی با رهبری "فهد مصباح" با عبور از مرزهای مشترک سوریه و عراق در استان الحسکه وارد موصل شدند.

11:25:ارتش بار دیگر کنترل تلعفر را به دست گرفت

سرلشگر ابوالولید فرمانده یگان عملیات نظامی در تلعفر اعلام کرد که تلعفر تحت کنترل ارتش و نیروهای مردمی است. وی تصریح کرد که با کمک عشایر محلی و نیروهای مردمی تلعفر از لوث داعش پاکسازی شده است.

ابوالولید در ادامه خاطر نشان کرد: پس از تلعفر نوبت به دیگر مناطق استان نینوی می رسد و این امر چند ساعت بیشتر طول نمی کشد و ما نینوا را از لوث داعش پاکسازی می کنیم.

11:20:آمریکا به صورت مشروط به عراق کمک می کند

"جو بایدن" معاون اول "باراک اوباما" طی تماسی تلفنی با "نوری المالکی" نخست وزیر عراق گفت آمریکا آماده است حمایت خود از ارتش عراق در مقابله با تروریست های موسوم به دولت اسلامی عراق و شام (داعش) افزایش دهد. وی در عین حال این کمک را مشروط به تلاش المالکی جهت ایجاد یکپارچگی بین اقوام مختلف عراقی کرد.

پیشتر دولت عراق به طور رسمی خواستار پشتیبانی هوایی ارتش آمریکا در جنگ با داعش شده بود. این در حالی است که شب گذشته ژنرال "مارتین دمپسی" رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در جلسه استماع کنگره، انجام عملیات هوایی علیه داعش را در وضعیت آشفته کنونی عراق بسیار دشوار ارزیابی کرد.

11:00:پروازهای شناسایی جنگنده های آمریکا بر فراز عراق آغاز شد

پروازهای شناسایی جنگنده های اف 18 آمریکا بر فراز عراق آغاز شده است. هدف از این پروازهای کمک به دولت عراق برای مقابله با داعش عنوان شده است.

منابع پلیس عراق از اصابت دو موشک در نزدیکی حرم عسکریین(ع)در سامرا خبر دادند. در اثر اصابت این دو موشک 23 نفر از جمله 4 پلیس مجروح شدند.

چهارشنبه 28/3/93

20:35:درخواست رسمی عراق از آمریکا برای حمله هوایی به داعش/امارات سفیر خود در بغداد را فرا خواند

هوشیار زیباری وزیر خارجه عراق با مقرن بن عبدالعزیز ولیعهد عربستان حوادث منطقه را مورد رایزنی قرار داد. وزیر خارجه عراق در سخنانی در نشست سازمان همکاری اسلامی در جده گفت: بیشتر گروههای مسلح داعشی از سوریه به عراق آمده اند و این موضوعی بود که ما قبلا درباره آن هشدار داده بودیم.

وی بیان کرد: عراق به طور رسمی از آمریکا برای انجام حملات هوایی به مراکز داعش درخواست کمک کرده است. هر چیزی حتی درخواست دخالت ایران برای حل بحران و پایان حضور داعش وجود دارد.

20:00: رئیس سنا آمریکا:مخالف مداخله نظامی آمریکا در عراق هستیم

هری رید امروز چهارشنبه تاکید کرد که آمریکایی ها نباید اقدام محافظه کاران را بر اساس آن نیروهای آمریکایی را درگیر جنگ عراق کرد و  از آن به عنوان "بزرگترین اشتباه سیاست خارجی در تاریخ این کشور یاد می شود" نادیده گرفت.

19:34:استقرار نیروهای ویژه در بغداد/ورود ناگهانی معاون دبیر کل اتحادیه میهنی به کرکوک

سمیر الشویلی مشاور رسانه ای دستگاه مبارزه با تروریسم از استقرار نیروهای ویژه مبارزه با تروریسم در بغداد پایتخت عراق برای مقابله و دفع هر اقدام یا حمله تروریستی خبر داد.

وی افزود: این نیروها در خارج از کشور آموزش دیده اند و اخیرا به عراق بازگشته اند. این نیروها وظیفه تامین امنیت بغداد در برابر تهاجمات تروریستی را بر عهده خواهند داشت. تعداد دیگری از این گروهها در استانهای عراق سرگرم نبرد با تروریسم هستند.

16:32:خضیر الخزاعی:زمام امور در دست ارتش عراق است/ کشور نیازمند وحدت است

خضیر الخزاعی معاون رئیس جمهوری عراق امروز در دیدار با "جرج بوستن" معاون نماینده سازمان ملل متحد در عراق دیدار کرد. در این دیدار بر نقش حمایتی سازمان ملل متحد از عراق در مبارزه با تروریسم و گروه های مسلح تاکید شد.

معاون رئیس جمهوری عراق اظهار داشت: ارتش عراق اکنون زمام امور را به دست گرفته است و در حال حاضر آماده حمله به مناطق تحت اشغال گروه های مسلح دارد.

16:11:نیروهای داوطلب مردمی ستونهای محکم ارتش هستند/ حوادث عراق توطئه ای منطقه ای است

نوری المالکی" نخست وزیر عراق امروز(چهارشنبه) در سخنرانی هفتگی خود با اشاره به بحران به وجود آمده در عراق گفت: آنچه که هم اکنون در عراق در جریان است حاصل یک توطئه چینی با مشارکت برخی گروههای سیاسی در منطقه است.

وی با اشاره به اعلام آمادگی جمع کثیری از مردم عراق برای مقابله با داعش در پاسخ به فتاوای مراجع دینی، اظهار داشت: داوطلبانی که برای نبرد با داعش اعلام آمادگی کرده اند فقط از شیعیان نیستند و این منصفانه نیست که کسی بگوید تنها شیعیان برای مبارزه با داعش اعلام آمادگی کرده اند.

14:15:سرلشگر ابوالولید: تلعفر مقدمه پاکسازی تمام مناطق موصل از لوث داعش خواهد بود

سرلشگر ابوالولید فرمانده یگان عملیات نظامی در تلعفر، تروریستهای تکفیری داعش را به نابودی کامل تهدید کرد و گفت تلعفر نوک سرنیزه(نقطه شروع) برای پاکسازی تمام مناطق موصل خواهد بود.

وی افزود کمکهای نظامی که وارد تلعفر شد، برای پاکسازی شهر و مناطق دیگر از وجود تروریستهای بزدل داعش کافی خواهد بود.

13:58:فرار گسترده تروریستها از میدان نبرد در صلاح الدین، دیالی و تلعفر/تکفیریها لباس زنانه بر تن کردند

منابع موثق در عراق از فرار گسترده اعضای گروه تروریستی داعش از میدانهای نبرد پس از رویارویی با یگانهای ارتش عراق و نیروهای عشایر و و مردمی خبر می دهند.

بنابراین گزارش، تروریستها با مشاهده موج عظیم نیروهای ارتش عراق با توجه به عدم توان مقابله با آنها، مجبور به فرار گسترده از میدانهای نبرد در مناطقی از استانهای صلاح الدین ، دیالی و شهر تلعفر شده اند.

13:47:هلاکت 250 تروریست داعش در منطقه الصقلاویه

نیروهای امنیتی عراق امروز منطقه الصقلاویه را تحت کنترل خود درآوردند و 250 تروریست را به هلاکت رساندند. منطقه الصقلاویه در شمال غرب فلوجه واقع است.

13:16:اوباما: هنوز برای حمله هوایی به عراق زود است

"باراک اوباما" در ساعات پایانی شب گذشته بار دیگر با انجام حمله هوایی به مواضع داعش در عراق مخالفت کرد. به گفته مقامات کاخ سفید، دلیل مخالفت اوباما با این اقدام آن است که آمریکا هنوز اطلاعات دقیقی در مورد مواضع داعش در عراق ندارد.

رئیس جمهور آمریکا در حالی با حمله هوایی به عراق مخالفت می کند که روز دوشنبه از اعزام 275 نیروی ویژه به این کشور برای دفاع از سفارت آمریکا در بغداد خبر داده بود. علاوه بر آن ناو هوایپمابر یو اس اس جرج بوش نیز طی روزهای گذشته وارد خلیج فارس شده تا برای حمله احتمالی به عراق آماده باشد.

12:40:تعطیلی پالایشگاه بیجی و ربوده شدن60 کارگر/آمادگی یگان کماندویی برای آغاز جنگ خیابانی در موصل

گروه تروریستی داعش امروز با استفاده از گلوله های خمپاره، پالایشگاه نفتی بیجی (بزرگترین پالایشگاه نفتی عراق) را هدف حمله قرار داد.

این حملات باعث تعطیلی بزرگترین پالایشگاه نفتی بیجی و توقف فعالیتهای نفتی در آن شده است.

12:18:خیابانهای تلعفر مملو از اجساد و اسیران داعش/هلاکت تروریست چچنی در شمال بعقوبه

یک منبع امنیتی عراق با اشاره به مبارزه مردم و نیروهای امنیتی با تروریستهای داعش و پاکسازی بخش اعظم شهر تلعفر اعلام کرد دهها نفر از تروریستهای داعش دستگیر شدند و خیابانها و کوچه های این شهر هم مملو از اجساد آنهاست.

11:57:حمایت صریح آمریکا از عربستان در مقابل دولت عراق

"جین ساکی" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی به اظهارات اخیر دولت عراق در خصوص حمایت عربستان از تروریسم اشاره و بیان اظهارات مذکور را از سوی دولت مالکی محکوم کرد.

ساکی مدعی شد: بیان اظهارات فوق با منافع مردم عراق منافات دارد.

این در حالی است که مقامات عراقی با استناد به اسناد و مدارک موجود بارها بر حمایت عربستان از تروریسم در این کشور تأکید کرده اند.

11:12:هلاکت 15 تروریست در مرز نینوا و سوریه/اعزام 500 داوطلب مقابله با داعش به شمال بابل

نیروهای امنیتی عراق امروز طی عملیاتی 15 تروریست داعش را در مرزهای مشترک استان نینوا و سوریه به هلاکت رساندند. در جریان این عملیات همچنین 100 دستگاه خودروی گروه داعش منهدم شد.

سومریه نیوز نیز به نقل از "سعد حربیه" فرمانده عملیات استان بابل اعلام کرد که یک گروه از افراد داوطلب شامل 500 نفر برای دفاع از منطقه "البحیرات" در شمال استان بابل وارد این منطقه شده اند.

۱۰:۱۹ تدابیر امنیتی شدید استان الدیوانیه در مرزهای مشترک با عربستان سعودی

فرمانده پلیس استان الدیوانیه از تدابیر امنیتی شدید در مرزهای مشترک با عربستان سعودی خبر داد.

عبدالجلیل الاسدی فرمانده پلیس استان الدیوانیه اظهار داشت: استانداری الدیوانیه اقدامات امنیتی شدیدی را در مرزهای مشترک با عربستان اتخاذ کرده است.

۰۹:۵۸ هلاکت 50 تروریست داعش در کرکوک

رسانه های عراقی از هلاکت 50 نفر از اعضای گروه تروریستی داعش در کرکوک خبر دادند.

یک منبع امنیتی در استان کرکوک شب گذشته اعلام کرد که 50 نفر از اعضای تروریستی گروه داعش در درگیری با نیروهای پیشمرگ در شهر کرکوک به هلاکت رسیدند.

۰۹:۳۴ طرح استراتژیک بزرگ برای دفاع از استان دیاله عراق

شورای استانداری دیاله از یک طرح استراتژیک بزرگ برای دفاع از این استان عراق خبر داد

۰۹:۲۶ نشست رهبران سیاسی عراق/خطر تروریسم تمام منطقه و جهان را تهدید می کند

رهبران سیاسی عراق در نشستی که شب گذشته برگزار کردند، خواستار حمایت منطقه ای و بین المللی از عراق در جنگ با خطر تروریسمی شدند که منطقه و تمام جهان را تهدید می کند.

۰۹:۱۹ نوری المالکی شماری از فرماندهان امنیتی استان نینوا را برکنار کرد

نوری المالکی نخست وزیر عراق شماری از فرماندهان امنیتی استان نینوا را برکنار کرد. "مهدی الغراوی" فرمانده عملیات استان نینوا و عبدالرحمان حنظل مهدی  معاون وی و حسن عبدالرزاق الغازی رئیس ستاد نیروهای استان نینوا از جمله این افراد هستند.

9:19:نوری المالکی شماری از فرماندهان امنیتی استان نینوا را برکنار کرد

نوری المالکی نخست وزیر عراق شب گذشته شماری از فرماندهان امنیتی استان نینوا را برکنار کرد. "مهدی الغراوی" فرمانده عملیات استان نینوا و عبدالرحمان حنظل مهدی  معاون وی و حسن عبدالرزاق الغازی رئیس ستاد نیروهای استان نینوا از جمله این افراد هستند.

سه شنبه 27/3/93

21:42: داعش را درهم خواهیم کوبید/خیزش دریایی از مردان برای نابودی تروریستها

نوری المالکی اعلام کرد: تروریست های داعش در برابر موج خزنده ای که دعوت مرجعیت دینی را برای جهاد کفایی لبیک گفته اند مفری ندارد. وی افزود: به کجا می گریزند؟ توده مومن به وحدت عراق به مقابله با داعش بر می خیزند و شکست به آنها متحمل می کنند.

نخست وزیر عراق بیان کرد: این توطئه سیاهی که در موصل رقم خورد را نابود می کنیم و بحران در موصل باقی نمی ماند و دریایی از مردان برای پایان دادن به این بحران رهسپار خواهند شد. نوری المالکی اعلام کرد: ما خائنان سیاسی و افسران خائن را شناخته و آنها را بر ملا خواهیم کرد و عراق را لوث آنها پاکسازی می کنیم. داعش را در هم می کوبیم.

21:06: آغاز عملیات برای بازپس گیری منطقه الکرابله در الانبار

فرحان فتیخان فرماندار القائم در الانبار گفت: نیروهای ارتش و پلیس عملیات نظامی را با حمایت عشایر به منطقه الکرابله در القائم برای اخراج تروریستها داعش از این منطقه آغاز کرده اند.

یک منبع امنیتی در صلاح الدین اعلام کرد: ساکنان منطقه قره ناس در صلاح الدین هجوم داعش به این منطقه را دفع کرده اند.

21:05:حمایت فرانسه از عراق در جنگ علیه تروریسم

لوران فابیوس در تماس تلفنی با هوشیار زیباری گفت فرانسه از بغداد در جنگ علیه تروریسم حمایت می کند.

19:59: الفتلاوی:سحر سعودی ها دامن خودشان را خواهد گرفت

حنان الفتلاوی نماینده ائتلاف دولت قانون اعلام کرد: سحر سعودی ها در زمینه حمایت از تروریسم به خود آنها باز خواهد گشت.

وی افزود: سعودی ها به جای دخالت در امور داخلی عراق بهتر است به امور داخلی و شهروندان شیعی این کشور که در معرض ظلم قرار گرفته اند، با آنها همانند شهروند درجه دهم برخورد می شود و به حاشیه رانده شده اند، بپردازد.

19:22: فرار تروریست ها از مرکز پلیس تلعفر/ کنترل ارتش بر جاده بغداد-سامراء

شبکه العراقیه در خبری فوری اعلام کرد: تروریستهای وابسته به دولت اسلامی عراق و شام از مرکز پلیس تلعفر در حالی که سلاح و ادوات خود را جا گذاشته اند فرار کردند.

منابع امنیتی از سیطره داعش بر منزل محمد الکربولی در منطقه الکرابله در القائم و زدن پرچم این گروهک تروریستی بر بالای آن خبر دادند.

18:48: بستن 10 مسجد به علت سرپیچی از داعش/جلسه شورای امنیت برای بررسی تهدیدات تروریستی

یک منبع امنیتی در نینوی اعلام کرد: داعش ده مسجد را در موصل که از بیعت با این گروهک خودداری ورزیده بودند، بست. متولیان این مساجد با تبدیل آنها به مقرهای داعش مخالفت کرده بودند. این منبع بیان کرد: گروهک تروریستی داعش از امامان جماعت مساجد خواسته است که با استفاده از بلندگو مردم را تشویق به پیوستن به گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام کنند.

18:43: کنترل ارتش و عشایر عراقی بر بخش وسیع استان صلاح الدین

سهاد العبیدی یکی از نمایندگان استان صلاح الدین گفت: ارتش عراق با یاری عشایر جبور و عبید و دیگر عشایر بر مناطق الظوعیه و الاسحاقی در روز گذشته مسلط شده و امروز نیز به سوی تکریت مرکز استان پیشروی کرده است و پیروزی های چشمگیری به دست آورده است.

17:29: انجام عملیات شناسایی جنگنده های ترکیه بر فراز موصل

منابع آگاه از پرواز جنگنده های F-16 ارتش عراق بر فراز موصل خبر می دهند. بر این اساس این پرواز در راستای عملیات شناسایی موقعیت شهروندان ربوده شده توسط تروریست های داعش انجام می گیرد.

منابع آگاه در ستاد ارتش ترکیه گفتند در آخرین عملیات شناسایی، شب گذشته 8 فروند جنگنده با پرواز بر فراز مواضع داعش در شمال موصل به شناسایی وضعیت و جمع آوری اطلاعات پرداخته و پس از سه ساعت ماموریت به پایگاه خود باز گشته اند.

17:28: رهبران عراقی امشب مجددا گردهم می آیند

احمد جمال سخنگوی جریان اصلاح ملی اعلام کرد: به درخواست ابراهیم الجعفری رئیس ائتلاف اتحاد ملی، عصر امروز رهبران گروههای سیاسی عراق و نمایندگان تشکلات برای بررسی اوضاع امنیتی و اتخاذ موضع سیاسی واحد گردهم می آیند. به گفته جمال این نشست دومین نشست در نوع خود محسوب می شود.

17:26: بازداشت تعدادی دیگر از داعشی ها در پوشش زنانه

یک منبع امنیتی در موصل اعلام کرد: نیروهای امنیتی هشت عضو گروهک داعش را با لباس زنانه بازداشت کردند.

این منبع بیان کرد: نیروهای امنیتی هشت عضو گروهک داعش که سه نفر از آنها لباس زنانه بر تن داشتند را در تلعفر در شمال غربی موصل بازداشت کردند.

17:23: درگیری شدید پیشمرگه با داعش در جنوب غرب کرکوک

یک منبع امنیتی وابسته به پلیس کرکوک اعلام کرد: بعد از ظهر امروز درگیری شدیدی میان نیروهای پیشمرگه و تروریستهای وابسته به گروهک داعش در منطقه عبدالله در 35 کیلومتری جنوب غرب کرکوک رخ داد.

17:20: واکنش دولت عراق به حمایت ریاض از تروریستها

دولت عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد: بیانیه دولت عربستان سعودی درباره اوضاع عراق دخالت در امور داخلی آن و در راستای حمایت از تروریسم است. در این بیانیه آمده است: انقلابی توصیف کردن تروریستها در رسانه های سعودی مشروع جلوه دادن جنایات آنهاست. رژیم سعودی بهتر است به امور داخلی خود بپردازد و از سیاست کنار زدن و به حاشیه راندن دست بردارد.

دولت عراق اعلام کرد: بیانیه دولت عربستان حمایت از تروریسم در عراق است.

17:18: عملیات مشترک آلمان و ارتش عراق برای نجات کارکنان زیمنس

کارکنان شرکت آلمانی زیمنس از خطر گروگان گرفته شدن و یا کشته شدن توسط داعش نجات یافتند. بر این اساس در عملیات مشترک آلمان و ارتش عراق حدود 50 نفر از کارکنان این شرکت از جمله 8 شهروند آلمانی با استفاده از بالگرد ارتش عراق از منطقه تحت کنترل داعش خارج شده و با استفاده از هواپیمای اختصاصی شرکت زیمنس به کشورشان بازگردانده شده اند.
17:15: نماینده ائتلاف دولت قانون مطرح کرد: دسیسه بارزانی و نجیفی علیه دولت عراق با نظارت اردوغان

"هیثم الجبوری" نماینده ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق، "اسامه نجیفی" رئیس پیشین پارلمان و "مسعود بارزانی" رئیس منطقه کردستان عراق را به توطئه چینی علیه دولت عراق و سوء استفاده از شرایط نامناسب کنونی این کشور و قاچاق نفت عراق به ترکیه متهم کرد.

۱۵:۵۴: داعش موجودیت اسلام را هدف قرار داده است/ واکنش به داعش وظیفه هر مسلمانی است

دکتر "حسین قشقایی" رئیس پژوهشکده باقرالعلوم در گفتگو با خبرگزاری مهر به تشریح وضعیت کنونی عراق پس از اعلام تکلیف شرعی مسلمانان در قبال اقدامات تجاوزکارانه گروه تروریستی داعش پرداخت. وی گفت: در پی مراجعات مردم عراق به دفتر "آیت الله سیستانی" ایشان تکلیف شرعی مسلمانان را مشخص کرده اند که همان جهاد دفاعی است. یعنی بر مسلمانان واجب است که هر گونه حمله به جان و مال و ناموس خود را دفع کنند. در خصوص عراق نیز وضعیت به همین گونه است و ملت عراق به دلیل این که از سوی داعش مورد تعرض قرار گرفته اند، باید از خود دفاع کنند.

رئیس پژوهشکده باقرالعلوم در پایان با اشاره به انتشار تصاویر و فیلم هایی از جنایات داعش در اینترنت و شبکه های اجتماعی گفت: آنها با هدف ایجاد رعب و وحشت این کار را کرده اند اما با روشن شدن اوج وحشیگری این گروه، کاربران به محکوم کردن اقدامات تروریستی پرداخته اند و داعش به عنوان گروهی منفور شناخته شده است.

۱۵:۴۹: رژه نظامی 500 نیروی شورای بیداری برای مقابله با داعش

"هزبر العبیدی" یکی از مسئولان شوراهای بیداری امروز اظهار داشت: نیروهای شورای بیداری در استان دیاله که بالغ بر 500 نفر هستند در شمال شرق بعقوبه رژیم نظامی برپا کردند.

وی افزود: این رژه نظامی با هدف آمادگی برای مقابله با هر گونه حمله احتمالی با گروه تروریستی داعش صورت می گیرد.

العبیدی در ادامه گفت: نیروهای شورای بیداری در حال حاضر در بالاترین درجه آمادگی بسر می برند و در حال هماهنگی با سرویس های امنیتی و عشایر عراق هستند.

۱۵:۴۵: عناصر داعش در بعقوبه به جان یکدیگر افتادند

یک منبع امنیتی در استان دیالی اعلام کرد که اعضای گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش 44 تروریست را به صورت اشتباهی به هلاکت رساندند.

طبق تصریحات این منبع امنیتی تروریستهایی که به دست هم قطاران خود به هلاکت رسیدند زندانیانی بودند که قصد داشتند از بازداشتگاه المفرق واقع  در غرب بعقوبه فرار کنند.

اعضای داعش به تصور اینکه این افراد از نیروهای امنیتی عراق هستند آنها را مورد هدف قرار دادند.

۱۴:۲۷: هلاکت 7 داعشی در فلوجه/ بمبگذاری تجهیزات ارتش عراق توسط داعش

یک منبع امنیتی در استان الانبار امروز اظهار داشت: 7 نفر از عناصر گروه داعش در حمله هوایی نیروهای ارتش عراق در شرق فلوجه به هلاکت رسیدند.

شاهدان عینی در استان نینوا امروز اعلام کردند که عناصر گروه تروریستی داعش تجهیزات ارتش عراق در این استان را بمبگذاری می کند.

بنا بر اعلام شاهدان عینی، این اقدام با هدف پیشگیری از عملیات نیروهای امنیتی عراق صورت می گیرد به ویژه پس از اینکه با مقاومت نیروهای مردمی و ارتش عراق عرصه بر تروریست ها تنگ شده است.

۱۳:۲۸: سفارت بحرین در عراق به حالت نیمه تعطیل در آمد/هلاکت دونفر از سرکردگان داعش در موصل

در پی تشدید اوضاع امنیتی در عراق، وزارت خارجه بحرین از همه دیپلماتهای خود در عراق خواست که به منامه بازگردند.

وزارت خارجه بحرین پیشتر با انتشار بیانیه ای از شهروندان بحرینی مقیم عراق نیز خواسته بود که هرچه زود تر به کشورشان بازگردند.

از سوی دیگر منابع امنیتی صبح امروز (سه شنبه) از هلاکت"ابو ایمن" و "ابو عمر الموصلی" دو نفر از سرکردگان گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش در غرب موصل خبر دادند.

۱۲:۱۵: اعتراف هیگ به حضور 400 تبعه انگلیس در میان تروریست های داعش در عراق

ویلیام هیگ وزیر امور خارجه انگلیس در بیانیه ای اعلام کرد: احتمال بسیاری وجود دارد مبنی بر اینکه حدود 400 نفر از اتباع انگلیس هم اکنون در عراق حضور دارند و در کنار عناصر گروه داعش می جنگند.

وی با بیان این مطلب افزود: این افراد در صورت بازگشت به انگلیس خطر واقعی برای امنیت انگلیس محسوب می شود.

وزیر امور خارجه انگلیس در ادامه داعش را خشن ترین و وحشی ترین گروه در خاورمیانه توصیف کرد.

۱۱:۳۸: مقاومت مردمی کرکوک مانع از حمله داعش به قدمگاه امام رضا (ع) شد

شورای استانداری کرکوک امروز اعلام کرد که با همکاری نیروهای امنیتی و عشایر عراق تلاش گروه تروریستی داعش برای حمله به قدمگاه امام رضا (ع) در جنوب استان کرکوک ناکام ماند.

این شورا با اعلام این خبر افزود: عناصر داعش قصد داشتند به قدمگاه مبارک امام رضا (ع) در منطقه "تازه" 25 کیلومتری جنوب کرکوک حمله کنند که با مقاومت نیروهای امنیتی و عشایر و اهالی منطقه که اغلب ترکمن هستند این تلاش به سرانجام نرسید.

۱۰:۵۲: مواضع آیت الله سیستانی بسیار حکیمانه و تاثیرگذار است

بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد در بیانیه ای اعلام کرد که مواضع آیت الله سیستانی مرجع عالیقدر عراق درباره تحولات کنونی این کشور حکیمانه و بسیار تاثیرگذار است.

در ادامه بیانیه همچنین نسبت به خطابه های طائفه ای که تبعات وخیمی برای تمامی منطقه به همراه دارد هشدار داده شده است.

۱۰:۴۶: نشست ویژه شورای امنیت ملی آمریکا با حضور اوباما/احتمال حمله به عراق قوت گرفت

"باراک اوباما" و تیم امنیت ملی آمریکا شب گذشته نشستی را برای بررسی راه های ممکن برای پایان دادن به بحران عراق برگزار کردند.

قرار است در روزهای آینده نیز اوباما نشست های دیگری را با اعضای این تیم برگزار کند تا به یک راه‎کار مناسب برای عراق برسد . با این وجود رئیس جمهور آمریکا اقدامات آتی ایالات متحده در عراق را به تلاش "نوری المالکی" نخست وزیر عراق، برای حل اختلافات سیاسی موجود در این کشور و هچنین تلاش برای کاهش ناآرامی ها مشروط کرده است.

۱۰:۱۳: وزیر خارجه انگلیس: وضعیت کنونی عراق نتیجه اشتباه کشورهای غربی است

"ویلیام هیگ" وزیر خارجه انگلیس وضعیت کنونی عراق را نگران کننده توصیف و تأکید کرد که لندن در حال بررسی گزینه های موجود برای حمایت از عراق در بحران به وجود آمده است.

وزیر خارجه انگلیس در ادامه تأکید کرد که کشورش هیچ گونه دخالت نظامی در عراق نخواهد داشت و به ارائه کمکهای انسان دوستانه و کارشناسی در زمینه مبارزه با تروریسم بسنده می کند.

وی همچنین با بیان اینکه برخی فکر می کنند وضعیت کنونی عراق نتیجه برخی اشتباهاتی است که کشورهای غربی در اشغال عراق در سال 2003 مرتکب شده اند مدعی شد: مشارکت انگلیس در جنگ علیه عراق هرگز اشتباه نبوده است.

۰۹:۳۹: هلاکت 315 تروریست داعش در 3 استان الانبار، دیاله و صلاح الدین

قاسم عطا سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق در یک کنفرانس خبری اظهار داشت: 315 تروریست داعش در استان های الانبار، دیاله و صلاح الدین به هلاکت رسیدند.

وی با بیان این مطلب افزود: 9 تروریست داعش نیز در حالی که پوشش زنانه بر تن داشتند در منطقه العظیم بازداشت شدند. یکی از این افراد از جمله زندانیان فراری بود.

۰۵:۱۲ : آمریکا 275 نظامی به بغداد اعزام می کند/ابوالولید : مردم عراق منتظر اخبار خوش باشند

سرلشگر ستاد محمد ابوالولید که فرماندهی نبردها در نینوی را برای سرکوب تروریستهای تکفیری و بعثی های صدامی برعهده دارد، از ورود کمکهای نظامی برای نیروهایش در منطقه تلعفر خبر داد و تاکید کرد نیروهایی که وی فرماندهی شان را برعهده دارند، از مرحله دفاع به مرحله هجوم غافلگیرکننده منتقل خواهند شد.

خبر دیگر اینکه یک رسانه عراقی گزارش داد دو مقام بلندپایه آمریکایی دوشنبه شب در بغداد با نوری المالکی نخست وزیر عراق دیدار کردند که با هدف بررسی اوضاع کنونی عراق انجام شد.

قرار بود که اوباما با تیم امنیت ملی آمریکا درباره چگونگی تعامل با بحران عراق تشکیل جلسه دهد.

از سوی دیگر رئیس جمهوری آمریکا که تا کنون هیچ اقدام جدی برای مبارزه با تروریستها در عراق انجام نداده، از اعزام 275 نظامی به بغداد برای حمایت از سفارت آمریکا خبر داده است.

۰۴:۳ : پاکسازی المقدادیه و هلاکت 7 تروریست/ داعش با بعثی ها هم به بن بست خورد

یک منبع امنیتی در دیالی از هلاکت هفت تروریست داعشی از جمله سه تک تیرانداز و انهدام پنج خودرو آنها در شهر المقدادیه در شمال شرقی بعقوبه خبر داد.

داعش با بعثی ها هم به بن بست خورد

خبر دیگر اینکه یک رسانه انگلیسی از بروز اختلافات و شکاف میان داعش و بعثی های صدامی خبر داد و تاکید کرد ائتلاف این گروهها به زودی متلاشی خواهد شد و نتایج خونینی خواهد داشت.

۰۳:۵۷ : 30 تروریست داعش در شمال تکریت به هلاکت رسیدند

یک منبع امنیتی در استان صلاح الدین امروز سه شنبه از هلاکت 30 تروریست تکفیری در شمال شهر تکریت خبر داد.

این منبع امنیتی به المسله گفت 30 تروریست داعش در عملیات امنیتی در بخش شمالی شهر تکریت به هلاکت رسیدند.

۰۳:۰۸: ارتش عراق و گردانهای دفاع مردمی منطقه العظیم را از لوث داعش پاکسازی کردند

یک منبع امنیتی در استان دیالی از پاکسازی منطقه العظیم از وجود تروریستهای داعش در عملیات مشترک ارتش و نیروهای دفاع مردمی خبر داد .

این منبع به المسله گفت گردانهای دفاع مردمی و ارتش عراق با همکاری یکدیگر، منطقه العظیم را از وجود تروریستهای داعش پاکسازی کردند.

۰۱:۵۲ : تازه ترین موفقیت ارتش عراق/دو منطقه فلوجه از اشغال داعش آزاد شد

یک منبع امنیتی در استان الانبار تاکید کرد نیروهای لشگر ششم ارتش عراق، مناطق الشورتان وابراهیم بن علی فلوجه را از لوث  تروریستهای داعش پاکسازی کردند.

عملیات آزادی دو منطقه الشورتان و ابراهیم بن علی با مشارکت نیروهای لشگر ششم ارتش عراق و همکاری عشایر انجام شد.

۰۱:۵۲ : آثار باستانی عراق در معرض نابودی/بغداد از یونسکو درخواست کمک کرد

وزیر گردشگری و باستانی عراق رسما از یونسکو و دیگر سازمانهای بین المللی خواست از آثار باستانی شهر موصل و دیگری مناطقی که در معرض حملات تروریستی قرار دارند، حمایت کنند.

لواء سمسم وزیر گردشگری و باستانی عراق خواستار حمایت یونسکو و دیگر سازمانهای بین المللی از آثار باستانی عراق در موصل و دیگری مناطقی شد که در معرض حملات تروریستی قرار دارند.

درخواست این مقام عراقی پس از آن مطرح شد که سرکردگان گروه تروریستی تکفیری داعش به مزدوران خود دستور دادند تمام کلیساها را در مقابل دیدگان مردم موصل تخریب کنند.

۰۰:۴۷ : تاکید سازمان ملل بر ارتکاب جنایات جنگی از سوی داعش

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد تاکید کرد داعش و گروههای همدست آن مرتکب جنایات جنگی در عراق می شوند.

ناوی پیلای تاکید کرد تقریبا این مسئله قطعی است که داعش و گروههای همپیمان آن مرتکب جنایات جنگی در عراق با اعدام دسته جمعی صدها غیرنظامی در طول پنج روز گذشته شده اند.

۰۰:۰۸ : هتاکی تروریستهای تکفیری به مراقد پیامبران/ربوده شدن خادمان اماکن مقدس

تروریستهای تکفیری که برای هیچ چیزی به جز عقاید انحرافی و گمراه کننده خود ارزشی قائل نیستند، به مراقد مطهر حضرت یونس و حضرت دانیال علیهما السلام اهانت کردند.

شبکه المیادین گزارش داد تروریستهای داعش، مراقد حضرت یونس و حضرت دانیال علیهما السلام در موصل را بست.

این شبکه افزود تروریستهای داعش، تمام خادمان این دو مرقد را ربودند.

دوشنبه 93/3/26

۲۲:۵۶ :  سرلشگر ابوالولید :جنگنده های ارتش عراق تلفات سنگینی به داعش در تلعفر وارد کردند

فرمانده یگان ویژه شهر تلعفر از تلفات سنگین تروریستهای داعش در شهر شیعه نشین تلعفر خبر داد.

سرلشگر ستاد ابوالولید در گفتگو با المسله، اظهار داشت جنگنده های ارتش تلفات و خسارتهای سنگینی به تروریستهای داعش در تلعفر وارد کردند و اوضاع امنیتی و انسانی در شهر بسیار خوب است

۲۲:۳۷ : السیسی خواستار مقابله با تروریسم در عراق شد

رئیس جمهوری مصر بر ضرورت مقابله با گروههای افراطی و تروریستی در عراق تاکید کرد

۲۰:۴۴  هتک حرمت زنان توسط داعش در موصل و درخواست کمک زنان

قاسم عطا سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق :ما مجددا از اقلیم کردستان می خواهیم که مظنونین موجود در کردستان از جمله احمد الدباش، علی حاتم السلیمان و رافع الرفاعی را تحویل دولت مرکزی دهد زیرا این افراد با حضور در شبکه های تلویزیونی علیه نیروهای امنیتی و روند سیاسی موضع گیری می کنند و به دنبال ایجاد فتنه طایفه ای هستند.

همچنین هوشیار زیباری وزیر خارجه عراق در جمع سفیران برخی کشورهای اروپایی در بغداد بر عزم کشورش برای گرفتن فرصت از تروریستها برای خودنمایی سخن گفت و از مواضع برخی کشورها در حمایت از عراق تمجید کرد.

از سویی دیگر یک منبع امنیتی اعلام کرد: تروریستهای داعش پنج زن را در موصل مورد هتک حرمت قرار داده اند و زنان موصلی از نیروهای امنیتی برای نجات این فاجران کافری که آنها را مجبور به جهاد نکاح می کنند کمک خواسته اند.

زنان موصلی بیان کرده اند که داعشی ها جاهل با ثبت اسامی زنان آنها را مجبور به جهاد نکاح مطابق جدول زمانی با داعشی هایی تونسی، چچنی ،سعودی و دیگر تابعیت ها می کنند.

۱۹:۴۰ استفاده از نام داعش در موصل 80 ضربه شلاق در پی خواهد داشت

یک منبع امنیتی در نینوی اعلام کرد: گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام با صدور آنچه سند مدنی نامیده می شود هر فردی که نام اختصاری این گروه یعنی داعش را  در موصل بر زبان آورد هشتاد ضربه شلاق می زند.

همچنین از سوی دیگر یک منبع امنیتی اعلام کرد: نیروهای امنیتی امروز پیشرویهای گسترده ای در تلعفر به دست آورده اند و بیش از 300 نفر از داعش را به هلاکت رسانده اند و تروریستهای داعش در حال عقب نشینی از این منطقه پس از تحمل تلفات سنگین هستند.

۱۸:۵۴ ترکمن های عراق در تلاش برای ایجاد نیروی مسلح هستند

ارشاد صالحی از رهبران جبهه ترکمن های عراق از تلاش ترکمن های عراق برای مسلح شدن خبر داد.

وی در مصاحبه اب با حریت گفت: ما مصمم به ایجاد نیروی مسلح مختص به خودمان هستیم. مردم ما موظف به دفاع از خود هستند.

ارشاد صالحی تاکید کرد: ما کرکوک را جزء اقلیم کردستان نمی دانیم و حضور نیروهای پیشمرگه در این شهر موقتی خواهد بود.

18:47 جان کری: حمله هوایی یکی از گزینه ها علیه داعش است

"جان کری" وزیر خارجه آمریکا در گفتگو با یاهو نیوز گسترش تروریسم در عراق را برای کل منطقه خطرناک دانست. وی گفت: این یک چالش برای تمام منطقه و به طور واضح تهدیدی برای موجودیت عراق است.

وی همچنین از امکان به کارگیری هواپیماهای بدون سرنشین ارتش آمریکا برای شناسایی و بمباران مواضع داعش در عراق خبر داد.

18:02 رایزنی ایران و انگلستان درباره تحولات عراق

منابع خبری انگلستان از گفتگوی تلفنی ویلیام هیگ وزیر خارجه انگلیس با محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان درباره چگونگی ریشه کن کردن تهدیدات داعش در عراق خبر دادند.

از سویی دیگر جان کری وزیر خارجه آمریکا از احتمال اعزام هواپیماهای بدون سرنشین به عراق برای مقابله با گروه تروریستی داعش خبر داد.

همچنین گزار شها حکایت از درگیری تروریست ها بر سر اموال غارت شده و اعدام یک افسر عراقی در مقابل دیدگان زن و فرزندش از سوی داعش احکایت دارند.

17:12 ناو آمریکایی برای مداخله احتمالی در عراق وارد خلیج فارس شد

ناو آمریکایی با 550 نظامی برای مداخله احتمالی در عراق امروز وارد آبهای خلیج فارس شد.

از سویی دیگر روزنامه تایمز چاپ انگلیس با اشاره به وضعیت کنونی در شمال عراق مدعی شد اکنون زمان بسیار مناسبی برای عملی شدن رویای تشکیل کشور کردستان است. طبق این ادعا ایجاد یک کشور کرد در مناطق شمالی عراق می تواند عامل مهمی برای ایجاد استقرار و ثبات در مرزهای ترکیه باشد.

۱۶:۳۷: وابستگی به گروه داعش شرعا حرام است

دار الفتوی مصر امروز با صدور فتوایی اعلام کرد که پیوستن و هر نوع وابستگی به گروه تروریستی داعش از نظر شرعی حرام است.

این مرکز در ادامه افزود: گروه داعش برای نابودی کشور و تخریب چهره اسلام تلاش می کند. اقدامات تروریست های داعش در سوریه در راستای منافع دشمنان اسلام است و کشتار و ویرانی به همراه دارد.

۱۵:۲۴: زنان استان نینوا در معرض هتک حرمت از سوی داعش قرار دادند

سازمان دیدبان حقوق بشر امروز در گزارشی اعلام کرد که زنان استان نینوا در شمال عراق در معرض تجاوز و هتک حرمت از سوی عناصر تروریستی داعش قرار دارند. در این گزارش نسبت به وضعیت زنان استان نینوا پس از اشغال بخش هایی از آن توسط گروه داعش هشدار داده شده است.

در این گزارش آمده است که اشغال شهر موصل و بخش هایی از استان نینوا و ایجاد دادگاه هایی شرعی توسط داعش، زنان عراقی ساکن استان نینوا را تهدید می کند و این زنان نگران هستند از سوی تروریست های داعش در معرض تجاوز قرار گیرند.

۱۵:۰۳: ورود خودروهایی با پلاک سعودی به داخل عراق/تکذیب خبر حمله به "ابوالولید"

جبار الموسوی رئیس کمیته امنیتی در شورای استان ذیقار اعلام کرد: بر اساس اطلاعات دقیقی که به ما رسیده است تعدادی از افراد مسلح با خودروهایی که

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=51817
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه