«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

دردسرهای نمایندگی های غیرمجاز برای مشتریان خودرو همچنان ادامه دارد

همزمان با آشفتگی بازار خودرو از اوایل تابستان ۱۳۹۷، شاهد رفتارهایی از جانب برخی از نمایندگان عرضه محصولات تولیدی و وارداتی بودیم که بیشتر نشان از همسویی این افراد با تحریم‌های صورت گرفته از سوی دول خارجی بود تا دلسوزی برای مملکت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، همزمان با آشفتگی بازار خودرو از اوایل تابستان ۱۳۹۷، شاهد رفتارهایی از جانب برخی از نمایندگان عرضه محصولات تولیدی و وارداتی بودیم که بیشتر نشان از همسویی این افراد با تحریم‌های صورت گرفته از سوی دول خارجی بود تا دلسوزی برای مملکت. این قبیل رفتارها ناشی از عدم اطلاع رسانی درست شرکت‌های عرضه کننده خودرو و همچنین عدم نظارت دقیق و مسوولانه سازمان‌های ذی‌ربط بوده است.


طی ماه‌های اخیر شاهد تحرکات غیرطبیعی از سوی نمایندگانی بودیم که در سال جاری امتیاز آنها از سوی شرکتهای تولیدکننده و واردکننده لغو شده بود ولی بدلیل موارد اشاره شده در سطرهای بالا، مشتریان از این موضوع مطلع نبودند.


تجربه شخصی نگارنده این مطلب، به یک مورد خرید خودرو مزدا ۳ جدید برمیگردد که از یکی از نمایندگی‌های پیشین گروه بهمن در خیابان دماوند و مرکز خودرویی البرز در آجودانیه صورت گرفته بود. نمایندگی مزدا شکاری، که درسال‌های قبل دارای مجوز فروش و خدمات پس از فروش برندهای مزدا و میتسوبیشی بوده است و بدلیل عملکرد ضعیف و شکایتهای مشتریان، هر دو امتیاز لغو شده بودند، با استفاده از نصب لوگوی میتسوبیشی و مزدا بر سر در نمایندگی خود، اقدام به فریب مشتریان نموده و با پیش فروش و انعقاد قرارداد خودرویی اقدام به جمع‌آوری وجوه نقد کرده است.


به نظر میرسد نهادهای نظارتی می بایست کنترل دقیقتر و جامعتری بر عملکرد فروشندگان و ارائه دهندگان خدمات پس از فروش شرکتها داشته باشند تا مردم بیش از این دچار چالش نشوند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=172046
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه