«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

درگیری تسلا با حامیان حفاظت از محیط زیست

یک دادگاه آلمانی در روز یکشنبه به شرکت سازنده خودروهای الکتریکی دستور داد تا قطع درختان زمین های جنگلی را به منظور ساخت نخستین کارخانه خودرو و باتری در اروپا متوقف کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، یک دادگاه آلمانی در روز یکشنبه به شرکت سازنده خودروهای الکتریکی تسلا دستور داد تا قطع درختان زمین های جنگلی را به منظور ساخت نخستین کارخانه خودرو و باتری در اروپا متوقف کند.

تولید کننده خودروهای الکتریکی تسلا در ماه نوامبر اعلام کرد که درصدد یک کارخانه جدید در شرق ایالت برندنبرگ است.

این حکم توسط دادگاه عالی برلین و برندنبرگ به دنبال چراغ سبز اداره محیط زیست به پاک سازی و قطع درختان 92 هزار هکتار جنگل داده شده است. مجوزهای اولیه برای ساخت این کارخانه تاکنون داده نشده و به نظر می رسد که تسلا این خطر را پذیرفته و با مسئولیت خود به این کار ادامه می دهد.

شرکت تسلا موظف است که طی بیانیه دادگاه قطع درختان را تا زمان تصمیم گیری نهایی متوقف کند که در صورت ادامه کار، پاک سازی جنگل پیش از تصمیم نهایی در خصوص شکایت یک گروه حفاظت از محیط زیست به نام لیگ سبز برندنبرگ انجام می شود.

قانونگذاران طرفدار تجارت دموکرات مسیحی و حزب دموکرات آزاد هشدار داده اند که جنگ حقوقی علیه کارخانه ها می تواند آسیب های جدی به تجارت این کشور وارد کرده و چهره صنعتی و تجاری آلمان را خدشه دار کند.

شرکت تولید کننده خودروهای الکتریکی  تسلا در حال حاضر دو کارخانه در آمریکا و یک کارخانه در شانگهای دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=191209
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه