رئیس مجلس شورای اسلامی:

در حوزه تکنولوژی عقب مانده ایم / صنعت خودرو جزو صنایع مهم کشور است

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی بنگاه های اقتصادی ما درست کار نکنند اقتصاد کشور در حوزه کلان دچار مشکل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار حوزه خودرو پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم رونمایی از خودروی کوییک سایپا گفت:  ایران باید گام های بلندی در صنعت خودر بر میداشت چرا که این صنعت اصالتا جز صنایع مهم کشور است.
وی ادامه داد: در مسیر بازدید، دو بخش برای ما بسیار خوشایند بود و اضطراب هایی که در این شرکت در خصوص مسائل مالی وجود داشت در حال رفع و رجوع است.
لاریجانی افزود: نمایندگان محترم به ویژه کمیسیون صنایع پیگیر مشکلات صنایع بشوند که چرا به یکباره صنایع بزرگی مانند صنعت خودرو رو به افول نهاد. وقتی بنگاه های اقتصادی ما درست کار نکنند اقتصاد کشور در حوزه کلان دچار مشکل خواهد شد.

رییس مجلس بیان داشت: سایپا به واسطه مدیریت خوب و همبستگی پرسنل این شرکت در مسیر سودرسانی قرار گرفت.
دکتر لاریجانی یکی از ضعف های کشور را حوزه تحقیق و توسعه عنوان کرد و افزود: در صنعت خودرو نیز این معضل وجود داشته و به همین دلیل در حوزه تکنولوژی عقب مانده ایم. هرچه در این‌بخش سرمایه گذاری کنیم باعث رشد صنعت خواهد شد و در سایپا به این موضوع توجه شده است.
ایشان ادامه داد: رونق دادن به مراکز تحقیق و توسعه در دستور کار مجلس نیز بوده است چرا که معتقدیم سرمایه گذاری در آن، صنعت کشور را متحول خواهد کرد.
رییس مجلس افزود: باید جایگاه صنعت در تسهیلات بانکی مشخص شود؛ چنانکه در قانون برنامه و بودجه تسهیلات چهل درصدی صنعت کشور را لحاظ کرده ایم. تردید نکنید که مجلس مدافع جهش های صنعت کشور است.

رییس مجلس در پایان گفت: باید در بخش ایمنی و محیط زیست توجه ویژه ای به صنعت خودرو داشته باشیم. خودروسازی در مسیر درستی قرار گرفته است و در راستای اقتصاد ملی می بایست به سمت تولید ملی و صادرات توجه کنیم. باید تولیدات ما قابل رقابت بوده و بهره وری مناسبی داشته باشد، چرا که لازمه رقابت جهانی است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=115971
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه