مدیرعامل ایران خودرو عنوان کرد

در خصوصی سازی صنعت خودرو مانع تراشی نکنید

مدیرعامل ایران خودرو گفت: خصوصی سازی صنعت خودرو را نجات خواهد داد، لطفا مانع تراشی نکنید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در پنجمین همایش بین المللی صنعت خودرو بیان داشت : برای حرکت به سمت جلو باید برنامه ریزی داشت و نمی توان به صورت جهشی حرکت کرد.

مهندس هاشم یکه زارع با ایجاد چند پرسش از نمایندگان مجلس و سازمان گسترش و نوسازی و همچنین سازمان استاندارد بیان داشت : چرا به خودروسازان فشار می آورند که در قسمت های مختلف کشور کارخانه مونتاژ راه اندازی کنیم؟ چرا استانداردهایی که جدیدا برای خودروهای داخلی اعلام کرده اینگونه است؟ استانداردهایی که در گفتگوی ما با بنز و هیوندای توسط این خودروسازها اعلام شد که توان  پاس کردن آن را ندارند. 

یکه زارع بیان داشت: چرا فکر می کنید که ایران خودرو و سایپا مخالف ایجاد قطب سوم خودروسازی در کشور هستند؟ باور کنید که در زمان مناسب اگر ایران خودرو و سایپا بتوانند در ایجاد قطب سوم خودروسازی نیز کمک خواهند کرد.

وی ادامه داد : خصوصی سازی صنعت خودرو را نجات خواهد داد، لطفا مانع تراشی نکنید.

يكه زارع افزود: نبايد تصوری نادرست و غير واقعي از خودروهای برقی داشت چرا که كل سهم خودروهای برقي در جهان تنها ٣ درصد است. بايد به سمت استفاده از اين خودروها برويم اما بدون حمايت دولت و ايجاد بسترهای لازم و مناسب، این مهم امکان پذیر نخواهد بود.

مديرعامل ايران خودرو گفت: اگر قطعه سازان ما به رتبه های بالا برسند، ديگر نيازی به داشتن شركت هايی مانند ساپكو و سازه گستر نخواهیم داشت.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=146691
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه