میهن صنعت :

در شرایط کنونی الزام بر تولید خودروهای یورو ۴ عملی نیست

میهن صنعت : در شرایطی که بنزین یورو4 به صورت سراسری در کلیه جایگاههای عرضه سوخت کشور توزیع نشده است تاکید سازمان حفاظت محیط زیست بر تولید خودرو با استاندارد یورو4 از ابتدای تیرماه ، الزام درستی نیست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، نظام الدین برزگری در گفتگو با خبر خودرو، افزود : خودروی یورو۴ ، بنزین یورو۴ نیاز دارد بنابراین زمانی که بنزین یورو۴ به میزان کافی تولید و در جایگاهها توزیع شود خودروسازان نیز موظف خواهند بود که خودروهایی با موتور یورو۴ تولید نمایند.

وی با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی الزام بر تولید خودروهای یورو۴ عملی نیست ، گفت : باید بنزین یورو۴ به میزان کافی تولید و توزیع شود و سپس سازمان حفاظت محیط زیست بر این موضوع تاکید نماید.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بنزین یورو۴ به صورت سراسری در جایگاهها عرضه نشده است ، گفت : وزارت نفت پیش از این وعده داده بود که در نیمه اول امسال حداقل در کلان شهرها بنزین یورو۴ توزیع کند که تاکنون این موضوع نیز محقق نشده است.

وی گفت : بر اساس نظر کارشناسان در صورتی که خودرویی با استاندارد یورو۴ ، بنزین یورو ۲ و با اکتان کمتر از ۹۰ را استفاده کند قطعا موتور این خودروها آسیب خواهد دید.

رئیس سازمان ملی استاندارد در ادامه تصریح کرد : در حال حاضر ۵۵ استاندارد در ارتباط یا صنعت خودرو وجود دارد که ۵۱ استاندارد عملکردی و ایمنی و ۴ استاندارد آلایندگی است که نظارت بر اجرای ۴ استاندارد آلایندگی جزء اختیارات شرکت بهینه سازی مصرف سوخت و سازمان حفاظت محیط زیست است.

برزگری افزود : البته سازمان ملی استاندارد در تدوین کلیه استاندارد ها و ارائه و اجرای آنها به شورای عالی همکاری دارد اما نظارت بر اجرای ۴ استاندارد آلایندگی برعهده سازمان حفظت محیط زیست است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=19879
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه