عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

در عین حمایت از خودروسازان؛صنعت را چابک کنیم

میهن صنعت: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: حمایت ویژه از صنعت خودروسازی داخلی هم دارای مزایا و هم یک سری عیوب است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،  به نقل از پرشین خودرو الله وردی دهقانی در گفت و گویی در خصوص تصمیم گیری های آتی مجلس در خصوص واردات خودرو و تعرفه های آن گفت: در حال حاضر تعرفه خودرو در کشور ما تقریبا بالا است و در حقیقت ما بازار را در اختیار خودروسازان داخلی قرار داده ایم.
نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی با تاکید ، بیان کرد: ایجاد حاشیه امنیت برای خودروسازان داخلی منجر به کم تحرکی خودروسازی داخلی می شود و به نظر می آید که باید یک پروسه زمانی در نظر گرفته شود تا شرایط تغییر کند.
وی ادامه داد: بایستی شرایط به صورت مرحله ای تعریف شود که ما 5 سال دیگر و یا حتی 10 سال دیگر می خواهیم تعرفه ورود خودرو را به صفر برسانیم و خودرو ازی های داخلی نیز باید مشکلاتشان را مرتفع کنند.
این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید وضع صنعت خودروسازی از جهت خصوصی یا دولتی بودن مشخص شود گفت: خودروهایی که این عزیزان تولید می کنند هنوز شایسته ی مردم ما نیست و باید بتوانیم در کشور خودروهای بهتری با قیمت مناسب تری تولید کنیم.
دهقانی ادامه داد: این خودروسازان مسایل و مشکلات زیادی دارند و در واقع هزینه مالی تولیدشان بالا و کیفیت خودرو هایشان هنوز مطلوب نیست و مردم گله مند هستند.
دهقانی گفت: ما بایستی منافع کل کشور را در نظرگرفته و از کالا و تولید داخل استفاده کنیم و این آرزو و خواسته هر ایرانی است.
وی افزود: اما از آن سوی دلمان هم نمیخواهد که خودروسازان داخلی ما رشد نکنند و به قولی درجا بزنند. یک زمانی رتبه ما در تولید خودرو تک رقمی بود اما در حال حاضر رتبه مان بسیاربالاست.
نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که باید شرایط به نحوی فراهم شود که با ورود خودروهای کامل خارجی شرایط برای خودروسازان داخلی سخت تر نشود گفت: البته باید بر این نکته نیز توجه کرد که خودروساز داخلی باید بتواند با خودروهای خارجی رقابت کند و نباید حمایت همه جانبه باعث شود که خودرو سازان ما تنبل شوند و همیشه این حمایت را در کنار خود داشته باشند.
به گفته عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، خودروسازان ما باید هم در کیفیت و هم در کمیت حرکت کنند و هم بتوانند با رقبای خارجی رقابت کنند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: باید ببینیم که در حال حاضر چه سهمی از بازار جهانی داریم با وجود اینکه این همه سال است از این صنعت حمایت می کنیم. بایستی خودروسازان ما متوجه شوند که اگر نتوانند به روز شده و خودشان را چابک کنند به تدریج بازار داخلی را هم از دست خواهند داد.
لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=65900
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه