میهن صنعت :

دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو هنوز به سازمان حمایت ابلاغ نشده است

میهن صنعت : رییس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: توقع داریم شورای رقابت مسیر حرکت را برای انحصار شکنی در حوزه تولید خودرو فراهم کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، سید جواد تقوی افزود: انتظار داریم حداقل سهم این تعداد خودروساز که در حوزه تولید در کشور وجود دارند و عملا ظرفیت‌هایی را برای تولید به کار گرفته‌اند مشخص شود و شورای رقابت قواعدی را بگذارد تا ما مسیر انحصار را نداشته باشیم.

تقوی تاکید کرد: بعد از تدوین دستورالعمل قیمت باید این را شورای رقابت به طور رسمی به سازمان حمایت ابلاغ کند تا ما بر اساس اطلاعات و داده‌های کارشناسی خودمان بتوانیم به استناد آن دستورالعمل، تعیین قیمت کنیم.

وی تصریح کرد: بحث صنعت خودرو تنها منحصر به قیمت نیست بلکه یکی از موضوعات اصلی حوزه خودرو فضای انحصاری است که گفته می‌شود وجود دارد.

تقوی افزود: مساله بعدی قیمت، تامین تسهیلات، نقدینگی و ارز است و این موضوعاتی است که اطلاعات دقیق را برای کار کارشناسی قیمت مشخص می‌کند.

رییس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان اظهار کرد: ما از مدت‌ها پیش این قواعد را برای بنگاه‌های خودمان لحاظ می‌کنیم اما بسته به شرایط زمانی و تصمیماتی که دولت در این جهت می‌گیرد بر اساس اولویت گذاری برای تخصیص ارز و یا نوع ارزی که چه به قطعات و چه خودرو اختصاص پیدا می‌کند قاعدتا قیمت در آن شرایط تدوین و ابلاغ می‌شود.

وی تصریح کرد: بعد از نظر کمیسیون اصل 90 و جلساتی که داشتیم، سازمان حمایت منتظر ابلاغ رسمی دستورالعمل قیمت است و تا این لحظه هنوز این دستورالعمل ابلاغ نشده است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=21463
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه