میهن صنعت :

دستگاه‌های دست اندر کار بر قیمت آیفون نظارت کنند

میهن صنعت : عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است با توجه به قاچاقی که انجام می‌شود نهادهای نظارتی وارد کار شده و شرکت‌هایی که دارای نمایندگی هستند تنها پشتیبانی کننده و مسئولیت پذیر باشند تا قیمت‌ها بر حسب نظارت انجام شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، رمضانعلی سبحانی‌فر در گفت‌وگو با ایسنا درباره این که نظارتی بر قیمت گوشی آیفون صورت نمی‌گیرد و با قیمت دو برابر به فروش می‌رسد گفت:‌ متاسفانه یکی از مسائلی که در مورد گوشی‌های تلفن همراه مطرح است قاچاق می‌باشد. در واقع بیش از ۹۰ درصد گوشی‌ها قاچاق بوده و حدود 2000 میلیارد تومان گوشی قاچاق وارد می‌شود.

وی افزود: کمیته ارتباطات کمیسیون صنایع مجلس پیش از تعطیلات جلساتی با مجموعه اپراتورها تشکیل داد تا سازوکاری را با همکاری وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات برنامه ریزی کنند و شرکت هایی که دارای نمایندگی هستند پشتیبانی کرده و مسئولیت پذیر باشند؛ ضمن اینکه قیمت‌ها زیر نظر نظارتی که وجود دارد اعمال شود نه اینکه باری به هر جهت،  هر کالا و محصولی وارد کشور شود.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه قاچاق باعث می‌شود عوارض و تعهداتی که برای دولت و مصرف کننده وجود دارد به طور کامل انجام نشود تاکید کرد: جلوی قاچاق باید گرفته شود و برای کنترل آن نیز بایستی اپراتورها وارد عرصه شوند و هم‌چنین وزارت ارتباطات. گرچه ستاد مبارزه قاچاق کالا و ارز نیز باید کنترل و نظارت خود را بیشتر کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: نهایتا مجموعه دستگاه‌های دست اندر کار باید وارد کار شوند و اگر حضور نداشته نباشند نمی‌توانند نقش نظارتی خود را اجرا کنند. مجلس هم در این موضوع پیگیری‌ها را انجام داده و قرار است هر ماه یک بار این دستگاه‌ها گزارش مربوطه را به مجلس اعلام کند

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=89861
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه