سخنگوی وزارت کشور:

دستگیری عوامل اصلی اسیدپاشی در شرف انجام است

میهن صنعت: سخنگوی وزارت کشور در پاسخ به این پرسش که آیا عامل یا عوامل اسیدپاشی اصفهان دستگیر شده اند؟ گفت: آنچه الان میتوان رسانه ای کرد این است که تلاش برای پیدا کردن عامل یا عوامل اصلی به شدت در شرف انجام است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت،  به نقل از ایرنا حسینعلی امیری در حاشیه مراسم سالگرد مرحوم عسکر اولادی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که میزان محاکمه جرم اسیدپاش چه خواهد بود؟ گفت: تشخیص مصداق بر عهده قاضی پرونده است که عمل متهم را با قوانین تطبیق بدهد و براساس آن حکم بدهد.

وی گفت: در چارچوبی که رئیس جمهور تاکید کرده اند ما کار را برای این پرونده انجام داده ایم البته قبل از این که آقای روحانی دستور بدهد معاون امنیتی وزارت کشور در جلسه شورای تأمین استان اصفهان در جریان اقدامات صورت گرفته بود.

پرونده اسید پاشی از دو هفته گذشته با اسیدپاشی بر روی صورت یک خانم جوان اصفهانی در افکار عمومی مطرح شد و بر اساس آماری که از سوی مراجع رسمی اعلام شده تاکنون 4 مورد مورد اسید پاشی در این شهر رخ داده است.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری در این ارتباط با ابراز تاسف شدید از وقوع این اعمال غیرانسانی و ابراز همدردی با مصدومان و مردم شریف، متدین و غیور اصفهان، خواهان تسریع در پیگیری ماموریت محوله به سه وزارتخانه کشور، اطلاعات و دادگستری در این زمینه شد.

همچنین آیت الله صادق آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه با صدور دستوری خطاب به معاون اول خود از وی خواست در اسرع وقت با حضور در استان اصفهان و بررسی مجدانه موضوع اسیدپاشی و دستورات اکید به نیروهای امنیتی و انتظامی و دادگستری، مساله را پیگیری و نتیجه را به رییس قوه قضاییه گزارش کنند.

حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی دادستان کل کشور نیز با بیان اینکه حوادث اسید پاشی در اصفهان بسیار قبیح وزننده بود، گفت: این کاری زشت بود و قطعا اشد مجازات در انتظار عامل یا عاملان آن خواهد بود اما قبیح تر از اسید پاشی سوء استفاده و فضا سازی است که رسانه های بیگانه و معاندین از این موضوع کردند و امنیت و آسایش جامعه ما را مخدوش جلوه دادند.

وی دیروز(یکشنبه) در حاشیه مراسم تودیع و معارفه دادستان شیراز در گفت و گو با خبرنگاران افزود: افرادی به عنوان مظنون در این حادثه دستگیر شده و در حال تحقیق از این افراد هستیم .

دادستان کل کشور با بیان اینکه ستاد ویژه در دادستانی استان اصفهان جهت پیگیری این موضوع تشکیل شده گفت : مردم مطمئن باشند که در این موضوع قوه قضاییه با قاطعیت و بدون مسامحه برخورد خواهد کرد و انچه حق است احقاق خواهد شد

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=60402
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه