نعمت زاده تاکید کرد:

دقت و امانت داری در انتقال و انتشار خبر رعایت شود

وزیر صنعت ، معدن و تجارت بر رعایت امانت داری و دقت نظر چه در بخش انتشار و انتقال و چه در بخش بازتاب دستاورد ها به عنوان اصول اساسی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، محمد رضا نعمت زاده در نشست معارفه سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت صنعت ، معدن و تجارت به اهمیت ارتقای دانش تخصصی، هم افزایی و تقسیم وظایف در حوزه روابط عمومی اشاره و تصریح کرد: اهالی رسانه و خبر باید صداقت و شفافیت را به عنوان دو اصل اساسی رعایت کنند و همان طورکه رییس محترم جمهور بارها تذکر دادند باید درباره اخبار دروغ چه آگاهانه و چه نا آگاهانه به سرعت تذکر داد تا از انتشار اخبار کذب جلوگیری شود.
 
وی با تاکید بر اینکه روابط عمومی کاری فرآیندی است و برای این فرآیند باید مکانیسم و دستورالعمل ویژه تدوین شود گفت: نقش روابط عمومی به عنوان پیشران حرکت در شناسایی و نمایاندن اقدامات و دستاوردهای دولت بسیار مهم و تاثیر گذار است.
 
نعمت زاده ضمن قدردانی از تلاش های انجام شده در حوزه روابط عمومی وزارتخانه تاکید کرد که نیروهای شاغل در روابط عمومی ها باید مسئولیت پذیری ، اشتیاق به یادگیری همیشگی ، عشق وعلاقه حرفه ای ، وظیفه شناسی، صداقت  و خلوص را در اقدامات و فعالیت های خود بیش از پیش تقویت کنند.
 
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه اطلاع رسانی باید دقیق و شفاف باشد و در این راستا باید نشست های خبری در این وزراتخانه به طور منظم برگزار شود افزود: 140 طرح مهم صنعتی و معدنی در چند ماه آینده در کشور به بهره برداری می رسد و این در حالی است که سیاست و اولویت اصلی دولت در دوسال اول استقرار، فعال کردن واحدهای موجودی بود که سرمایه گذاری شده ولی به دلیل وجود مشکلات تولیدشان کم بود یا راکد بودند.
 
 نعمت زاده گفت: در حالی که اولویت با سرمایه در گردش طرح های راکد بود، سعی کردیم طرح های نیمه تمام نیز تکمیل شوند و بر این اساس امروز احیای واحد های راکد و شادابی و جنب و جوش را در شهرک های صنعتی شاهد هستیم و آمارها  نیز نشان دهنده رونق تولید است.
 
وی یادآور شد :‌هنوز هم واحدهای کوچک و متوسط آسب پذیری بیشتری دارند ، برخی از قبل متوقف شده اند و برخی نیز در چند سال اخیر که درآمد های نفتی کاهش یافت و طرحهای عمرانی و مسکن و راه و ..  با مشکل مواجه شدند دچار مشکلاتی شدند ولی سعی ما این است که در زمینه حل مشکلاتشان تلاش کنیم و بازارهای صادراتی جدیدی بیابیم.
 

در این نشست همچنین منوچهر طاهایی مشاور وزیر و سخنگوی وزارت صنعت ، معدن و تجارت گزارشی از عملکرد سه ماهه گذشته مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت صنعت ،‌معدن و تجارت ارائه داد.

 
تشکیل جلسات شورای اطلاع رسانی ، تشکیل مستمر جلسات هماهنگی هفتگی مدیران روابط عمومی و کمیته راهبردی طرح ملی حمایت از تولید در حوزه پوشاک و لوازم خانگی و الگو سازی برای حمایت از مصرف کلای ایرانی ،  تولید اخبار و انعکاس عملکرد وزارت صنعت ، معدن و تجارت در شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران  شاتا ، پیگیری انجام مصاحبه های درخواستی از سوی رسانه های خبری و برگزاری تورهای صنعتی در سراسر کشور از جمله اقدامات این مرکز بود که از سوی طاهایی تشریح شد.

منبع: میزان

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=98531
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه