میهن صنعت :

دلالان خودرو،خودروسازان را برای دریافت خودرو تهدید کردند

میهن صنعت : دبیر انجمن خودروسازان ایران از هجوم و تجمع حدود 70 نفری تعدادی از دلالان و واسطه‌های خرید و فروش خودرو در یک خودروساز و اعمال فشار و تهدید آنها برای دریافت خودرو خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میهن صنعت  احمد نعمت‌بخش اظهار کرد: به دلیل اختلاف بین قیمت کارخانه و بازار خودرو، دلالان و واسطه‌ها مانند اختاپوسی بر شبکه‌های فروش خودروسازان چنگ انداخته و خودروهای عرضه شده را خریداری می‌کنند.
وی با بیان اینکه نمونه روشن این موضوع حضور هماهنگ و برنامه‌ریزی شده حدود 60،70 نفر از این افراد در سیستم فروش یک خودروساز است، خاطرنشان کرد: اگرچه پس از برگزاری جلسه کمیته قیمت‌گذاری خودرو در دوازدهم مهر ماه قرار شد خودروهای ثبت‌نامی تا قبل از این تاریخ به قیمت قبلی تحویل خریداران شود اما در کنار آن یک خودروساز تصمیم داشت پیشنهادی را مبنی بر پرداخت سود مشارکت و سود تاخیر در ازای تحویل خودرو به قیمت روز به سازمان حمایت ارائه کند.
به گزارش ایسنا دبیر انجمن خودروسازان ایران ادامه داد: در همین شرایط حدود 60،70 نفر از دلالانی که موعد تحویل خودروی آن‌ها قبل از دوازدهم مهرماه بود به طور هماهنگ و برنامه‌ریزی شده در محل یک خودروساز حضور یافته و با تهدیدو اعمال فشار خودروها را دریافت کردند.
وی افزود: این در حالی است که اگر خریداران این خودروها مردم عادی بوده و از نقاط مختلف شهر این خودرو را خریداری کرده بودند امکان نداشت که 60،70 نفر آن‌ها در یک روز و ساعت معین برای دریافت خودرو در محل این خودروساز حاضر شوند.
نعمت‌بخش با بیان اینکه این موضوع ثابت می‌کند با توجه به اختلاف قیمت بین کارخانه و بازار، دلالان و واسطه‌ها به خریداران اصلی خودروهای عرضه شده تبدیل شده‌اند، تصریح کرد: در این شرایط باید زمینه‌های رانت‌خواری دلالان از بین برود که راهکار آن نیز واقعی شدن قیمت خودرو است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=6020
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه