میهن صنعت :

دلالان دوباره خودرو را کالایی سرمایه ای کردند

افزایش بی سابقه قیمت خودرو طی چند ماه اخیر، خودرو را پس از سال ها دوباره به یک کالای سرمایه ای تبدیل کرده است به طوری که شاهد هجوم نقدینگی های سرگردان و افزایش دلال بازی و واسطه گری در بازار خودرو هستیم.


به گزارش «میهن صنعت» به نقل از پرشین خودرو، یک کارشناس بازار خودرو با بیان این مطلب گفت: در سال جاری قیمت خودروها در بازار حدود 35 تا 40 درصد افزایش یافته که این امر منجر به تشدید اختلاف قیمت کارخانه و بازار این محصولات شده است.
جلال ریخته گر قدیمی ادامه داد: همین موضوع باعث شده تا مجدد خودرو به کالایی سرمایه ای تبدیل شود تا برخی افراد با احتکار خودرو به آشفتگی و نابسامانی این بازار دامن زده و زمینه افزایش بیشتر قیمت ها را فراهم کنند.

رئیس سابق اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو گفت: محدودیت واردات، افزایش افسارگسیخته و بی سابقه نرخ دلار، کاهش تولید خودروهای داخلی و عرضه نامناسب از مهم‌ترین عوامل افزایش قیمت خودرو در سال جاری عنوان کرد.
قدیمی با بیان اینکه مهم‌ترین عامل افزایش قیمت خودرو کاهش عرضه و باقی ماندن تقاضا در‌‌ همان سطح قبلی است، افزود: افزایش قیمت خودرو ممکن است تا ۵ درصد قیمت کنونی ادامه داشته باشد.
این کار‌شناس بازار عدم مدیریت مناسب و بی‌توجهی مسئولین را در گرانی خودرو موثر دانست و گفت: در صورت وجود مدیریت کارآمد‏ امکان مقابله با این افزایش قیمت وجود خواهد داشت.
به گفته وی شرط ثابت ماندن قیمت خودرو را توقف افزایش قیمت دلار و متوازن شدن میزان عرضه و تقاضای بازار است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=3346
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه