میهن صنعت :

دلایل افت تولید خودروهای دوگانه سوز به زودی بررسی می شود

میهن صنعت : براساس آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت، تولید سواری‌های دوگانه‌سوز در مهر ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل با افت 59 درصدی مواجه شده است براساس آخرین آمار این وزارتخانه تولید خودروهای سوارس دوگانه سوز از 12 هزار و 105 دستگاه در مهر 91 به 4981

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، براساس آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت، تولید سواری‌های دوگانه‌سوز در مهر ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل با افت 59 درصدی مواجه شده است براساس آخرین آمار این وزارتخانه تولید خودروهای سوارس دوگانه سوز از 12 هزار و 105 دستگاه در مهر 91 به 4981 دستگاه در مهر ماه 92 کاهش یافته است.

سرپرست معاونت صنایع و انرژی ستاد مدیریت و حمل و نقل سوخت در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ، با توجه به افت تولید خودروهای دو گانه سوز از جلسه این ستاد در خصوص بررسی دلایل افت تولید خودروهای گازسوز خبر داد و گفت : ستاد مدیریت و حمل و نقل سوخت در این هفته به بررسی علت افت تولید خودروهای دوگانه سوز می پردازد.

حسین هاشمی ضمن اشاره به اینکه قطعا کاهش تولید خودروهای دوگانه سوز دلایل مختلفی دارد،افزود : قطعا یکی از دلایل افت تولید خودروهای دوگانه سوز می تواند اتمام تبدیل کارگاهی خودروها به گازسوز باشد.

وی افزود : البته در سال های گذشته و همزمان  یارانه ای از سوی دولت  برای  تشویق خودروسازان به تولید خودروهای دوگانه سوز اختصاص می یافت و با اجرای طرح هدفمندسازی یارانه ها ،یارانه ای در این راستا به شرکتها پرداخت نگردید.

وی اظهار داشت : اگرچه دولت برای تولید خودروهای پایه گاز سوز 100میلیارد تومان به خودروسازان کمک کرده است اما از پنج سال گذشته یارانه‌ای برای تبدیل خودروهای دوگانه سوز پرداخت نشده است.

وی تاکید کرد : در گذشته قانونی وجود داشت که باید 60 درصد تولیدات خودروسازان داخلی دوگانه سوز می گردید اما این قانون به تبدیل حداکثر 50 درصد خودروها تغییر کرد.

وی کاهش تعداد خودروهای تولیدی در کشور را نسبت به سال‌های گذشته یکی دیگر از علت‌های کاهش تعداد خودروهای دوگانه‌سوز عنوان کرد و افزود: با توجه به این که مشکلات خودروسازان تاکنون برطرف نشده است آن‌ها نیز براساس تعداد خودروهای تولیدی خود نسبت به دوگانه سوز کردن برخی خودروها اقدام می‌کنند

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=31243
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه