"اختصاصی میهن صنعت"

دلسوزی برای مردم یا توهین به خودروسازان داخلی؟!!

میهن صنعت :بدون شک تعامل بیشتر با خودروسازان پیشرفته دنیا باعث پیشرفت و رشد صنعت خودرو کشور خواهد شد و این امر مستلزم حمایت های همه جانبه از این صنعت می باشد نه توهین و تخریب آن هم توسط رسانه های داخلی!!!

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، پس از توافقات صورت گرفته بر سر موضوعات هسته ای ایران و در نهایت تصویب برجام، باراک اوباما دستور لغو تحریم های هسته ای ایران را صادر کرد تا بدین ترتیب برگ تازه ای از اقتصاد در ایران ورق بخورد.

حتی دشمنان این کشور نیز اهمیت و جایگاه صنعت خودرو کشور را درک کرده بودند که به واسطه ی همین درک، رئیس جمهور ایالات متحده مستقیما دستور تحریم صنعت خودرو کشور را به مجلس سنا ابلاغ نمود تا قلب تپنده ی اقتصاد کشور را نشانه رفته باشد.

درکی که برای عده ای از مسئولین سخت بوده و عدم درک این مهم باعث گردید تا پدیده ای به نام تحریم داخلی در دل اقتصاد تقریبا فلج کشور پس از تحریم های غربی جوانه بزند.

با شروع تحریم ها در حوزه صنعت خودرو به یکباره قیمت خودروهای داخلی با افزایش چندین برابری مواجه شد و همین امر باعث نارضایتی شدید مردم از صنعت خودرو گردید.

دلسوزان مردم در این شرایط شروع به سخنرانی و مصاحبه های تندو تیز علیه خودروسازان داخلی کردند تا بدون هیچگونه چشم داشتی به کسب شهرت و دیده شدن در انظار عمومی فتفوا به تخته کردن در هر دو گروه خودروسازی کشور دادند، فارغ از هر گونه درک و علم به این موضوع که دشمنان این آب و خاک نیز به دنبال همین هدف بودند.

صحبت از کیفیت پایین خودروهای داخلی را به میان آوردند و شروع به مقایسه پراید و پژو با مرسدس بنز و بی ام و کردند.در مدت زمان تحریم هیچ یک از کارشناسان و دلسوزان مردم حتی یک بار شرایط خودروسازی کشور و حمایت های دولت از صنعتگران داخلی با صنعتگران خارجی را مقایسه نکردند.

تحریم ایران خودرو توسط پژو
 پژو شریک قدیمی و دیرین ایران خودرو با شروع تحریم ها ایران را ترک کرد و متاسفانه در آن زمان مشکلات عدیده ای را برای این خودروساز داخلی به وجود آورد.گرچه پژو نیز با ترک ایران بازار بزرگی از فروش خودرا از دست داد و حتی مجبور به تعدیل بسیاری از نیروهای خود گردید.

با رفع تحریم های هسته ای و تصویب برجام پژو قصد بازگشت به جاده مخصوص را داشت و بر همین اساس  مذاکره با ایران خودرو، شریک قدیمی خود را آغاز کرد.

مسلما در زمان تحریم اگر قراردادهای همکاری با پژو کمی سفت و سخت و با آینده نگری بیشتری بسته میشد بسیاری از مشکلات پیش آمده با ترک پژو برای ایران خودرو اتفاق نمی افتاد.

با روی کار آمدن مهندس هاشم یکه زارع اینبار سکان هدایت ایران خودرو به دست یک مدیرتکنوکرات افتاد.مدیری که بارها در جایگاه های مدیریتی قبلی خود از جمله ایران خودرو دیزل و … نشان داد که استاد برون روی از بحران های اقتصادی در صنعت خودرو می باشد.

شروع مذاکرات با پژو مدت هاست در حال ادامه میباشد تا مانند دفعات پیشین ایران خودرو متحمل ضررهای احتمالی نگردد تا در صورت همکاری مجدد یک قرارداد قرص و محکم که سود و منفعت هر دوطرف در آن لحاظ شود، بسته شود.

مدیران ارشد پژو چند روز پیش صحبت از علنی کردن مذاکرات کردند تا به قول خودشان ایران خودرو را تحت فشار گذاشته و مذاکرات را به نفع خودشان تمام کنند.

حمایت از مصرف کنندگان داخلی یا توهین به خودروسازان داخلی
قصه ی تکراری آب در آسیاب دشمنان ریختن اینبار در مذکرات پژو و ایران خودرو به شکل دیگری نمایان شد.باز هم عدم آگاهی و درک درست از بازی ماهرانه پژو برای تحت فشار گذاشتن ایران خودرو سبب گردید تا پژو به اهداف خود نزدیکتر شود.

به ظاهر تحدید پژو برای علنی کردن مذاکرات با ایران خودرو ذهنیت بدی را در افکار عمومی تزریق نمود که در حقیقت این یک بازی یا به عبارتی حقه در جهت به دام انداختن ایران خودرو می باشد.

اما نکته قابل تامل اینجاست که چرا در این زمان حساس عده ای به اسم دلسوزی مردم توهین به خودروسازان داخلی را یک امر واجب میدانند؟چرا برخی از رسانه های داخلی نیز به دام حقه های دشمنان صنعت خودرو کشور گرفتار شده اند و متاسفانه هر عمل و توهینی را به اسم دلسوزی برای مردم انجام میدهند و با انتشار خبرهای تحریک آمیز و توهین مستقیم به خودروسازان داخلی، به دشمنان کمک می کنند تا بار دیگر صنعت خودرو کشور را به زانو در بیاورند.

به عقیده ی بسیاری از کارشناسان صنعت خودرو کشور ستون اقتصادی کشور به شمار می رود و با پویایی این صنعت بار دیگر اقتصاد کشور رونق گرفته و شرایط کسب و کار نیز بهتر خواهد گردید.

با رفع تحریم های هسته ای بسیاری از خودروسازان خارجی حاضر به همکاری با ایران خودرو و سایپا می باشند تا از این بازار بزرگ بی بهره نمانند.پژو که از ترک ایران ضررهای بسیاری را متحمل شده است برای ورود دوباره به بازار ایران دست به هر عملی خواهد زد.

 اما نکته ی قابل تامل اینجاست که چرا رسانه های داخلی شروع به سرکوب خودروسازان داخلی در مقابل دشمنان این مرزو بوم کرده اند و با توهین به ایران خودرو و استفاده از کلماتی همچون سرکیسه کردن مردم، کمک به پژو در راستای رسیدن به بازار بزرگ ایران می کنند؟

به عقیده کارشناسان این حوزه، صنعت خودرو در شرایط کنونی نیاز به آرامش بیشتری دارد تا تصمیم درستی در زمینه همکاری و تعامل با خودروسازان خارجی بگیرد.بدون شک تعامل بیشتر با خودروسازان پیشرفته دنیا باعث پیشرفت و رشد صنعت خودرو کشور خواهد شد و این امر مستلزم حمایت های همه جانبه از این صنعت می باشد نه توهین و تخریب آن هم توسط رسانه های داخلی!!!


جهت آگاهی و دریافت آخرین اخبار صنایع داخلی کشور و همچنین تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران از طریق تلگرام به کانال اختصاصی میهن صنعت (https://telegram.me/mihansanat ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=77761
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه