سخنگوی فراکسیون محیط زیست مطرح کرد

دلیل مخالفت نمایندگان مجلس با کاهش زمان معاینه فنی

میهن صنعت : سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس مهمترین دلیل مخالفت نمایندگان مجلس با کاهش زمان معاینه فنی از 5 سال را ناکافی دانستن مراکز معاینه فنی و صدور برگه‌های معاینه فنی دروغین اعلام کرد و افزود: مجلس و دولت در قالب لایحه کاهش آلودگی هوا زمان معاینه فن

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس مهمترین دلیل مخالفت نمایندگان مجلس با کاهش زمان معاینه فنی از 5 سال را ناکافی دانستن مراکز معاینه فنی و صدور برگه‌های معاینه فنی دروغین اعلام کرد و افزود: مجلس و دولت در قالب لایحه کاهش آلودگی هوا زمان معاینه فنی را از 5 به 3 سال کاهش می‌دهند.

موید حسینی صدر در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایسنا، گفت: براساس گزارش‌های دریافتی برخی مراکز معاینه فنی خودرو بدون انجام واقعی معاینه فنی و تست‌های زیست محیطی صرفا با دریافت پول، برگه معاینه فنی صادر می‌کردند به همین دلیل مجلس در سال 1390 مدت معافیت خودروهای صفر از انجام معاینه فنی را از 2 به 5 سال افزایش داد.

نماینده مردم خوی در مجلس از ارائه لایحه کاهش آلودگی هوا و مذاکره با فرماندهان راهنمایی و رانندگی، سازمان حفاظت محیط زیست و سایر دستگاه‌های مسئول خبر داد و افزود: در این مذاکرات که با حضور نمایندگان کمیسیون‌های مرتبط انجام گرفته است معافیت 5 ساله خودروهای صفر در قالب لایحه کاهش آلودگی هوا به 3 سال کاهش می‌یابد. البته امیدوارم با پیش‌بینی تعداد مناسب مراکز معاینه فنی مجهز تدبیری اندیشیده شود که وقت و پول مردم به هدر نرود و شاهد کاهش آلودگی هوا از این ناحیه باشیم.

وی از بررسی لایحه کاهش آلودگی هوا در کمیسیون‌های صنایع و معادن، انرژی، کشاورزی و عمران سخن گفت و افزود: نمایندگان مجلس نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص واحدهای صنعتی آلاینده، ارتقاء استاندارد سوخت مصرفی و تولیدی پالایشگاه‌ها، تولید خودروهای با کیفیت و سایر موارد مندرج در لایحه مذکور مطرح کرده‌اند.

سخنگوی فراکسیون حفاظت محیط زیست از بررسی و تصویب خارج از دستور لایحه کاهش آلودگی هوا پس از تعطیلات هفته جاری مجلس خبر داد و افزود: با نامه‌ای که به رییس و هیات رییسه مجلس می‌نویسم درخواست رسیدگی خارج از نوبت لایحه مذکور پس از تعطیلات مجلس را ارئه می‌دهیم.


جهت آگاهی و دریافت آخرین اخبار صنایع داخلی کشور و همچنین تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران از طریق تلگرام به کانال اختصاصی میهن صنعت (https://telegram.me/mihansanat ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=79344
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه