کارشناس سازمان هواشناسی:

دمای هوا از روز جمعه در شمال کشور افزایش می ‌یابد

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام افزایش بارش‌ها از فردا در استان‌های شمالی خزر، گفت: بعد از این بارندگی از روز جمعه تا دوشنبه هفته آینده شاهد افزایش دما در استان‌های ساحلی شمال کشور خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، «امین حسین نقشینه» درباره وضعیت جوی اکنون کشور، گفت: رگبار باران و وزش شدید باد در استان‌های شمالی دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی در سه روز آینده ادامه خواهد داشت و فردا بر شدت بارش‌ها در نوار شمالی افزوده می‌شود.

وی گفت: این وضعیت بعدازظهر امروز در ارتفاعات هرمزگان و جنوب فارس هم پیش‌بینی می‌شود و شاهد رگبار پراکنده در این مناطق هستیم. روزهای شنبه و یکشنبه برای سیستان‌و بلوچستان رگبار باران پیش‌بینی شده و دریای عمان در همین مدت مواج و متلاطم است.

نقشینه،گفت: در دو روز آینده برای نقاطی از خراسان‌های شمالی و رضوی، سمنان، قزوین، البرز و تهران وزش شدید باد پیش‌بینی می‌شود و وزش باد سرعت خواهد گرفت و احتمال گرد و خاک نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: در شرق کشور تا پایان هفته باد شدید رخ می‌دهد و به همین دلیل توصیه می‌کنیم از تردد شناورهای سبک و صیادی خودداری شود.دریای خزر و نواحی شرقی و مرکزی خلیج فارس هم از فردا مواج است.

کارشناس سازمان هواشناسی، ادامه داد: تهران امروز آسمانی نیمه ابری همراه با وزش باد خواهد داشت، بعد از ظهر امروز وزش باد شدت می‌گیرد که در مناطق جنوبی می‌تواند گرد و خاک را به همراه داشته باشد. دمای هوای پایتخت نیز در حال حاضر ۳۵ درجه است و در خنک‌ترین حالت به ۲۵ درجه می‌رسد./ایرنا

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=199082
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه