میهن صنعت :

دنا تا اواخر تابستان به بازار می آید

میهن صنعت : مسئولان شرکت ایران خودرو، تولید و عرضه بیش از پنج هزار خودروی جدید دنا را در سال 92 در دستورکار قرار داده اند و زمان ورود این محصول به بازار را تا اواخر نیمه نخست امسال عنوان می کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، خودروی دنا که در راستای تنوع بخشی و ارایه محصولات جدید به بازار، طراحی شده ، در نیمه نخست امسال به تولید انبوه می رسد.

این خودرو با تکیه بر توان مهندسی شرکت ایران خودرو و برپایه پلتفرم ملی طراحی شده و بدون اتکا به منابع خارجی تولید می شود و دارای ویژگی های فنی مطابق با استانداردهای بین المللی بوده و برمبنای استاندارد یورو 4 طراحی شده است و با موتور EF7 پایه گازسوز و بنزینی و سیستم مالتی پلکس تولید خواهد شد.

گفته می شود شرکت ایران خودرو تولید و عرضه بیش از پنج هزار خودروی جدید دنا را در سال 92 در دستورکار قرار داده است.

بر اساس این گزارش میرجواد سلیمانی قائم مقام مدیرعامل ایران خودرو در محصول و کیفیت در خصوص ویژگی های این خودرو اظهار داشت: در مرحله اولیه،‌ دنا با گیربکس دستی تولید خواهد شد اما تجهیز آن به گیربکس اتوماتیک نیز در دستور کار قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد:‌ سیستم ترمز دنا نیز دیسکی است و با ارایه این محصول، سیستم جدید کنترل پایداری خودرو، ای. اس. پی به مشتری معرفی خواهد شد.

سلیمانی درخصوص مجهز بودن دنا به کیسه هوا گفت:‌ ایربگ راننده و سرنشین بخشی از امکانات و قابلیت های دنا برای دست یابی به استانداردهای ایمنی است و با توجه به پلتفرم جدید صندلی این خودرو، امکان تجهیز آن به ایربگ های جانبی نیز فراهم شده است.

بر اساس این گزارش کیانوش پورمجیب معاون کیفیت شرکت ایران خودرو ، درباره اینکه خودرو دنا چه زمانی تولید و ارائه می شود، افزود: تا اواخر نیمه اول امسال تولید و عرضه خواهد شد.

وی تصریح کرد: همه امکانات فنی و تولیدی کارخانه برای تولید خودرو دنا بسیج شده است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=18065
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه