میهن صنعت :

دنيا فرش ايران را نمي‌شناسد

معاون مركز ملي فرش ايران با تاكيد بر ضرورت برنامه‌ريزي براي شناساندن فرش دستباف ايراني، گفت: دنيا به خوبي فرش دستباف ايران را نمي‌شناسد و به همين دليل است كه صادرات فرش دستباف در حد شايسته اين هنر-صنعت اصيل ايراني نيست.


معاون مركز ملي فرش ايران با تاكيد بر ضرورت برنامه‌ريزي براي شناساندن فرش دستباف ايراني، گفت: دنيا به خوبي فرش دستباف ايران را نمي‌شناسد و به همين دليل است كه صادرات فرش دستباف در حد شايسته اين هنر-صنعت اصيل ايراني نيست.

به گزارش میهن صنعت به نقل از مهر مجتبي فيض‌الهي از اعزام هيات‌هاي تجاري به كشورهاي مختلف از جمله چين و آفريقاي جنوبي خبرداد و گفت: به منظور توسعه صادرات فرش دستباف ايراني، شركت در نمايشگاههاي جهاني برنامه‌ريزي شده است.
معاون امور بازاريابي مركز ملي فرش ايران افزود: در همين راستا تا كنون فرش دستباف ايراني در نمايشگاههاي دموتكس شانگهاي، دوحه قطر، نمايشگاه تخصصي لبنان، چين و روسيه شركت كرده و در آن تلاش شده تا به معرفي بهتر و بيشتر فرش ايران پرداخته شود تا تجار اين كشورها به خريد فرش دستباف ايراني ترغيب شوند و خوشبختانه تا حدودي در اين كار موفق عمل شده است.
وي تصريح كرد: شركت در نمايشگاههاي آذربايجان، باكو، ايتاليا، ميلان، هانوفر و قزاقستان نيز از تكليفات و برنامه‌هاي پيش‌بيني شده براي نيمه دوم سال جاري است.
معاون امور بازاريابي مركز ملي فرش ايران با اشاره به آسيب‌هاي شناخته شده در كشورهاي هدف گفت: بيشترين مشكل فرش ايران در كشورهاي ديگر، عدم شناخت مردم آنجا با فرش دستباف ايران است كه مركز ملي فرش ايران براي اين كار راهكارهايي را سنجيده است و به مجرد تخصيص بودجه براي تبليغات فرش در كشورهاي خارجي، در راستاي معرفي فرش دستباف و حضور مستمر جهت جلوگيري از فروش فرش رقبا به نام فرش دستباف ايران اطلاع‌رساني‌هاي لازم را انجام خواهيم داد.
اين مقام مسئول در مركز ملي فرش اعلام كرد: در ادامه توسعه صادرات فرش دستباف اكنون زمان آن رسيده كه به برگزاري نمايشگاه بزرگ تهران بپردازيم؛ بنابراين نمايشگاه مهرماه سال جاري با يك روز تاخير نسبت به سال‌هاي گذشته از دوم مهرماه به مدت يك هفته آغاز خواهد شد.
وي با اشاره به افزايش تعداد متقاضيان براي شركت در نمايشگاه نسبت به سال گذشته اعلام كرد: از تمام تجار، بازرگان و توليدكنندگان فرش در سراسر كشور براي حضور در اين رويداد دعوت به عمل آمده است كه استقبال اين افراد و تجار خارجي از نمايشگاه سال جاري بي نظير بوده و نسبت به سالهاي گذشته روند صعودي به خود گرفته است.
فيض‌الهي از دعوت 70 كشور براي شركت در اين نمايشگاه نام برد و افزود: تا كنون 45 نفر براي حضور در نمايشگاه اعلام آمادگي كرده اند البته به جز اين نفرات يك هيات تجاري از دانمارك و يك هيات تجاري از چين در اين نمايشگاه حضور خواهند داشت كه مركز ملي براي آنها برنامه هايي از قبيل ديدار از اتاق بازرگاني و برگزاري جلسات با اعضاي اين اتاق، ديدار با اتحاديه صادركنندگان فرش در نظر گرفته است تا آنها بتوانند برنامه هاي تجاري خود را بر مبناي اين جلسات براي آينده تدوين كنند.
وي اظهار داشت: پيش‌بيني مي‌شود كه فروش نمايشگاه سال جاري بسيار بهتر از سال‌هاي قبل باشد؛ زيرا بر اثر افزايش نرخ ارز سود تاجران در اين كار بيشتر خواهد شد؛ البته ما تلاش كرده‌ايم تا بيشترين خدمات را در اين نمايشگاه ارائه دهيم و انتظار داريم تا تجار هم بهترين خريد را داشته باشند.
فيض‌الهي به اهداف برگزاري اين نمايشگاه اشاره و تصريح كرد: در اين نمايشگاه چند هدف دنبال شده است كه مي توان به تجميع همه بافندگان فرش و تاجران در يك مجموعه اشاره كرد زيرا اگر تاجرو توليدكننده‌اي بخواهد با انواع طرح‌هاي فرش ايران آشنا شود؛ هزينه گزافي را نياز دارد؛ اما در اين نمايشگاه بدون پرداخت هزينه با تمامي مدل‌ها و نمونه‌هاي فرش دستباف ايراني آشنا خواهد شد ور در ادامه قراردادهايي را منعقد مي كنند كه منجر به توسعه صادرات مي شود.
وي اعلام كرد: در راستاي انطباق فرش دستباف با دكوراسيون ايراني، پاويون مركز در سال جاري با دكوراسيون ايراني مزين مي‌شود تا در آينده اين امر را نهادينه كنيم كه در دكوراسيون ايراني فرش دستباف نقش مهمي را ايفا مي كند كه يك نوع كالاي گرانقيمت براي سرمايه گذاري هم محسوب مي شود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=3452
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه