میهن صنعت:

دور بعدی مذاکرات ایران و 1+5، 29 بهمن در وین

میهن صنعت: ایران و 1+5 دور جدید مذاکرات خود را برای انجام گام نهایی مربوط به توافق ژنو 29 بهمن ماه در وین آغاز می کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، محمد جواد ظریف و کترین اشتون، امشب در مونیخ توافق کردند دور جدید مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 را برای انجام گام نهایی 29 بهمن تا اول اسفند ماه (18 تا 20 فوریه) در وین آغاز کنند.

دور جدید مذاکرات ایران و 1+5 که در آن موضوعات اساسی بین ایران و 1+5 وجود دارد و باید برای آنها تعیین تکلیف شود با حضور کاترین اشتون، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا و محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان و معاونان سیاسی شش کشور برگزار می شود.

ایران تاکید دارد که در پایان مذاکرات مربوط به گام نهایی تمام تحریم‌های یک جانبه و بین المللی که مربوط به فعالیت‌های هسته‌ای ایران بوده است باید لغو و پرونده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی عادی و از شورای امنیت خارج شود.

به گزارش (ایسنا)، رآکتور آب سنگین اراک یکی از موضوعات اساسی در مذاکرات گام نهایی ایران و 1+5 در وین خواهد بود.

ایران اعلام کرده است که این رآکتور نتیجه تلاش 30 ساله متخصصان ایرانی بدون هیچ‌گونه کمک خارجی است و به آسانی و حتی به سختی آن را از دست نخواهد داد.

به گزارش ایسنا، سید عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه و عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان پیش از این تاکید کرده بود که زمان انجام مذاکرات برای گام نهایی یک‌ساله است و اجرای این گام نیز دوره زمانی مشخصی خواهد داشت که تا پایان مذاکرات این دوره زمانی معلوم نیست.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=40443
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه