"میهن صنعت"

دولت باید حمایت های غیرمستقیم از صنعت خودرو را ادامه دهد

میهن صنعت: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از کاهش مشکل نقدینگی شرکتهای خودروساز خبر داد و گفت : با فروش دارایی مازاد تحت تملک شرکتهای خودروساز بخش زیادی از مشکلات نقدینگی شرکتها برطرف می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، رمضانعلی سبحانی فر در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، افزود : با توجه به مشکلات مالی که شرکتهای خودروساز داشتند وزیر صنعت و معدن اعلام کردند که هر دو شرکت بزرگ خودرویی کشور با تشویق و ترغیب این وزارتخانه اقدام به فروش اموال منقول و غیر منقولی قابل تبدیل به سرمایه نمودند تا بدین ترتیب بتوانند بخشی از بدهی های قطعه سازان را تامین نمایند.

وی افزود : در همین راستا ایران خودرو سهم 30 درصدی بانک پارسیان را برای فروش گذاشته است قطعا این سهم مبلغ قابل توجهی است که می تواند بخش عمده ای از مشکلات نقدینگی این شرکت را حدود 3 هزار میلیارد تومان می شود را حل نماید.

وی گفت : شرکت سایپا نیز فروش بخشی از اموال قابل تبدیل به نقدینگی را دستور کار قرار داده است که به زودی نیز این شرکت در این زمینه اقدام خواهد کرد.

 

نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی در ادامه تامین نقدینگی شرکتهای خودروساز از طریق فروش اموال مازاد را اقدام مناسبی ذکر کرد و اظهار داشت : در شرایط کنونی شرکتهای خودرویی باید نسبت به فروش و تبدیل اموال مازاد به سرمایه اقدام کنند تا بتوانند در میدان رقابت ،قادر به فعالیت بوده و امکان افزایش تولید در شرکتها فراهم شود.

سبحانی فر همچنین با اشاره به ضرورت بهبود کسب و کار در بخش های صنعتی و تولیدی از سوی دولت ، خاطر نشان کرد : آنچه که دولت در این راستا باید انجام دهد تسهیل امور و فضای کسب و کار خودروسازان و ارائه تسهیلات به شرکتهای خودرویی است البته در این جریان باید حمایت های غیر مستقیم دولت نیز همچنان وجود داشته باشد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=39339
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه