میهن صنعت :

دومین خودروی شاسی بلند “کراس‌آور” رونمایی شد+عکس

میهن صنعت : دومین خودروی شاسی‌بلند چینی خودروهای چانگان است. این شرکت یکی از بزرگ‌ترین و باسابقه‌ترین خودروسازهای چینی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت» و به نقل از ایمنا، دومین خودروی شاسی‌بلند چینی خودروهای چانگان است. این شرکت یکی از بزرگ‌ترین و باسابقه‌ترین خودروسازهای چینی است.

چانگان
چانگان موتورز شرکت خودروسازی چینی است، که دفتر مرکزی و کارخانه اصلی آن، در شهر چونگ‌کینگ قرار دارد. این شرکت همچنین به چانا هم مشهور است. طبق آمار سال ۲۰۱۰ این شرکت چهارمین شرکت بزرگ خودروسازی چین است. در ۱۰ مارس ۲۰۱۴ چانگان موتور و سایپا بر سر تولید دو خودرو جدید در ایران و ارسال قطعات با هم قرارداد بستند.

خودرو کراس اور چیست؟
در حال حاضر یک چهارم خودروهای به فروش رفته را کراس اورها تشکیل می دهند. در حالی که ۲۰ سال پیش این نوع خودروها هیچ سهمی از فروش بازار خودرو را در اختیار نداشتند. پیش بینی‌ها نشان می‌دهد که فروش کراس اور در بازار آمریکا در سال ۲۰۱۳ به ۴ میلیون دستگاه برسد که از این تعداد ۳۰۰ هزار دستگاه هوندای CR-V و فورد اسکیپ و ۲۰۰ هزار دستگاه RAV۴ تویوتا خواهند بود.

نکته قابل توجه این است که ۲.۵ درصد بازار کراس اورهای آمریکا در اختیار ژاپنی‌ها است؛ به بیان دیگر سه غول خودروسازی آمریکا در این رقابت از رقبا عقب افتاده اند. در حال حاضر RX لکسوس محبوب ترین کراس اورها است. کراس اورهای محبوب هوندا MDX و RDX هستند و کراس اورهای محبوب بیوک هم انکلاو Enclave و آنکور Encore هستند. کراس اورها همه خصلت ها و ابعاد خوب سگمنت های مختلف خودرو را یک جا جمع کرده و انتظار می رود که سهم بیشتری از فروش خودروها را در ۵ سال آینده به خود اختصاص دهد.

مشخصات کراس آور چانگان CS۳۵ 
موتور: چهار سیلندر ۱.۶ لیتر با قدرت: ۱۲۵ اسب بخار
موتور: ۱.۵ لیتری توربو با قدرت ۱۷۴ اسب
گیربکس‌ها: ۵ سرعته دستی یا ۴ سرعته خودکار
قیمت: حدود ۷۸ تا ۹۲ هزار یوان، نهایتاً ۱۵ هزار دلار 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=57590
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه