«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

دومین خودرو الکتریکی هوندا در راه بازار اروپا

خودروساز ژاپنی هوندا از ساخت دومین خودرو الکتریکی خود تا سال 2022 برای عرضه به بازار اروپا خبر داد. قرار است دیگر نسخه الکتریکی این شرکت، هوندا e در تابستان سال جاری روانه بازار شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، خودروساز ژاپنی هوندا از ساخت دومین خودرو الکتریکی خود تا سال 2022 برای عرضه به بازار اروپا خبر داد. قرار است دیگر نسخه الکتریکی این شرکت، هوندا e در تابستان سال جاری روانه بازار شود.

پیش بینی می شود که بیش از 10 هزار نسخه از خودرو الکتریکی هوندا e به صورت سالیانه به فروش برسد. دومین خودرو الکتریکی هوندا یکی از 4 خودرو الکتریکی جدید هوندا است که بین سال های 2021 و 2022 در اختیار مشتریان قرار می گیرد.

تام گاردنر، مدیر نمایندگی هوندا در اروپا در روز سه شنبه از عرضه این خودرو الکتریکی خبر داد اما اشاره ای به جزئیات آن نکرد. خودرو هیبریدی جدید هوندا شامل یک نسخه تمام هیبریدی از نسل بعدی کامپکت سیویک می شود که به علاوه قرار است نسخه پلاگین هیبریدی مدل سیویک نیز به بازار عرضه شود.

پیش بینی می شود که نسخه تمام هیبریدی شاسی بلند HR-V نیز روانه بازار شود.

شرکت هوندا همانند سایر شرکت های خودروسازی در راستای قوانین سختگیرانه اتحادیه اروپا برای جلوگیری از خروج گازی CO2 به دنبال عرضه بیشتر خودروهای مجهز باتری و  مدل های هیبریدی بنزینی-الکتریکی در اروپا است.

شرکت هوندا در تابستان سال جاری فروش خودرو کوچک هیبریدی JAZZ را آغاز می کند. گاردنر در ادامه افزود: شاسی بلند هوندا CR-V  در سال 2018 به بازار معرفی شد و 60 درصد از میزان فروش این منطقه را به خود اختصاص داد.

خودرو تمام هیبریدی JAZZ از یک پیشرانه بنزینی به همراه دو موتور الکتریکی در کنار پک باتری یون لیتیومی  بهره می برد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=192205
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه