میهن صنعت:

دومین روز آتش‌بس ۷۲ ساعته اسرائیل و گروه‌های فلسطینی/ جزئیاتی از مذاکرات آتش‌بس

میهن صنعت: آتش‌بس ۷۲ ساعته بین گروه‌های فلسطینی و اسرائیل وارد دومین روز خود شده است و دو طرف اعلام کرده‌اند در صورت بی‌نتیجه بودن مذاکرات حمله نظامی از سرگرفته خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،  به نقل از تسنیم، شبکه دوم رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرد در صورتی که در مهلت 72 ساعته آتش‌بس، توافقی بین دو گروه فلسطینی و اسرائیلی صورت نگیرد احتمال گسترش عملیات نظامی در غزه وجود خواهد داشت.

همچنین گروه‌های فلسطینی اعلام کرده‌اند در صورتی که در طول 72 ساعت توافقی صورت نگیرد بار دیگر تل آویو را هدف قرار خواهند داد.

بر پایه این گزارش گروه‌های فلسطینی از «خواسته‌هایی مثل ایجاد بندر تجاری، فرودگاه، عبور و مرور آزاد افراد و کالاها بین کرانه باختری و غزه کوتاه آمده‌اند.»

در همین رابطه در حالی که گروه‌های فلسطینی خواهان شعاعی 12 مایلی برای فعالیت ماهیگریان خود هستند اسرائیل گفته است که با افزایش شعاع فعالیت صیادان از 3 مایل به 6 مایل موافقت کرده است.

هئیت مذاکره کننده اسرائیلی اعلام کرده است که ماهیانه به 5000 شخص بعد از بررسی‌های امنیتی این رژیم اجازه عبور از گذرگاه «ایزر» را خواهند داد. در مورد گذرگاه  رفح نیز می‌توان آن را به صورت موقت باز کرد ولی برای بازگشایی نهایی آن باید تحویل نیروهای محمود عباس گردد و 1000 تن از نیروهای ابو مازن در طول محور فیلادلفیا مستقر شوند.

همچنین اسرائیل با بازکردن گذرگاه «کارنی» مخالفت کرده ولی موافقت کرده است تا تعداد کامیون‌هایی که از گذرگاه «کرم ابو سالم» عبور می‌کنند از 250 کامیون به 500 کامیون افزایش پیدا کند.

رژیم صهونیستی همچنان اصرار داد که از ورود موادی مانند سیمان و مواد شیمیایی به نوار غزه جلوگیری کند.

آتش بس 3 روزه بین اسرائیل و گروه‌های فلسطینی با پیشنهاد مصر و از ساعت 24 روز دوشنبه شروع شده است و تاکنون آتش‌بس از سوی دو طرف نقض نشده است.

ارتش اسرائیل از روز سه‌شنبه 17 تیرماه با ادعای توقف شلیک موشک از نوار غزه به سرزمین‌های اشغالی حملات خود را به نوار غزه آغاز کرد و در طول 36 روز حملات همه جانبه 1942 فلسطینی را به شهادت رساند و نزدیک به 10 هزار نفر را نیز زخمی کرده‌ است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=55637
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه