میهن صنعت :

دکل حفاری دریایی شهیدرجایی در بزرگترین فازپارس جنوبی مستقر شد

میهن صنعت : مدیر عملیات حفاری دریایی شرکت ملی حفاری ایران از استقرار دکل حفاری دریایی شهید رجایی در بزرگ ترین فاز پارس جنوبی در آب های خلیج فارس خبر داد.

به گزارش میهن صنعت مدیر عملیات حفاری دریایی شرکت ملی حفاری ایران از استقرار دکل حفاری دریایی شهید رجایی در بزرگ ترین فاز پارس جنوبی در آب های خلیج فارس خبر داد.
مسعود حقیقی اظهار کرد: این دکل به منظور انجام مراحل تکمیلی شش حلقه چاه گازی در موقعیت این فاز مستقر شده است.
 
وی با بیان اینکه هدف از اجرای این عملیات افزایش تولید از چاه های مورد نظر است، افزود: این دکل حفاری سنگین دریایی برای شتاب بخشی در این پروژه، از فاز 14 پارس جنوبی ترخیص و به فاز 12 انتقال یافت.

حقیقی یادآور شد: طرح توسعه فاز 12 میدان گازی پارس جنوبی با هدف تولید 75 میلیون متر مکعب گاز غنی برای تحویل به شبکه سراسری اجرا می شود.

به گزارش مهر، تولید روزانه 120 هزار بشکه میعانات گازی و 750 تن گوگرد نیز در این فاز که بزرگ ترین فاز طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی محسوب می شود، پیش بینی شده است.

دکل حفاری شهید رجایی سال 1364 به ناوگان شرکت ملی حفاری ایران پیوست و یکی از مجهزترین و کامل ترین دکل های حفاری دریایی موجود در خلیج فارس است که از زمان آغاز فعالیت تاکنون بیش از یک صد حلقه چاه دریایی حفاری کرده است.

شرکت ملی حفاری ایران هم اکنون افزون بر 70 دکل حفاری خشکی و دریایی در اختیار دارد که از این تعداد سه دکل شهید رجایی، شهید مدرس و مورب، دریایی است و یک دکل حفاری خشکی (84 فتح ) نیز با تغییر کاربری در میدان سلمان فعالیت دارد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=6852
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه