بازار خودروی آمریکا

دیزل در آمریکا رونق می گیرد

میهن صنعت : با این که خودروهای دیزلی از لحاظ بازده و مصرف پایین سوخت همتای خودروهای هیبریدی بنزینی –الکتریکی به حساب می آیند و فناوری آنها پیچیدگی کمتری دارد اما در قاره آمریکا به اندازه سایر قاره ها متداول نشده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، در حال حاضر خودروسازان بزرگی همچون بنز، ب ام و، گروه فولکس (فولکس واگن، آئودی و پورشه) طلایه دار عرضه و فروش موتورهای کم مصرف دیزیلی هستند و خودروسازان بزرگی مثل مزدا، نیسان، کرایسلر و حتی جنرال موتورز موضوع را جدی گرفته اند. موتورهای دیزلی بدون آن که پیچیدگی موتورهای هیبریدی را داشته باشند به همان اندازه در مصرف سوخت پربازده و کم مصرفند.

در سال 2014 تعداد برندهایی که در آمریکا خودروی دیزلی عرضه خواهند کرد به 40 عنوان خواهد رسید. پیش بینی می شود که فروش خودروهای دیزلی در آمریکا در سال 2015 به یک میلیون دستگاه برسد. اگر روند فروش به همین شکل کنونی 7 ماهه اول ادامه پیدا کند رقم فروش خودروهای دیزلی در سال 2013 به 600 هزار دستگاه خواهد رسید. در صورتی که پیش بینی ها درست از آب درآید تا سال 2018 سهم خودروهای دیزلی از بازار آمریکا به 8 درصد کل خودروها خواهد رسید.  

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=23672
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه