میهن صنعت :

ذخیره‌سازی بنزین نوروزی آغاز شد

میهن صنعت : رییس اتحادیه جایگاه د اران بنزین با اشاره به ذخیره سازی مناسب بنزین نوروزی گفت: در صورت عدم برداشت از مخازن و یا فعالیت پالایشگاهها امکان تامین فرآورده های نفتی و گاز مصرفی به مدت 3 ماه امکان پذیراست.

به گزارش «میهن صنعت»، پانا نوشت، بیژن حاج محمدرضا درباره ذخیره سازی بنزین نوروزی، اظهار کرد: ذخیره بنزین در جایگاهها تنها برای مصرف یک روز کافی است و کار ذخیره سازی بنزین نوروزی توسط شرکت پالایش و پخش انجام می شود.

وی ادامه داد: ذخیره سازی درمخازن بزرگ در سطح انبارها و یا پالایشگاهها صورت می گیرد که در سالهای گذشته نیز در مورد برخی از فرآورد ها به تفکیک انجام شده است.

رییس اتحادیه جایگاه داران بنزین عنوان کرد: در گذشته امکان ذخیره سازی فرآورده ها بیش از سه تا چهار روز نبود اما امکان ذخیره سازی اکنون به 4 میلیارد لیتر معادل مصرف سه ماه کشور افزایش یافته است.

حاج محمدرضا خاطرنشان کرد: به دلیل شرایط ویژه کشور، امکان بروز برخی بحران ها از جمله زلزله و سایر موضوعاتی که در مورد تولید وجود دارد، ظرفیت های ذخیره سازی بنزین درسال های اخیر افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: ذخیره سازی گاز نیز در لایه های زمینی مخازن تخلیه شده گاز انجام می شود، اما نفت گاز و بنزین در پالایشگاهها تصفیه و در مخازن ذخیره سازی می شود به گونه ای که در صورت عدم برداشت از مخازن و یا فعالیت پالایشگاهها امکان تامین فرآورده های نفتی و گاز مصرفی وجود دارد.

رییس اتحادیه جایگاه داران بنزین عنوان کرد: انبار بزرگ نفت تهران، انبار فردیس کرج و شازند اراک ذخیره سازی مناسب فرآورده ها را برای مناطق مرکزی ایران امکان پذیر کرده است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=10096
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه