میهن صنعت :

رئال مادرید میزبان بارسلونا زخم خورده

میهن صنعت : چهار روز پس از پیروزی بزرگ برابر بارسلونا، رئال مادرید در حالی در لیگا میزبان بارسلونا خواهد بود که همه تمرکزش معطوف بازی برگشت با منچستر یونایتد در لیگ قهرمانان اروپا است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت، چهار روز پس از پیروزی بزرگ برابر بارسلونا، رئال مادرید در حالی در لیگا میزبان بارسلونا خواهد بود که همه تمرکزش معطوف بازی برگشت با منچستر یونایتد در لیگ قهرمانان اروپا است.

 

رئال مادرید سه شنبه توانست با خنثی کردن بازی لیونل مسی و استفاده از ضد حمله های خطرناکش به بیش از آنچه انتظارش می رفت، دست پیدا کند و موفق شد بارسلونا را در خانه با نتیجه 3 بر 1 شکست دهد. پیروزی که ایکر کاسیاس کاپیتان غایب رئال مادرید از آن به عنوان نقطه عطف در بازی های رئال مادرید و بارسلونا یاد می کند.

 

با این حال بازی دو تیم در لیگ نمی تواند خیلی تاثیر گذار باشد. بارسلونا با 12 امتیاز اختلاف نسبت به آتلتیکو مادرید در صدر قرار دارد و رئال مادرید 4 امتیاز از همشهری خود عقب است، هر چند همه بازیکنان و مربیان و هواداران دو تیم می دانند که بازی رئال مادرید و بارسلونا صرف نظر از نتیجه همیشه بازی حساس و حیثیتی برای هر دو تیم خواهد بود و موقعیت دو تیم در جدول نمی تواند از اهمیت آن کم کند.

 

رئال مادرید خوب می داند پیروزی دیگر بر بارسلونا می تواند قدرت را در ال کلاسیکو کاملا به نفع مادرید تغییر دهد و روحیه این تیم را برای مصاف حساس با منچستر یونایتد در لیگ قهرمانان تا حد زیادی بالا ببرد. بارسلونا هم با توجه به بازی های ضعیف برابر میلان و رئال مادرید و پیروزی های نزدیکش در چند هفته اخیر در لیگ، چاره ای جز کسب پیروزی در این دیدار ندارد.

 

کاسیاس درباره برد رئال برابر بارسلونا می گوید: همه ما از این پیروزی انگیزه مضاعفی گرفتیم. قصد داریم در بازی در لیگ خوب بازی کنیم. ما در لیگ بازی ها را خوب شروع نکردیم و باید اکنون روند رو به جلو خود را ادامه دهیم. باید برابر منچستر یونایتد نیز مثل بازی با بارسلونا باشیم و دروازه خود را بسته نگه داریم و بتوانیم گلزنی کنیم. بازی در اولدترافورد بسیار سخت و دشوار خواهد بود.

 

در طرف مقابل بارسلونا بدترین هفته خود را از زمانی که پپ گواردیولا در سال 2008 هدایت آبی و اناری ها را بر عهده گرفته است تجربه کرده است. بارسلونا ابتدا برابر میلان در لیگ قهرمانان شکست خورد و شش روز بعد در ال کلاسیکو در خانه به رئال مادرید باخت.

 

سال 2008 شکست 4-1 برابر رئال مادرید بود که پایان عصر فرانک رایکارد را در بارسلونا رقم زد. با آمدن پپ گواردیولا سلطه بارسلونا بر رئال مادرید آغاز شد. پیروزی 6-2 در مادرید و پیروزی 5 بر 0 در بارسلونا در اولین ال کلاسیکو مورینیو دوران با شکوهی برای کاتالان ها رقم زد. اما اکنون مورینیو فهمیده است چطور باید لیونل مسی را مهار کند و با ضد حمله های خطرناکش پاس های مداوم بارسایی ها را خنثی کند. این تاکتیک هوشمندانه در بازی سه شنبه میان دو تیم کاملا واضح بود. 2 گل از 3 گل رئال مادرید در این دیدار با همین تاکتیک به ثمر رسید.

 

نکته جالب توجه این است که رئال مادرید تنها یک بار در هفت بازی اخیر برابر بارسلونا شکست خورده است و آنها می توانند با یک پیروزی دیگر در روز شنبه این آمار را بیشتر کنند. آندرس اینیستا درباره بازی های اخیر بارسلونا می گوید: تیم در فرم خوبی قرار ندارد و باید در این بازی‌ها بیشتر تامل کنیم و ایراد خود را رفع کنیم. باید برای بازی های آینده خود آماده شویم. هر چند به نظر می رسد غیبت تیتو ویلانووا همچنان مشکل بزرگ بارسلونا باشد. ویلانووایی که اکنون برای مداوای خود در نیویورک به سر می برد.

 

اگر بارسلونا برابر رئال مادرید شکست بخورد، آتلتیکو مادرید این فرصت را خواهد داشت تا فاصله امتیازی خود را با بارسلونا تک رقمی کند.

 

رئال مادرید و بارسلونا شنبه ساعت 18:30 دقیقه (به وقت ایران) با یکدیگر بازی خواهند کرد. ساعت عجیب این بازی به این دلیل است که این بازی با بازی منچستر یونایتد و نوریچ در لیگ برتر انگلیس همزمان شده تا دو تیم برای بازی در لیگ قهرمانان اروپا به صورت یکسان استراحت کنند.

 

*برنامه بازی های هفته 26 لیگا:

 

جمعه 11 اسفند

 

ختافه – ساراگوسا

 

شنبه 12 اسفند

 

رئال مادرید – بارسلونا

 

لاکرونیا – رایوووایکانو

 

اوساسونا – بیلبائو

 

یکشنبه 13 اسفند

 

والنسیا – لوانته

 

گرانادا – مایورکا

 

اسپانیول – وایادولید

 

مالاگا – آتلتیکو مادرید

 

رئال سوسیداد – بتیس

 

سه شنبه 15 اسفند

 

سویا – سلتاویگو

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=13181
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه