رئیس هیئت مدیره کانون انجمن‌های صنفی رانندگان:

رانندگان کامیون امانت دار کالای مردم هستند

رئیس هیئت مدیره کانون انجمن‌های صنفی رانندگان گفت: شرکت پشتیبانی امور دام باید اتهامات در حوزه نهاده‌های دامی را اثبات کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، محمد خان بلوکی رئیس هیئت مدیره کانون انجمن‌های صنفی رانندگان، درباره اظهارنظر مطرح شده اخیر طلایی مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام  درباره تخلف رانندگان در حوزه نهاده‌های دامی گفت: تمامی صحبت‌های این شخص را به صورت کامل رد می‌کنم چرا که هیچ ادله‌ای برای اثبات این صحبت‌ها وجود ندارد.

او با بیان اینکه رانندگان کامیون در این روزهای کرونایی با وجود مشکلات بسیار زیادی که در بحث هزینه‌ها و تامین سوخت دارند اما همواره سعی کرده‌اند تمامی کالا و اقلام مورد نیاز کشور را جابه‌جا کنند، افزود: این صحبت را که رانندگان کامیون نهاده‌های دامی را برای خودشان بر می‌دارند و اقدام به تخلف در این حوزه می‌کنند این افراد باید هرچه سریعتر اثبات کنند، در غیر این صورت باید هرچه سریعتر از این صنف عذرخواهی کنند.

خان بلوکی با بیان اینکه شرکت امور پشتیبانی دام اگر در این بخش ادعایی دارد باید پیش از تحویل بار آن‌ها در آزمایشگاه مورد بررسی و آزمایش قرار دهد، افزود: صاحبان کالا و بار نباید پیش از تحویل گرفتن بار مبلغ را پرداخت کنند و اگر مشکوک هستند۲ تا ۳ کیلو از بار را به آزمایشگاه ارسال کنند تا از صحت بار خود اطمینان پیدا کنند.

رئیس هیئت مدیره کانون انجمن‌های صنفی رانندگان توضیح داد: صنف رانندگان امانت دار هستند و از ۴۵۰ هزار نفر راننده ممکن است یک یا دو نفر تخلفی داشته باشد اما نباید این موضوع  به تمام فعالان این صنف تسری یابد.

خان بلوکی تصریح کرد: قطعا اگر راننده‌ای تخلفی انجام دهد ‌سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به عنوان متولی حمل و نقل جاده‌ای  برخورد جدی خواهد داشت اما باید هرچه سریعتر این موضوع به صورت کامل تشریح شود تا در صورت اثبات  سازمان راهداری، کارت هوشمند رانندگان متخلف در حمل نهاده‌های بخش کشاورزی باطل شود.

براساس این گزارش چندی پیش، طلایی، مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام، اعلام کرده بود: سازمان راهداری، کارت هوشمند رانندگان متخلف در حمل نهاده‌های بخش کشاورزی را باطل می‌کند.

بر این اساس قبل از تخلیه بار از کشتی، سازمان‌های استاندارد، حفظ نباتات و دامپزشکی نمونه‌برداری می‌کنند و اگر مورد تایید قرار گرفت، اجازه تخلیه بار از کشتی داده می‌شود، زمانی که بار از کشتی خارج و در انبارها تخلیه می‌شود با تأیید دامپزشکی، بارگیری و به سمت مقصد حمل می‌شود. بنابراین هیچ مشکلی در زمان بارگیری وجود ندارد.

طلایی گفته بود: شرکت‌های واردکننده با شرکت‌های باربری قرارداد می‌بندند، مشکلی در نهاده‌های وارداتی وجود ندارد؛ حمل بار به صورت فله و در کامیون‌های لبه دار انجام می‌شود و شرکت‌های باربری متعهد هستند بار را سالم به واحدهای تولیدی برسانند؛ شرکت‌های حمل و نقل چون مجوزشان را از سازمان راهداری می‌گیرند، رئیس سازمان راهداری به ما قول داده است، اگر گزارش تخلفی به این سازمان بدهیم به سرعت کارت هوشمند راننده باطل شود./باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=204906
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه