میهن صنعت:

راهنمای خرید دستگاه کاترپلاتر

دستگاه کاترپلاتر نوعی دستگاه cnc است که مطابق با طرح‌های پیشنهادی شما در کامپیوتر، برش‌هایی را روی شبرنگ، کاغذ، انواع مقوا و طلق اعمال می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، دستگاه کاترپلاتر نوعی دستگاه cnc است که مطابق با طرح‌های پیشنهادی شما در کامپیوتر، برش‌هایی را روی شبرنگ، کاغذ، انواع مقوا و طلق اعمال می‌کند. این دستگاه که به برش شبرنگ هم معروف است، کاربردهای فراوانی در حوزه چاپ دارد که از رایج‌ترین آن‌ها می‌توان به کارت ویزیت‌، نوشته‌های روی شیشه فروشگاه، انواع استیکر، دفترها و دفترچه‌ها و برخی از طرح‌های روی لباس اشاره کرد. کاترپلاتر دستگاهی که ابعادی به‌ اندازه دستگاه پرینتر دارد و با حرکت هد به جهات مختلف، برش‌ها را روی سطوح مختلف ایجاد می‌کند. این دستگاه به جهت کاربردهای وسیعی که دارد، بسیار مورد توجه قرار گرفته است و افراد زیادی تمایل به خرید آن دارند. چنانچه شما نیز درصدد خرید دستگاه کاترپلاتر هستید، باید نکاتی را برای خرید در نظر بگیرید تا بهترین و مناسب‌ترین دستگاه را متناسب با شرایط و نیاز خود تهیه کنید.

ابعاد دستگاه

هر مدل از دستگاه کاترپلاتر ابعاد مشخصی دارد و شما باید از دو جهت ابعاد آن را مورد بررسی قرار دهید. در قدم اول باید ابعاد کلی دستگاه، متناسب با فضایی باشد که در اختیار دارید. در مرحله بعدی نیز باید به عرض دستگاه توجه کنید. اغلب دستگاه‌های موجود در بازار، از عرض 100 سانتی‌متری برخوردار هستند اما چنانچه عرض متریال مورد استفاده شما بیشتر یا کمتر از این میزان است، می‌توانید دستگاهی را انتخاب کنید که متناسب با نیاز شما باشد.

موتور کاترپلاتر

بررسی موتور این دستگاه، نیاز به تخصص بالایی در این زمینه دارد اما باید هنگام خرید کاترپلاتر، برخی موارد کلی را در نظر بگیرید. به‌طور مثال میزان مصرف برق آن را بررسی کنید تا مصرف غیرمعقولی نداشته باشد. همچنین یکی دیگر از مهم‌ترین مواردی که وابسته به موتور است، صدای دستگاه است. باتوجه‌به محیطی که از این دستگاه استفاده می‌کنید، باید صدای آن را کنترل کنید. شاید صدای بالای دستگاه در محیط‌های صنعتی چندان مهم نباشد اما نمی‌توان از دستگاهی با آلودگی صوتی زیاد در محیط‌های آپارتمانی استفاده کرد. اغلب دستگاه‌هایی که امروزه در بازار ایران وجود دارند، از دو نوع موتور سِروو و استِپر استفاده می‌کنند. موتور سروو صدای کمتری دارند و همچنین ظرافت و کارایی آن بیشتر است.

تیغه‌های به‌کار رفته در کاترپلاتر

جنس و کیفیت تیغه، تأثیر مستقیمی بر کاربردهای دستگاه دارد. برخی از متریال‌ها نیازمند یک ‌تیغه قوی برای برش هستند؛ چنانچه تیغه دستگاه ضخامت یا برندگی کافی را نداشته باشد، برش بسیاری از انواع متریال، امکان‌پذیر نخواهد بود. بهتر است در ابتدا نوع نیاز خود را مشخص کنید و سپس متناسب با آن، دستگاهی با تیغه مخصوص خود انتخاب و خریداری نمایید. همچنین باید بدانید که با افزایش قدرت فشار تیغه‌ها، ظرافت کار شما نیز افزایش پیدا می‌کند. چنانچه قرار است طرح‌های خاص و تا حدودی پیچیده را با این دستگاه برش دهید، بهتر است دستگاهی را انتخاب کنید که قدرت فشار تیغه آن بالاتر باشد. همچنین امکان تنظیم فشار کاترپلاتر باعث می‌شود که بتوانید فشار آن را متناسب با متریال مورد استفاده تغییر دهید.

قدرت پردازشگر دستگاه

همان‌طور که در ابتدا اشاره شد، دستگاه کاترپلاتر مشابه cnc عمل می‌کند. شما می‌توانید ایده‌های مورد نظر خود را با نرم‌افزارهایی مانند فتوشاپ، ایلستریتور و کورل طراحی کرده و آن را به دستگاه منتقل کنید. هرچقدر پردازشگر دستگاه، قدرت بالاتری داشته باشد انتقال فایل‌ها نیز با سرعت بیشتری انجام می‌شود و امکان هنگ کردن آن کمتر می‌شود. همچنین در کنار قدرت پردازشگر، باید به حافظه دستگاه هم توجه کنید. معمولاً طرح‌هایی که با نرم‌افزارهای ذکر شده ایجاد می‌شوند، حجم و کیفیت بسیار بالایی دارند. درصورتی‌که حافظه کاترپلاتر عملکرد ضعیفی داشته باشد، هنگام انتقال فایل‌هایی با حجم زیاد به مشکل برخواهید خورد.

سرعت برش

یکی دیگر از موارد مهمی که هنگام خرید دستگاه کاترپلاتر باید به آن توجه داشته باشید، سرعت برش کاترپلاتر است. دستگاه مورد نظر شما باید درعین‌حال که برش‌ها را در مدت‌زمان کوتاهی انجام می‌دهد، خطای پایینی هم داشته باشد. برخی از دستگاه‌ها توانایی برش با سرعت بالا را دارند اما میزان خطای برش در آن‌ها زیاد است که باعث ضررهای مالی می‌شود.

سنسور تشخیص لبه

از جذاب‌ترین قابلیت‌های دستگاه کاترپلاتر که اهمیت ویژه‌ای در هنگام خرید دارد، وجود سنسور تشخیص لبه است. این سنسور همان‌طور که از نامش پیداست لبه‌های طرح را تشخیص می‌دهد و با دقت و ظرافت بالایی، آن‌ها را برش می‌دهد. این ویژگی از اساسی‌ترین نیازها برای افرادی است که قصد استفاده از دستگاه کاترپلاتر برای تولید استیکر و نوشته‌ها را دارند.

خرید از فروشگاهی معتبر

پس از انتخاب دستگاه کاترپلاتر مناسب، نوبت به خرید آن از فروشگاهی معتبر می‌رسد. درواقع خرید از یک فروشگاه معتبر باعث می‌شود که شما نگرانی بابت کیفیت و قیمت محصول نداشته باشید. چنانچه به دنبال فروشگاهی معتبر برای خرید دستگاه کاترپلاتر هستید، فروشگاه ارگ سیستم می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد. فروشگاه ارگ سیستم با بیش از 3 دهه سابقه در زمینه واردات دستگاه‌های چاپ دیجیتال، بهترین و مناسب‌ترین دستگاه‌های کاترپلاتر را در اختیار شما قرار میدهد.

انتهای رپورتاژ آگهی/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=257886
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه