میهن صنعت :

راهکارهای یک نماینده مجلس برای حذف دلالان از بازار خودرو

میهن صنعت : نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از ضرورت حمایت از صنعت خودروسازی کشور تاکید کرد و گفت: با تمام انتقاداتی که متوجه صنعت خودروسازی است، باید برای حمایت از این صنایع برنامه ریزی های لازم صورت گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، عزیز اکبریان با اشاره به وجود اشتغال بالای صنعت خودروسازی کشور اظهار کرد: صنعت خودروسازی با حدود نیم قرن سابقه فعالیت، آمار اشتغال بسیار بالایی را در بخش های خودروسازی، قطعه سازی، نمایندگی ها و خدمات پس از فروش به خود اختصاص داده و باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

وی با بیان این مطلب که در دو سال گذشته تلاش های بزرگی برای پرهیز از فعالیت های سیاسی در صنعت خودرو شکل گرفته است افزود: کارخانجات خودروسازی سرمایه مردم و کشور هستند که باید از آسیب های تصمیمات سیاسی و جناحی مصون مانده و در فضای تولیدی و صنعتی به فعالیت خود ادامه دهند.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از اظهارات خود حفظ اشتغال کارکنان و پرهیز از بیکاری نیروی انسانی را یکی از بهترین اقدامات صنعت خودرو عنوان کرد و گفت: با وجود تحریم های بین المللی و مشکلات بی شمار صنعت خودرو که زمینه ساز کمبود نقدینگی و کاهش درآمدهای این صنعت شد، خودروسازی‌ها علیرغم کاهش 50 درصدی تولید، نیروی انسانی خود را حفظ کردند.

وی همچنین تاکید کرد: باید زمینه ای ایجاد شود تا شرکت های تجاری همکار خودروسازی ها به ویژه تامین کنندگان مواد اولیه مورد نیاز صنعت خودرو، وظایف خود را در خصوص این صنعت به صورت کامل و درست اجرا کرده و از بروز مشکل در روند تولید جلوگیری کنند.

عضو کمیسیون صنایع در ادامه با اشاره به وجود عزم جدی در دولت و مجلس برای حمایت از صنعت خودرو تصریح کرد: معتقدیم در نگاه کلان و راهبردی، حمایت از صنعت خودرو یکی از مهم ترین اهداف اقتصادی کشور محسوب شده و این صنایع برای رشد و توسعه باید مورد توجه بیشتر قرار گیرند.

وی صادرات خودرو به بازارهای خارجی را یکی از اهداف مهم و کلان صنعت خودرو عنوان کرد و گفت: باید همه مسئولین ذیربط تلاش کنند روند فروش خودرو در بازارهای خارجی شتاب بیشتری گیرد، ضمن این که باید از اقدامات نامطلوب و ایجاد محدودیت های صادراتی و همچنین اظهار نظرهایی که باعث تزلزل در فروش خودرو در خارج از کشور می شود جلوگیری کرد.

اکبریان همچنین در خصوص شیوه قیمت گذاری خودرو در بازار نیز تاکید کرد: متاسفانه شورای رقابت و سازمان حمایت از مصرف کننده با وجود درایت بالا، تاکنون نتوانسته اند در زمینه افزایش تولید و تعادل بازار موفق عمل کنند که البته اصلی ترین دلیل آن ناکارآمد بودن قیمت گذاری یک محصول از طریق بخشنامه است.

وی در گفت‌وگو با ایسنا  خواستار حل و فصل موضوع قیمت گذاری خودرو از طریق سپردن آن به حاشیه بازار شد و افزود: در صورت قیمت گذاری خودرو از طریق نظام عرضه و تقاضا، هم دلالی های موجود از بین می‌رود و هم خودروها کیفیت و قیمت واقعی خود را پیدا خواهند کرد.

این نماینده مجلس در ادامه به موضوع تحقیق و تفحص از شرکت های خودروسازی اشاره کرد و گفت: مجلس شورای اسلامی تحقیق و تفحص را با هدف شناسایی نقاط ضعف و رفع آنها و همچنین کمک به شرکت های خودروسازی انجام داده و هیچ گونه دشمنی، عناد و لجاجت با این صنایع ندارد.

اکبریان افزایش تولید خودرو را اولویت اصلی این صنعت ذکر کرد و گفت: در سایه افزایش تولید خودرو در کشور می توانیم بهره وری اقتصاد را افزایش داده و اشتغال موجود را چند برابر افزایش دهیم.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=51979
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه