میهن صنعت :

راهکار مقابله با تحریم ها چیست؟

میهن صنعت : در حال حاضر شاهد تأثیر تحریم ها در صنعت خودروسازی کشور هستیم و تنها راهکار مقابله با وضعیت کنونی افزایش تولید و عرضه است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، یکی از فعالان بازار خودرو با بیان این مطلب افزود: در حال حاضر شرکت ایران خودرو جهت مقابله با تحریم ها، قطعه سازان را دعوت به همکاری بیشتر جهت افزایش تولید و عرضه کرده است.

کاظم محمدی نیکخواه تصریح کرد: این ضرورت وجود دارد که تولید خودروهایی که وابستگی چندانی به واردات ندارند و تا کنون نیز در قیمت گذاری اقبال خوبی داشته اند، افزایش یابد تا در پی این امر تولید به شرایط عادی برسد.

این کارشناس بازار خودرو در خصوص ساخت خودروهایی که بسیاری از قطعات آنها از طریق واردات تأمین می شود، عنوان کرد: بایستی تولید خودروهایی که وابستگی بالایی به واردات دارند کاهش یابد و مردم نیز به مرور زمان این امر را می پذیرند و تمایل به خرید خودروهای داخلی افزایش پیدا خواهد کرد.

وی تحریم ها را در صنعت خودروسازی کشور بی تأثیر ندانست و اظهار داشت: شرکت هایی نظیر پژو و کیا و دیگر شرکت های خودروساز سالیان متوالی در کشور ما فعالیت داشتند و در حال حاضر در شرایطی عقب نشینی کرده اند که جهت تولید قطعات و مواد اولیه آنها هیچ گونه وابستگی وجود ندارد و با کمی ارزبری در کشور قادر به تولید هستیم.

وی تأکید کرد: قطعه سازان داخلی قادر به دور زدن تحریم ها هستند و قطعاً با حمایت های دولت و مردم آثار تحریم ها کاسته شده و خودروسازی ما در دنیا حرفی برای زدن خواهد داشت.

به گزارش پرشین خودرو، نیکخواه در پایان در خصوص ادغام شرکت های قطعه سازی کوچک گفت: این امر قطعاً عملی نیست زیرا در حال حاضر شرکت های قطعه ساز کوچکی وجود دارد که قیمت تمام شده کالای آنها پایین و کیفیت آنها بسیار بالاتر از تولیدات شرکت های بزرگ است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=19891
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه