میهن صنعت :

راه‌اندازی پرواز بیرجند- افغانستان در آینده‌ای نزدیک

میهن صنعت : مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی از راه اندازی پرواز بیرجند- افغانستان در آینده‌ای نزدیک خبرداد و گفت: با راه اندازی تاکسی هوایی پرواز به استان‌های هرات، فراه و کابل افغانستان نیز در دستور کار قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، منطقه خراسان جنوبی، محمدعلی بیجاری در جلسه بررسی راهکارهای افزایش مبادلات تجاری فیمابین استان خراسان جنوبی و ولایت فراه افغانستان گفت: کشور جمهوری اسلامی ایران بر اساس دیدگاه‌ها و اعتقادات خود در کشور افغانستان اقدامات گسترده ای انجام داده است.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی طی چند سال اخیر پیشرفت‌های فراوانی در تمامی حوزه‌ها داشته است، افزود: اخذ مجوز مرز رسمی هوایی فرودگاه بیرجند، انجام پرواز با سه کشور عربستان، عراق و سوریه از جمله این اقدامات است.

بیجاری با اشاره به اینکه راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی از مصوبات هیئت دولت در استان است، گفت: این منطقه در دو بخش ایجاد می‌شود که یک بخش آن در نزدیک شهرستان بیرجند و بخش دوم آن در نزدیکی میل 78 راه اندازی می شود.

وی با بیان اینکه طرح‌های بزرگ صنعتی متنوعی در استان اجرا شده است، گفت: سیمان باقران، کویر تایر، کاشی و سرامیک از جمله این پروژه ها بوده که می توانند موجب افزایش مبادلات دو کشور باشند.

بیجاری در خصوص تامین برق استان فراه افغانستان از خراسان جنوبی گفت: چنانچه درخواست رسمی برق از سوی کشور افغانستان به جمهوری اسلامی ایران ارسال شود این خواسته از سوی خراسان جنوبی قابل حل است.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی بر برقراری ارتباط تنگاتنگ اتاق بازرگانی خراسان جنوبی و استان فراه افغانستان تاکید کرد و گفت: هیات های تجاری دو استان نیز باید تعامل بیشتری داشته باشند.

بیجاری با بیان اینکه زمینه برای حضور سرمایه گذاران افغانستان در خراسان جنوبی فراهم است، خاطرنشان کرد: همچنین این استان آمادگی دارد در مباحث توریست درمانی، تورهای گردشگری، صدور خدمات فنی و مهندسی با کشور افغانستان تعامل برقرار کند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=18121
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه