میهن صنعت :

راه اندازی سامانه بومی چکاوک بانک قوامین

در راستای ساماندهی وضعیت چک در بانک ها و براساس دستورالعمل بانک مرکزی سامانه بومی چکاوک بانک قوامین راه اندازی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، محمد حیدری فر رئیس اداره نرم افزار بانک قوامین با اعلام این خبر گفت: طراحی و راه اندازی این سامانه به همت کارشناسان اداره نرم افزار معاونت فناوری اطلاعات بانک قوامین و با همکاری اداره خزانه داریکل و مبادلات انجام شده و اکنون در سراسر کشور آماده خدمت رسانی به مشتریان است .
وی با بیان اینکه این اقدام در راستای دستورالعمل بانک مرکزی در خصوص ایجاد نظام متمرکز برای انتقال داده و اطلاعات چک و تسویه های روزانه بین بانک های عضو و با مشارکت و همراهی شبکه بانکی انجام شده است، خاطرنشان کرد: پس از تأیید بانک مرکزی در فرآیند اتصال بانک قوامین به سامانه ملی چکاوک طبق دستور مدیر عامل بانک ، سامانه بومی چکاوک قوامین طراحی و اکنون آغاز به کار کرده است.
رئیس اداره نرم افزار بانک قوامین در خصوص مزایای استفاده از سامانه بومی چکاوک گفت: نظارت و سیاست گذاری بانک مرکزی بر نحوه مبادلات چک ، شفاف سازی و امکان نظارت متمرکز بر نحوه و حجم تبادل چک های اشخاص ، کاهش مدت زمان تسویه چک ،حذف عملیات حمل چک بصورت فیزیکی و مکانیزه شدن فرآیند تسویه بین بانکی از مزایای بهره مندی از این سامانه است .
حیدری فر هم چنین خبر داد : راه اندازی سامانه صیاد در خصوص صدور متمرکز و یکپارچه دسته چک و استانداردسازی چک ها نیز به عنوان فاز دوم چکاوک در دستور کار این اداره قرار خواهد گرفت.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=94052
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه