رئیس اتحادیه آهن سازان:

راکد بودن فعالیت های ساختمانی، صنوف وابسته به آن را دچار رکود کرده است

رئیس اتحادیه آهن سازان تهران گفت: رکود بازار آهن به علت راکد شدن بخش ساخت و ساز و فعالیت های عمرانی است و با گذشت چند سال هنوز شاهد تحول اساسی در این بخش نیستیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، حبیب الله بشارتی افزود: رونق بازار آهن به رونق بازار ساخت‌وساز و مسکن بستگی دارد و با کوچک‌ترین جرقه در بازار مسکن، بازار تولید آهن متحول خواهد شد.

 
وی تصریح کرد: بی‌رونقی فعالیت‌های عمرانی به‌ویژه در صنعت ساختمان به رکود بازار آهن دامن زده  و تولید آهن آلات با نبود حمایت از تولید ملی دچار رکود شده است .
 
رئیس اتحادیه آهن‌سازان استان تهران گفت: رکود بازار ساخت‌وساز و درمجموع فعالیت‌های عمرانی در شاخه ساختمان به بی‌رونقی کار صنف آهن‌سازان دامن زده و حدود ۱۴۰ رسته صنفی را که به طور مستقیم با ساختمان سازی ارتباط دارد، با رکود مواجه کرده است.
 
بشارتی افزود: بیکاری و از بین رفتن فرصت های شغلی ایجاد شده در صنعت ساختمان، بازار صنوف وابسته را دچار رکود کرده و لازم است دولت برای حفظ اشتغال موجود بکوشد و با ارائه تسهیلات حمایتی و بهبود کسب وکار زمینه را برای توسعه اشتغال پایدار مهیا کند. این در حالی است که اکنون در مورد صنوف تولیدی معکوس عمل شده و نه تنها کمکی نشده؛ بلکه دریافت مالیات های سنگین ، بیمه و عوارض ضربه شدیدی را به تولیدکنندگان وارد کرده است .
 
رئیس اتحادیه آهنسازان تهران تصریح کرد: اگر دولت قصد حمایت از تولید را دارد، در دریافت مالیات از تولیدکنندگان استثنا قائل شود و مبالغ کمتری مالیات بگیرد؛ همچنین کارگاه های تولیدی که کمتر از ۵  کارگر دارند را از پرداخت مالیات و عوارض معاف کند تا اشتغال قوت بگیرد.
 
بشارتی گفت: همچنین لازم است تسهیلات پرداختی به تولید با شرایط مطلوب در اختیار کارگاه های تولیدی قرار گیرد تا به این ترتیب علاوه بر حفظ و ایجاد فرصت های شغلی برای جوانان به رونق اقتصادی کشور هم کمک شود./میزان/
 
لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=104918
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه