میهن صنعت :

ردّ پای خودروهای هوشمند در قطب فناوری جهان

میهن صنعت : شرکت نیسان از بزرگ‌ترین خودروسازان جهان در شهر سانی‌ویل واقع در ایالت کالیفرنیای آمریکا مرکز جدیدی تاسیس کرده که در آن فناوری‌های پیشرفته و مجازی مخصوص نسل جدید خودروها را توسعه می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت، فارس به نقل از سی‌نت نوشت، شرکت نیسان که برای افتتاح این مرکز پیشرفته مراسمی را برگزار کرد، توضیح داد که ظرف 4 سال آینده در این مرکز 60 کارمند را در اختیار خواهد گرفت.

در مراسم افتتاح این مرکز پروفسور "آلکس پنتلند"(Alex Pentland) مدیر "آزمایشگاه سیستم‌های پویای انسانی" وابسته به دانشگاه MIT و پروفسور "کریس گردس"(Chris Gerdes) مدیر "مرکز تحقیقات اتومبیل" وابسته به دانشگاه استنفورد حضور داشتند.

این مرکز جدید تحقیقاتی بر خودروهای بدون راننده، خودروهای متصل به اینترنت و رابط‌های کاربری انسان – ماشین تاکید دارد.

فناوری خودروهای بدون راننده این روزها به موضوع داغ برای تمام شرکت‌های خودروسازی بزرگ تبدیل شده‌اند و در طول نمایشگاه CES 2013 شرکت‌هایی مانند Audi و Lexus کنفرانس‌هایی را با همین مضمون برگزار کردند.

شرکت نیسان بر این باور است که خودروهای بدون راننده باید به گونه‌ای طراحی شوند که امکان تصادف در آن‌ها به طور کامل از بین برود که برای این اتفاق باید قوانین و اصول رانندگی در بسیار از موارد تغییر کنند.

خودروهای متصل به اینترنت نیز هم‌اکنون به صورت گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرند و بسیاری از خودروسازان بزرگ چنین محصولاتی را تولید کرده‌اند که نیسان هم قصد تولید آن را دارد.

لازم به ذکر است، منطقه‌ای که شرکت نیسان مرکز تحقیقاتی جدید خود را در آن تاسیس کرده است همان Silicon Valley یا قطب فناوری جهان محسوب می‌شود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=12388
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه