دکتر معظمی در مراسم آغاز عملیات اجرایی طرح سرمایه گذاری گیربکس اتوماتیک:

رسیدن به کیفیت مطلوب افزایش رضایتمندی را به همراه دارد/ قرارداد با فولکس واگن و هیوندای در سال آینده نهایی می شود

معاون وزیر صنعت در مراسم آغاز عملیات اجرایی طرح سرمایه گذاری گیربکس اتوماتیک گفت: باید به سمتی پیش برویم که امکانات بیشتری برای مردم به وجود آوریم و سرمایه گذاری انجام شده در تولید گیربکس اتوماتیک که امروز عملیات آن آغاز می شود از اقدمات دولت جهت برآورده ساختن این امکانات برای راحتی بهتر مردم است.

به گزارش خبرنگار حوزه خودرو پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، دکتر معظمی در مراسم  آغاز عملیات اجرایی طرح سرمایه گذاری گیربکس اتوماتیک (ایدرو-پانچ) که با حضور مسئولان شهر زنجان، سفیر بلژیک و .. برگزار شد، صنعت خودروسازی را در جهان از صنایع پیشران خوانده و ادامه داد: در سال 2016 حدود 95 میلیون دستگاه خودرو تولید شده که سهم ایران از این میزان حدود 1 میلیون دستگاه بوده است. این موضوع نشان دهنده این است که با توجه به جمعیت کشور و نیاز جامعه، صنعت خودرو سازی از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

دکتر معظمی در ادامه بیان داشت: بر اساس آمار بانک مرکزی و مرکز آمار ایران، در شش ماهه اول امسال رشد اقتصادی حدود 7 درصد بوده و این رشد به دلیل جهش در دو بخش نفت و صنعت و با نگاه خاص، صنعت خودرو بوده است.

وی در ادامه افزود: بر اساس سند توسعه خودر تا سال 1404 می بایست تولید خودرو به 3 میلیون دستگاه و صادرات خودرو به 1 میلیون دستگاه برسد.

دکتر معظمی گفت: در سال جاری در ده ماهه اول میزان تولید خودرو معادل 12 ماه سال گذشته بوده که 91 درصد تولید خودرو را دو خودروساز بزرگ کشور یعنی گروه سایپا و ایران خودرو برعهده داشته اند و تا پایان امسال، میزان تولید به 1 میلیون و 300 هزار دستگاه خواهد رسید و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت تولید 1 میلیون 500 هزار دستگاه برای سال آینده است.

دکتر معظمی در ادامه افزود: انتظار وزارت صنعت از خودروسازان در گام اول این است که میزان رضایتمندی بیشتری را برای مردم در پی داشته باشند.

رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع گفت: در سال 95 صنعت خودروسازی 40 درصد افزایش تولید داشت و به طبع آن در صنعت قطعه سازی تولید بیشتری صورت گرفته است.

دکتر معظمی بیان داشت : هرماهه وضعیت کیفیت خودروها توسط شرکت هایی که انتخاب شده است به طور دقیق بررسی می شود و می توان با قاطعیت گفت که کیفیت خودروها در سال جاری نسبت به سال گذشته از وضعیت بهتری برخوردار است اما هنوز به کیفیت مطلوب مورد انتظار نرسیده ایم.

مراسم افتتاح گیربکس اتوماتیک

معاون وزیر صنعت در ادامه افزود: باید به سمتی پیش برویم که امکانات بیشتری برای مردم به وجود آوریم  و سرمایه گذاری انجام شده در تولید گیربکس اتوماتیک که امروز عملیات آن آغاز می شود از اقدمات دولت جهت برآورده ساختن این امکانات برای راحتی بهتر مردم است.

دکتر مظعمی در پایان گفت: برجام فرصت طلایی برای کشور و به خصوص برای صنعت خودرو بود که اتفاق افتاد. در صنعت خودرو تا به امروز 4 قرارداد نهایی شده  و در اسفند ماه اولین محصول توسط ایران خودرو و در سه ماهه اول سال آینده اولین محصول مشترک گروه سایپا نیز به بازار عرضه خواهد شد.

همچنین دکتر معظمی به قرارداد ایدرو با شرکت رنو اشاره نمود و بیان داشت دو قرارداد دیگر با شرکت های فولکس واگن و هیوندایی توسط دو شرکت خصوصی تا پایان سال منعقد خواهد شد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=111641
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه