«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

رشد اندک قیمت نفت علیرغم سنگینی سایه کرونا

بهای نفت در روز چهارشنبه به دنبال پوشش موقعیت های کوتاه سرمایه گذاران پس از روند نزولی در معاملات اخیر علیرغم تشدید نگرانی ها در خصوص شیوع کرونا ویروس افزایش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز چهارشنبه به دنبال پوشش موقعیت های کوتاه سرمایه گذاران پس از روند نزولی در معاملات اخیر علیرغم تشدید نگرانی ها در خصوص شیوع کرونا ویروس افزایش پیدا کرد.

شاخص نفت برنت با افزایش 42 سنت به ازای هر بشکه نفت 55 دلار 37 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت 43 سنت رشد داشته و به 50 دلار 33 سنت در هر بشکه رسید.

نگرانی ها در خصوص همه گیر شدن این بیماری در جهان پس از شیوع کرونا ویروس در برخی از کشورها افزایش یافته است.شمار قربانیان این ویروس در ایران به 16 نفر رسید و بیشترین کشته شدگان را پس از چین دارد. وضعیت در کره جنوبی و ایتالیا نیز وخیم تر شده است.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا نیز اعلام کرده که آمریکایی ها نیز به دلیل احتمال شیوع این بیماری، آمادگی لازم را داشته باشند.

تولیدات نفت لیبی از 18 ژانویه به میزان قابل توجهی کاهش داشته زیرا بنادر و میدان نفتی توسط یک گروه با فرماندهی خلیفه حفتر بسته شده است. وزیر انرژی عربستان در روز گذشته اعلام کرد که اطمینان دارد اوپک و متحدانش با مسئولیت پذیری به شیوع کرونا ویروس پاسخ خواهند داد.

چشم انداز تقاضای جهانی نفت آژانس بین المللی انرژی به کمترین میزان خود طی یک دهه اخیر رسید. فاتح بیرول در روز سه شنبه اعلام کرد که این می تواد با شیوع کرونا ویروس کاهش یابد.

براساس گزارش موسسه نفتی آمریکا در روز گذشته، ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته 1.3 میلیون بشکه رشد داشته است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=191719
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه