«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

رشد اندک قیمت نفت پس از افت بیش از یک درصدی

بهای نفت به دنبال کاهش بیش از یک درصدی خود پس از اظهارات دونالد ترامپ مبنی بر این که تاکنون با لغو تعرفه های گمرکی علیه چین موافقت نکرده، اندکی افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت به دنبال کاهش بیش از یک درصدی خود پس از اظهارات دونالد ترامپ مبنی بر این که تاکنون با لغو تعرفه های گمرکی علیه چین موافقت نکرده، اندکی افزایش یافت.

شاخص نفت خام برنت 22 سنت رشد داشته و به 62 دلار 51 سنت در هر بشکه رسید و نفت وست تگزاس اینترمیدیت با افزایش 9 سنت به ازای هر بشکه نفت 57 دلار 24 سنت معامله شد.

شاخص نفت برنت و دبلیو تی ای به ترتیب رشد هفتگی 1.3 و 1.9 درصدی را ثبت کردند. تنش های تجاری 16 ماهه دو کشور چین و آمریکا منجر به رشد کند اقتصادی شده و بنا به گفته تحلیلگران بر تقاضای بازار نفت نیز تاثیر گذاشته و نگرانی ها در خصوص  کاهش تقاضا در سال 2020 نیزافزایش پیدا کرده است.

دونالد ترامپ در هفته گذشته به گزارشگران گفت که توافق نکرده تا تعرفه های گمرکی علیه چین را پس بگیرد اما چین تمایل به این کار دارد.

این اظهارات دونالد ترامپ به دنبال اعلام مقامات رسمی دو دولت مبنی بر اینکه چین و آمریکا قصد دارند تا از موضع خود بابت وضع تعرفه های گمرکی در فاز اولیه توافق عقب نشینی کنند، منتشر شد. از سوی دیگر، محمد بارکیندو، دبیر کل اوپک در هفته گذشته اعلام کرد که به چشم انداز سال 2020 خوشبین تر است.

توافق اوپک و متحدانش تا مارس 2020 عرضه نفت به بازار را محدود می کند و اعضای اوپک پلاس در 5 الی 6 دسامبر به منظور بررسی این سیاست گفتگو خواهند کرد.

کامرزبانک نوشت، توافق چین و آمریکا به تنهایی نمی تواند از عرضه بیش از تقاضا در سال آینده جلوگیری کند و به نظر می رسد که اوپک پلاس باید تولیدات خود را به میزان بیشتری کاهش دهد.

براساس گزارش اداره اطلاعات انرژی در روز چهارشنبه، ذخایر نفت آمریکا به دلیل کاهش صادرات به شکل چشمگیری افزایش پیدا کرد. شمار سکوهای حفاری در هفته منتهی به 8 نوامبر به میزان 7 عدد کاهش داشته و به 684 واحد رسیده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=188273
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه