«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

رشد بیش از دو درصدی قیمت نفت در پی گزارش آژانس بین المللی انرژی

قیمت نفت پس از این که آژانس بین المللی انرژی پیش بینی خود برای تقاضای نفت در سال 2020 افزایش داد، بیش از دو درصد رشد را تجربه کرد اگرچه افزایش بی سابقه شمار مبتلایان آمریکا به کووید-19 نگرانی های مربوط به بهبود بازار نفت را تحت تاثیر قرار داده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، قیمت نفت پس از این که آژانس بین المللی انرژی پیش بینی خود  برای تقاضای نفت در سال 2020 افزایش داد، بیش از دو درصد رشد را تجربه کرد اگرچه افزایش بی سابقه شمار مبتلایان آمریکا به کووید-19 نگرانی های مربوط به بهبود بازار نفت را تحت تاثیر قرار داده است.

علاوه براین، کاهش قابل توجه شمار سکوهای حفاری نفت و گاز آمریکا نیز از دیگر عوامل رشد قیمت نفت به شمار می رود.

شاخص نفت برنت 89 سنت معادل 2 درصد رشد داشته و به ازای هر بشکه نفت 43 دلار 24 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت با افزایش 93 سنت معادل 2.4 درصد به 40 دلار 55 سنت در هر بشکه رسید.

شاخص برنت طی هفته گذشته رشد یک درصدی را تجربه کرد در حالی که شاخص دبلیو تی ای بدون تغییر باقی ماند.آژانس بین المللی انرژی پیش بینی خود برای تقاضا را تا 92.1 میلیون بشکه در روز افزایش داد در حالی به نسبت ماه گذشته 400 هزار بشکه در روز بیشتر اعلام شده است.

براساس گزارش روز پنجشنبه، بیش از60 هزار 500 نفر در آمریکا  به ویروس کرونا مبتلا شده اند که در واقع بی سابقه بوده و بیشترین میزان ثبت شده طی یک روز است. بهای نفت در اوایل معاملات به دنبال اعلام شرکت ملی نفت لیبی مبنی بر افزایش تولیدات خود پس از شکستن محاصره نیروهای شرقی کاهش پیدا کرد.

ذخایر نفت آمریکا طی هفته اخیر حدود 6 میلیون بشکه رشد کرده در حالی که تحلیلگران انتظار کاهش را داشتند.از طرفی دیگر تنش های میان چین و آمریکا بر بازار نفت تاثیر گذار بوده و قیمت ها را تحت فشار قرار می دهد.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=197686
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه